Урок "ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ. М.Лисенко "Пан Коцький", 3 клас

Про матеріал
Урок "ТВАРИНИ У МИСТЕЦТВІ. М.Лисенко "Пан Коцький", 3 клас. Розробка уроку музичного мистецтва. Доречно провести цей урок після уроку ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ (позакласне) казка "Пан Коцький". Щоб дотримуватися принципу інтеграції (інтегрований курс "МИСТЕЦТВО"), можна провести урок з образотворчого мистецтва , на якому учні створюють колективну роботу "Фінальна сцена опери" (святкування, знайомство з Паном Коцьким)
Перегляд файлу

              Урок музичного мистецтва (3 клас)

 

Тема уроку:  Тварини в мистецтві. М.Лисенко «Пан Коцький»

 

Мета:   формування ключових компетентностей засобами розвитку музично–творчих здібностей учнів; формування художньо–естетичного смаку; реалізація особистісно–орієнтованих освітніх технологій; усвідомлення значення та ролі музичного мистецтва у збагаченні особистого світогляду та духовності; розвиток вокально–хорових навичок; формування загальнокультурних компетентностей: естетичне ставлення до навколишньої дійсності, дотримання норм культури мовлення і культури поведінки, особистісно-цінносне ставлення до творів мистецтва; здоров’язбережувальних компетентностей: правильна постава, емоційний настрій, усвідомлення необхідності безпечної поведінки для збереження здоров’я; інформаційно-комунікативних компетентностей: оперувати інформацією, отриманою на уроці; соціальних компетентностей: співпраця з однокласниками і вчителем, проявляти ініціативу;                                                         предметні компетентності: сприймати музику як мистецтво, що розповідає про життя людей і навколишній світ, ознайомити з оперною музикою, визначити особливості втілення музичних образів у музиці М. Лисенка, зокрема в опері «Пан Коцький», опанувати музичні  поняття «арія», «лібрето», «опера»; розвивати навички виконавства музичних творів, образне мислення, творчу уяву; виховувати музичний смак.

Мистецька освітня галузь.

Тип уроку: формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Музичний матеріал: М. Лисенко уривки з опери «Пан Коцький», розспівки, вокально-ритмічна вправа, фіззкуьтхвилинка, пісня «Малюки».

Обладнання та наочність: ТЗН (ноутбук, телевізор), портрет      М. Лисенка, Дніпрової Чайки , матеріал для творчих завдань,лібрето, ілюстрації до казки

 

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

Музичне вітання.

Дзе-дзе-лень, дзвенить дзвінок

Вже почався наш урок.

Добрий день! Добрий день!

 ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Чи погодитесь ви зі мною, що музика супроводжує людину щодня? Яким чином?
  • Яку саме музику ви слухали протягом останнього тижня?                        (П. Чайковський симфонію, музику до мультфільмів)
  • І хто ж створює мультфільми? Про кого ми говорили? (мультиплікатор, режисер, композитор)
  • Що спільного в усіх музичних творах , мультфільмах? Про кого вони? (про тварин)
  • А чому? (бо тема наших уроків була «Тварини у мистецтві»)
  • Сьогодні ми будемо продовжувати цю тему. Але спочатку давайте приготуємось. 

Давайте повторимо правила поведінки під час співу.

Добре, а тепер співаємо.

ІІІ.  Вокально–хорова робота.

  1. Поспівка
  2. Вправа на відчуття динамічних відтінків «ДОЩ»

ІV. Мотивація навчальної діяльності

      Повідомлення теми та мети уроку 

  • Подивіться на цей ребус Яке слово б ньому зашифровано? (ОПЕРА) 
  • Так, сьогодні мова піде про оперу. Давайте пригадаємо, що ми пам’ятаємо про оперу.

Метод «Гронування»

Музичний словник (читає учень)

  • Чарівний світ казок приваблював багатьох видатних митців: письменників, художників, композиторів. Сьогодні на уроці ми познайомимося з творчістю видатного українського композитора Миколи Віталійовича Лисенка.

- З яким музичним твором Миколи Лисенка ми вже знайомі? (Опера «Коза Дереза»)

        Перегляд ВІДЕО  (біографія М.Лисенко)

        БЛІЦ – опитування

- Ким був батько Миколи Лисенка?  (військовим)

- Скільки років було хлопчику, коли мати почала навчати його грі на фортепіано?   (5)

- У якому віці композитор написав свій перший музичний твір?  (9)

- Скільки дитячих опер написав Лисенко?  (3)

- Лібретто опери створила письменниця Дніпро-

ва Чайка; вона скоротила казку, зробивши її

більш чіткою і лаконічною, придатною для вико-

  • нання дітьми і легкою для сприймання
  • Перш ніж слухати оперу, давайте пригадаємо, що необхідно для створення опери?  (ЛІБРЕТО)  (учень читає у музичному словнику)

                    Лібретто опери створила письменниця Дніпрова Чайка; вона скоротила казку, зробивши її більш чіткою і  придатною для виконання дітьми і легкою для сприймання

V. Слухання музики

1) Слухання уривка   арії Лисички з опери «Пан Коцький»

Повторити поняття АРІЯ (учень читає у музичному словнику)

- Який характер, темп, особливості мелодії арії Лисички?

 

Фізкультхвилинка (Руханка)

V. Імпровізація

1. Учні виконують уривок опери (Кіт, Лисичка, соло,дует)

2. Індивідуальні картки.(самостійна робота)

- 2 учні біля дошки (робота в парі)

VI. Виконання пісні

Н. Май «Малюки»

VII. Підсумок уроку

  • З яким твором мистецтва ми з вами сьогодні познайомились на уроці?
  • Яку музику слухали?
  • Що стало джерелом творчості Миколи Лисенка?

VIII. Рефлексія.

 «Кольорова пісня» (колективна робота : учні викладають ноти на малюнку)

 

docx
Додано
6 листопада 2021
Переглядів
803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку