Урок музичного мистецтва (3 клас)
Тема уроку: Тварини в мистецтві. М.Лисенко «Пан Коцький»
Мета: формування ключових компетентностей засобами розвитку музично–творчих здібностей учнів; формування художньо–естетичного смаку; реалізація особистісно–орієнтованих освітніх технологій; усвідомлення значення та ролі музичного мистецтва у збагаченні особистого світогляду та духовності; розвиток вокально–хорових навичок; формування загальнокультурних компетентностей: естетичне ставлення до навколишньої дійсності, дотримання норм культури мовлення і культури поведінки, особистісно-цінносне ставлення до творів мистецтва; здоров’язбережувальних компетентностей: правильна постава, емоційний настрій, усвідомлення необхідності безпечної поведінки для збереження здоров’я; інформаційно-комунікативних компетентностей: оперувати інформацією, отриманою на уроці; соціальних компетентностей: співпраця з однокласниками і вчителем, проявляти ініціативу; предметні компетентності: сприймати музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ, ознайомити з оперною музикою, визначити особливості втілення музичних образів у музиці М. Лисенка, зокрема в опері «Пан Коцький», опанувати музичні поняття «арія», «лібрето», «опера»; розвивати навички виконавства музичних творів, образне мислення, творчу уяву; виховувати музичний смак.
Мистецька освітня галузь.
Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.
Музичний матеріал: М. Лисенко уривки з опери «Пан Коцький», розспівки, вокально-ритмічна вправа, фіззкуьтхвилинка, пісня «Малюки».
Обладнання та наочність: ТЗН (ноутбук, телевізор), портрет М. Лисенка, Дніпрової Чайки , матеріал для творчих завдань,лібрето, ілюстрації до казки
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Музичне вітання.
Дзе-дзе-лень, дзвенить дзвінок
Вже почався наш урок.
Добрий день! Добрий день!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Давайте повторимо правила поведінки під час співу.
Добре, а тепер співаємо.
ІІІ. Вокально–хорова робота.
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми та мети уроку
Метод «Гронування»
Музичний словник (читає учень)
- З яким музичним твором Миколи Лисенка ми вже знайомі? (Опера «Коза Дереза»)
Перегляд ВІДЕО (біографія М.Лисенко)
БЛІЦ – опитування
- Ким був батько Миколи Лисенка? (військовим)
- Скільки років було хлопчику, коли мати почала навчати його грі на фортепіано? (5)
- У якому віці композитор написав свій перший музичний твір? (9)
- Скільки дитячих опер написав Лисенко? (3)
- Лібретто опери створила письменниця Дніпро-
ва Чайка; вона скоротила казку, зробивши її
більш чіткою і лаконічною, придатною для вико-
Лібретто опери створила письменниця Дніпрова Чайка; вона скоротила казку, зробивши її більш чіткою і придатною для виконання дітьми і легкою для сприймання
V. Слухання музики
1) Слухання уривка арії Лисички з опери «Пан Коцький»
Повторити поняття АРІЯ (учень читає у музичному словнику)
- Який характер, темп, особливості мелодії арії Лисички?
Фізкультхвилинка (Руханка)
V. Імпровізація
1. Учні виконують уривок опери (Кіт, Лисичка, соло,дует)
2. Індивідуальні картки.(самостійна робота)
- 2 учні біля дошки (робота в парі)
VI. Виконання пісні
Н. Май «Малюки»
VII. Підсумок уроку
VIII. Рефлексія.
«Кольорова пісня» (колективна робота : учні викладають ноти на малюнку)