Урок "Тварини довкола нас. Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами"

Про матеріал
Метою даної розробки є ознайомити учнів з правила безпечної поведінки у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами; формувати відповідне ставлення до особистої гігієни; розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навички, уявлення школярів про здоровий спосіб життя та безпечну поведінку; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.
Перегляд файлу

Тема. Тварини довкола нас. Безпека поводження з дикими і бездомними тваринами.

Мета: ознайомити учнів з правила  безпечної поведінки у спілкуванні з дикими і бездомними тваринами; формувати відповідне ставлення до особистої гігієни;

розвивати у молодших школярів санітарно – гігієнічні навички, уявлення школярів про здоровий спосіб життя та безпечну поведінку;

виховувати доброзичливе ставлення до тварин.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: наочні малюнки

ХІД УРОКУ

  1.  Організаційний момент

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

  1.  Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

— Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. Деяких з них ви можете бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі.

— Назвіть їх.

  1.  Повідомлення теми і мети уроку

— Про те, як потрібно поводитися з деякими видами тварин, як убезпечити себе від ризиків настання нещасних випадків у поводженні з тваринами, ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

  1. Вивчення нового матеріалу
    1.        Робота за підручником (с. 93-94)

— З давніх-давен поряд з людьми живуть тварини. їх можна зустріти у дворі, в домі, навіть у міській квартирі.

— Продовжіть речення:

Коні живуть у конюшні.

Корови живуть у… (корівнику).

Свині живуть у…. (свинарнику).

Вівці живуть в… (овечнику).

Кури живуть у… (курнику).

— Доведіть, що тварини — наші помічники і друзі.

— Можливо, у вас дома живе якась тварина і ви знаєте, як поводитися з нею.

  1.        Робота у парах

— Розгляньте малюнок на с. 93 і розкажіть, чи є у вас удома тварини.

— Як їх звуть?

— За що ви їх любите?

— Як слід поводитися з дикими і бездомними тваринами (с. 94)1

— Відгадайте загадки.

• Не балакає, не співає,

А коли хто йде,

То господаря сповіщає. (Собака)

• Літом наїдається,

Зимою висипається. (Ведмідь)

— Поспостерігайте за домашніми тваринами. Розкажіть про їхню поведінку в різних ситуаціях.

— Згадайте, чи були у вашому житті небажані «зустрічі» з тваринами. Якщо так, розкажіть, як ви поводилися в цій ситуації. А якою була поведінка тварини?

Руханка

— Утворіть коло і розрахуйтеся на «песиків», «котиків», «півників», «поросят». Заплющте очі й об’єднайтеся в чотири групи за допомогою звуків, якими «розмовляють» ці тварини.

  1.        Робота в групах

— Розкажіть у класі випадки, коли на когось напав собака чи подряпав кіт. Як ви вважаєте, цього можна було уникнути?

Фізкультхвилинка

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувалися на зарядку.

Похитали головою,

Раз — притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

  1. Узагальнення та систематизація отриманих знань
    1.        Тест «Так чи ні?»

Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно:

  • узяти палку і спробувати захистити себе;
  • не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу;
  • тікати від них.
    1.        Розповідь учителя про необхідність мити руки після контактів з тваринами

— Зараз ученим відомо понад 150 заразних хвороб, спільних для людини і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства.

Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чудова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок.

Не варто також дозволяти тварині вилизувати твою тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стри-гучим лишаєм, дерматитами.

Домашній тварині треба зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «звіриних» хвороб, і від спільних із людиною.

  1.  Підсумок уроку

— Яку небезпеку становлять контакти з дикими та бездомними тваринами?

— Які правила поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими тваринами ви запам’ятали?

— Як слід поводитися під час зустрічі з бродячим собакою?

— Чому необхідно мити руки після контактів з тваринами?

  1.  Домашнє завдання

— Розпитайте дорослих, чи нападали на них коли-небудь тварини. Як це трапилося? Що вони робили в такій ситуації?

 

docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
4851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку