Урок "творення Русі-України"

Про матеріал
Тема. Утворення Русі-України Мета: визначити роль Києва та князівства Аскольда у становленні Київської держави; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з історичними та контурними картами; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати час утворення Київської держави (Русі-України);  пояснювати роль міста Києва в утворенні Русі;  показувати на карті сусідів східнослов’янських племен, князівство Аскольда. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручники, атласи, контурні карти.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 7-го класу

на тему «Сусіди східних слов’ян.

Утворення Русі-України»

Підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Утворення Русі-України

Мета: визначити роль Києва та князівства Аскольда у становленні Київської держави; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з історичними та контурними картами; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати час утворення Київської держави (Русі-України);
  •                пояснювати роль міста Києва в утворенні Русі;
  •                показувати на карті сусідів східнослов’янських племен, князівство Аскольда.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручники, атласи, контурні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з контурною картою.

  • Позначте на картосхемі:
  1. Територію розселення слов’ян на початку VI ст.
  2. Шляхи розселення слов’ян.
  3. Територію розселення східних слов’ян у 7 ст.
  4.   Підкресліть назви слов’янських племен – предків українців.
  1. Вправа «Пошук слів».
  • Скористайтеся QR-кодом та виконайте завдання.

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fdisplay%3Fv%3Dpo7v1ktaa21

  • Знайдіть слова та складіть з кожним з них одне речення.

  

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте світлини.
  • Що на них зображено?

В Киеве развалился пополам памятник основателям города  E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\3. Сусіди східних словян\Варіант 2\b6e818b9-8872-46b4-abbd-5eff04d21243_800x600.jpg

  • Кому та де були встановлені ці пам’ятники? Що вам відомо про ті події?
  • Сьогодні ми довідаємося про історію виникнення Русі-України та правління її перших князів.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте історичне джерело на с. 22 підручника. Дайте відповіді на запитання до нього.
  1. Вибіркове читання (с. 21 – 22 підручника).
  • Зачитайте речення, які містять: географічні назви; дати; імена.
  • Зачитайте закінчення речення:
  • Із цими князями…
  • Він відзначився…
  • У різних частинах…
  • По смерті…
  • Зачитайте речення за його закінченням:
  • …із варягів у греки.
  • …перебрали на себе полянські князі.
  • …на правління варязьких князів.
  1. Робота в малих групах.

Кожна група отримує картку.

  • Розгляньте зображення та зробіть висновок про розташування м. Київ.

 

 

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Іст. Укр\1. Виникнення та становлення Русі-України\3. Сусіди східних словян\46633.jpg

 

 

 

  • Підтвердіть чи спростуйте його словами підручника.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте історичне джерело.

«За якийсь час пізніше переїжджали човнами по Дніпрі два хоробрих рицарі: Аскольд і Дір. Вони побачили гарне місто над рікою, і воно їм дуже сподобалося. Тому ввійшли до нього і сказали киянам:

  • Ми будемо у вас князями. Будемо вас боронити від нападів чужих племен, щоб ви спокійно могли обробляти ріллю, торгувати і їздити по Дніпрі, на полудень до Царгорода і на північ до Новгорода. За це ви будете платити нам малу данину, щоб було за що удержувати військо для вашої і нашої оборони та урядників для вдержування ладу в місті і в державі.

Жителі міста радо згодилися на те, і Аскольд та Дір панували як перші князі. Свою державу вони поширили на всі ті села і містечка або міста, що вже тоді постали довкола Києва. Вони зібрали стільки війська, що не тільки могли боронити свою державу від нападників чужих племен і чужих князів, але й самі йшли з військом на сусідні краї, навіть аж до грецької столиці – Царгорода.»

  • Хто став наступними правителями Києва після його засновників?
  • Як Аскольд та Дір стали князями в Києві?
  • Чому кияни з радістю прийняли нових князів?
  • Що можна сказати про Аскольда та Діра, як про князів, спираючись на прочитане?
  1. Перегляд відеоролику.
  • Скористайтеся QR-кодом та перегляньте відеоролик.

http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=350x350&chld=L&choe=UTF-8&chl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DWva9o3ofhC4

  • Про які імена дізнаємося з відео?
  • Які дати були названі?
  1. Кероване читання (с. 23 – 26 підручника).

Учні по черзі читають текст підручника та заповнюють конспект за планом.

  1. Ім’я.
  2. Походження.
  3. Роки правління.
  4. Межі держави.
  5. Коли та що зробив.
  1. Самостійна робота з текстом підручника (с. 28-29).
  • Опрацюйте текст підручника та зробіть висновок, чому не має однієї вірної теорії походження назви «Русь».
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Проаналізуйте карту.
  • На які території поширювалася влада князя Аскольда?
  • За рахунок земель яких східно-словянських народів зростала територія Київської держави за часів Олега?
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три М».
  • Назвіть три моменти, які здалися вам найбільш вдалими на уроці. Чому?
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 3 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Міра Матвіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
847
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку