Урок у 1 класі за технологією "Росток". Тема "Задача".

Про матеріал
Конспект уроку за технологією "Росток" у 1 класі . Тема "Задача". До уроку прикріплена презентація. На цьому уроці формуються початкові знання учнів про задачі.
Перегляд файлу

Тема уроку : ЗАДАЧА

Мета уроку:

 -  сформувати уявлення про задачі і їх  частини, вчити виділяти ці частини із задач;

 -  формувати вміння вирішувати прості задачі на знаходження частини та цілого, записувати їх рішення, складати графічні схеми до цих задач та складати задачі за схемами.

- актуалізувати поняття цілого, частини цілого, тренувати обчислювальні навички в межах 9.

Хід уроку

  1.  Мотивація навчальної діяльності.

Всі за парти ми сідаємо,

До роботи приступаємо,

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

  •          Прочитайте вірш.
  •          Як цей вірш стосується нашої роботи на уроці? (На уроці треба бути уважним, дізнаватися про нове, добре вчитися і т.д.)
  •          Як ви працюєте на уроці, коли відкриваєте нове знання? (Ми маємо зробити два кроки: зрозуміти, що ми ще не знаємо, і самим це дізнатися.)
  •          Я бачу, що ви готові працювати на уроці. Що ми вивчали на попередніх уроках? Як ви вважаєте, чи все ми вивчили?
  •          У математиці ще дуже багато цікавого. Сьогодні на уроці ви зустрінетеся з новими завданнями. Побажайте один одному удачі! В дорогу!
  •          З чого мають розпочнемо роботу? (З повторення.)
  1. Актуалізація опорних знань і фіксація утруднення.
  •          Порахуйте від 1 до 9, від 4 до 8, від 7 до 2.
  •          Назвіть наступне число 8.

(Робота з лего склад чисел).

 

 

 

 

 

 

 

- На які частини можна розбити круги на малюнку? (За кольором.)

- Складіть усі можливі рівності.

Робота у групах

(По рядах. Працюємо на листочках. Обираємо капітана , який потім  представляє отримані результати.)

- Яку дію виконуєте, коли знаходите ціле? (Додавання.)

- За допомогою якої дії знаходили невідому частину? (За допомогою дії віднімання.)

 

 

 

 

- Подивіться на малюнок. Що можете дізнатися? (Ми можемо дізнатися, скільки берізок.)

- Що означає число 7? Число 4? Як знайти іншу частину?

- Запишіть цей вираз і знайдіть його значення.

Учні виконують завдання на листочках.

- Скільки ж берізок? (3.)

- А як перевірити міркування? (Якщо скласти частини, отримаємо ціле, 4+3=7.)

- Що ви повторили? (Ми повторили числа від 1 до 9, знаходили ціле та частини, складали вираз за малюнком.)

- Яке завдання ви отримаєте? (Завдання, за допомогою якого ми зрозуміємо, чого ми ще не знаємо.)

-  Відкрийте конверти, дістаньте завдання.

Учні дістають картки конвертів , аналогічні картки вчитель відкриває на дошці .

- Прочитайте тексти та спробуйте скласти з них задачі.

- Що нового для вас у цьому завданні? (Ми не складали раніше задачі.)

- Яку мету ви поставите перед собою на уроці? (Навчитися складати задачі.)

-  Яка тема уроку? (Задачі.)

Вчитель відкриває тему уроку.

- Спробуйте виконати це завдання.

(Учні самостійно виконують завдання.)

- Хто не зміг виконати це завдання?

 - Хто склав задачу?

-  Обґрунтуйте свої результати. (Ми не можемо обґрунтувати своїх результатів.)

- Який наступний крок ви маєте зробити? (Розібратися, в чому утруднення.)

3. Виявлення місця і причин утруднення.

- Яке завдання ви виконували?

- Чим це завдання відрізняється від попередніх?

- У чому ж утруднення? (У виборі частин, з яких складається задача.)

4. Побудова проекту виходу з утруднення.

- Яка мета нашого уроку?

- Давайте згадаємо, що ми повторювали на початку уроку і подумаємо як це може нам допомогти.        ( Звернути увагу на вираз до малюнку).

- Давайте повернемось до малюнку.  Це завдання нагадує задачу, тільки в цьому завданні був малюнок, а ми працювали з картками з  текстом.

- Як ви можете дізнатися, з чого складається задача (Ми зіставимо виконане нами завдання з картками.)

5. Реалізація побудованого проекту.

-  Як було подано завдання? (У вигляді малюнка.)

- Як ви думаєте, з якої картки має починатися завдання?

- Прочитайте текст, записаний на цій картці. (У Тані 4 гриби, а у Сашка -2.)

- Чому ви не обрали цю картку? (До цього тексту не можна поставити питання.)

Вчитель вивішує на дошці картку з умовою.

-  Те, що нам відомо – це УМОВА.

Картка вивішується на дошці поруч із текстом умови.

- Що ж робити з цією умовою? Якою має бути наступна картка? (Має бути питання.)

- Знайдіть цю картку. Прочитайте текст.

Учні знаходять відповідну картку, одне із учнів читає текст.

 -Те, що ви повинні знайти – це ЗАПИТАННЯ.

- Скільки ж частин має бути у тексті задачі? (2.)

 - Назвіть їх? (Умова та запитання.)

- Чи справилися ми із завданням на повторення? (Так.)

- Що допомогло? (Малюнок.)

-Чи можемо ви зробити малюнок до завдання? (Так.)

- Намалюйте стільки квадратиків, скільки грибів у Тані та трикутників, скільки грибів у Сашка.

Один із учнів робить малюнок на дошці, інші учні у робочих зошитах.

- Як ще ви можете уявити умову завдання, окрім малюнка? (У вигляді схеми.)

-  Побудуйте схему до цього завдання.

Вчитель будує та заповнює схему біля дошки з коментуванням, решта учнів працюють у робочих зошитах.

 - Що ви зробили для вирішення завдання? (Схему, малюнок.)

Вчитель вивішує на дошку картку.

- Як же вирішити це завдання? За допомогою якої дії? (За допомогою дії додавання.)

- Обґрунтуйте свою відповідь. (Ми шукаємо ціле, щоб знайти ціле, потрібно частини додати.)

- Складіть вираз до цього завдання. (4+2.)

Вираз фіксується на дошці та у робочих зошитах учнів .

- Що ви склали для вирішення задачі? (Вираз.)

Вчитель вивішує на дошку картку.

-Знайдіть його значення? (4+2=6.)

-Отриману рівність називають РОЗВ'ЯЗАННЯ задачі.

Вчитель вивішує відповідну картку на дошці.

- Отже, чи вирішили ви задачу? (Так.)

- Прочитайте запитання задачі.

- Дайте відповідь на запитання. (Всього 6 грибів.)

 Запишіть відповідь.

- Отже, як ви завершуєте розв'язання задачі? (Ми записуємо відповідь.)

Вчитель вивішує на дошку картку

- Зробіть висновок. Із яких частин складається завдання? (З умови та запитання.)

- Що вам допомагає вирішити завдання? (Схема, вираз, розв'язання та відповідь.) Перевірте наш висновок.

Вчитель роздає учням зразки .

-Який висновок ви можете зробити? (Ми зробили вірне відкриття.)

-Чи змогли ви подолати утруднення? (Так.)

- Що тепер ми зможеморобити?

- Який наступний крок на уроці? (Закріпити нове знання.)

6.Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

Посібник с.3 №2 ( коментовано)

Посібник с.3 №3( робота у парах)

- Як ви вважаєте, що вам треба зробити? (Назвати частини задачі.)

-  Складіть задачу. (На одній тарілці 5 яблук, а на іншій -2 яблука. Скільки яблук на двох тарілках?)

- Визначте в парах частини завдання.

Перевірка

- Назвіть умову задачі. (На одній тарілці 5 яблук, а на іншій 2 яблука.)

- Назвіть запитання задачі. (Скільки всього яблук на двох тарілках?)

- Яка складена схема? (Відрізок поділено на частини.)

- Який складений вираз? (5+2.)

-  Чому? (Ми шукаємо ціле.)

-  Що ще ви не назвали? (Розв'язання та відповідь.)

-  Хто з вас припустився помилок у позначенні частин завдання?

- У чому ваша помилка?

-А як переконатися в тому, що ви добре зрозуміли і не припускаєтеся помилок? (Потрібно виконати самостійну роботу.)

7.Самостійна робота з самоперевіркою за еталоном

Посібник с.4 №4

- У кого є помилки? У чому вони? (Учні називають свої помилки.)

- Зробіть висновок.

- Де ви можете це зробити?

-У кого немає помилок? Зробіть висновок.

8. Включення в систему знань і повторення.

Посібник с.4№5

9.Рефлексія

Гра «Мікрофон»

Тема уроку….

Задача складається з….

Схема це….

Задача закінчується ….

 На наступних уроках ми….

- Оцініть свою роботу на уроці.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 січня
Переглядів
19
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку