Урок у 3 класі "Склад родини". Я досліджую світ.

Про матеріал
розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я, про те, що сім’ї бувають різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими родичами, у прийомній родині), що члени родини дбають одне про одного у різний спосіб; навчати звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини.
Перегляд файлу

Я досліджую світ, 3 клас

Склад родини

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я, про те, що сім’ї бувають різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими родичами, у прийомній родині), що члени родини дбають одне про одного у різний спосіб; навчати звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; спонукати дітей допомагати батькам та іншим членам родини, виявляти розумну ініціативу; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, повагу до старших членів родини.

Тип уроку:комбінований

Обладнання: мікрофон, малюнки, комп’ютер; пазл із зображенням сім’ї;  казка «Золота куля»; картки із запитаннями; прислів’я; кросворд; пісня «Моя сім’я»; підручник «Я досліджую світ».

Хід уроку

I.Організаційний момент

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

Одне одному всміхнімося

І мерщій до роботи берімося!

 Ранкове коло

1.Привітання.

Роздаємо картки із запитаннями. Об’єднуємо учнів з однаковими картками у трійки, щоб разом дати відповідь на питання, яке на них написано.

— Що таке родина?

— Яке значення для людини має родина?

— Що у вашій родині цінується найбільше?

 

Що об’єднує всі ці питання, та як вони можуть бути пов’язані з темою сьогоднішнього уроку.

2.Зворотній зв'язок із попереднім заняттям.

Що ми робили протягом минулого уроку? Ми були справжніми науковцями та досліджували  тварин, які живуть сім’ями у природі, переглянули відео про те, як слони допомагають малюку здолати перешкоду, шукали в інтернеті інформацію про інших тварин.

3. Вправа на знайомство.

 Роздаю учням малюнки (Додаток1). Пропоную по черзі назвати своє ім’я і підібрати малюнок, який відповідає їх настрою та показати його іншим учням зі словами:

«Зараз у мене ось такий настрій»

4. Повідомлення теми  уроку

Складіть пазл. (Додаток 2)

 

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся  про те, що сім’ї бувають різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими родичами, у прийомній родині), що члени родини дбають одне про одного у різний спосіб.

 Розповідь вчителя

— Ми часто говоримо слово сім’я. Воно таке звичне і приємне. Промовляючи його, ми одразу ж згадуємо маму, тата, дідусів, бабусь, сестричок і братиків. У сім’ях разом можуть жити два, три і навіть чотири покоління. Наприклад, крім батьків і дітей, можуть жити бабуся, дідусь, прабабуся та прадідусь. Якщо в сім’ї троє і більше дітей, то така сім’я є багатодітною. Родини бувають різні, у яких є і мама, і тато, а буває й так, що є тільки

один з батьків. Не в усіх є бабусі й дідусі, братики і сестрички. Є сім’ї, у яких живуть усиновлені діти або діти живуть з бабусею чи дідусем, іншими родичами. Любіть і поважайте свою сім’ю, допомагайте одне одному.Коли в родині доброзичливі стосунки, всі розуміють одне одного, поважають і допомагають,— це дружна сім’я. У такій сім’ї дорослі піклуються про дітей, а діти й онуки з повагою і шаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад. Докладай зусиль, щоб твоя сім’я була дружною, а для цього:

будь уважним і чуйним, намагайся помічати, коли потрібна твоя допомога;

не чекай, коли тебе попросять про допомогу, сам запропонуй її;

розподіли свій день так, щоб залишався час на хатні справи; будь увічливим. Якщо ти не погоджуєшся із чиєюсь думкою — не кричи, поясни спокійно, вислови свої заперечення чемно;

не втручайся в розмову дорослих;

нікого не ображай, не сварися;

приділяй увагу меншим братикам і сестричкам;

намагайся нікому не заважати. Якщо заважають тобі, ввічливо попроси цього не робити. Скажи: «Не заважайте мені, будь ласка».

Кросворд «Ми-одна родина».

-Розв’яжи кросворд, вписуючи слова, що називають членів твоєї родини.

C:\Users\8D3C~1\AppData\Local\Temp\FineReader11.00\media\image1.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З ним ніколи не сварюся, іграшками поділюся.

Буду з ним дружити, гратись, бо це мій рідненький …(братик)

Добрий, дуже справедливий, біля нього ми щасливі.

Знає, вміє він багато, гордимося, це наш …(тато)

Він чимало літ прожив, на повагу заслужив.

Для матусі він – татусь, а для мене він -….(дідусь)

Хитрі очі, дві косички, у веснянках ніс та щічки.

Непосида невеличка називається …..(сестричка)

Пестить, ніжить і голубить, розуміє, дуже любить.

Я до неї пригорнуся, бо вона моя …(бабуся)

Дуже щира і ласкава  для дочки і сина ….(мама)

 

Читання та обговорення казки «Золота куля»

Казка «Золота куля»

В одній далекій чарівній країні жили Король і Королева. Вони мали палац і вірних слуг. Вони дуже любили один одного  і мріяли про дитину.

Через деякий час у Короля і Королеви народився син. Він виріс дуже швидко. Малюк був маленьким сонечком для всіх, хто жив у палаці. Його навчали наймудріші вчителі, а він був уважним учнем. Маленький принц любив бавитися у садку, слухати, як співають пташки, спостерігати за тваринами.

Минав час. Принц виріс і став розумним, сильним, добрим і красивим юнаком. Він відчував потребу мандрувати світом, подивитися, які люди є в інших країнах, яке у них життя. Принц сказав про своє бажання батькам. Король і Королева засумували, дізнавшись про його намір. Та вони розуміли, що це дуже важливо для їхнього сина, і благословили його на далеку путь. На прощання  Король із Королевою доли сину Золоту Кулю:

«Візьми із собою. В ній уся наша любов до тебе і та радість, яку ти нам приносив». Принц подякував батькам, узяв Золоту Кулю і поклав її до кишені дорожньої куртки, поближче до свого серця.

Принц виринув у дорогу. Він об’їхав багато країн, познайомився з різними людьми, побачив багато цікавого. Та скрізь, де б він не був, його зігрівало тепло Золотої Кулі.

Одного разу він їхав полем. Навколо нього літали метелики. Співали птахи – вони раділи, що через їхнє поле їде Прекрасний Принц. Пахло квітами та ягодами. І раптом на пагорбі він побачив Красивий Палац. Щось відказувало Принцу, що йому дуже важливо поїхати саме туди. І він скерував свого коня по стежині, що вела до Палацу. Коли Принц зайшов усередину, то був вражений величчю внутрішнього оздоблення Палацу. Все тут було зручно і красиво, немов хтось будував цей Палац саме для нього.

Золота Куля, Яка весь час була коло його серця, затремтіла. Принц відчував тепло і зрозумів, що в цьому палаці він знайде щось дуже важливе для себе. Він пішов далі  легкою і впевненою ходою: з любов’ю в серці та радістю  в душі.

Обговорення  казки

-                 Про що йшла мова в казці (про сім’ю, батьківську любов, турботу, ласку, любов сина до своїх батька й матері).

-                 Чому принц, коли поїхав з дому, почував себе так впевнено?

(відчуття батьківської любові, турботи, ніжності, доброти і ласки)

Руханка  «Сім’я»  (Звучить пісня «Моя сім’я»).

Тато – рубає дрова,

Мама – пере,

Брат – б’є м’яча,

Сестра – стрибає на скакалці.

 

 Робота за підручником с. 24

-Назвіть склад родин, зображених на піктограмах.

-Оберіть колір цеглинки лего відповідно до кількості дітей у вашій родині.

-Розподіліть ваші цеглинки за кольорами і створіть діаграму.

-Скільки сімей мають найбільшу кількість дітей,а скільки-найменшу?

 Робота в групах.

Встанови послідовність чисел і прочитай прислів’я

— Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

 

2нуй    8бу 9де   11бі   14день      13гла      10то

4ка       6нень        7ку,   12скрізь   15  ко      3бать    1Ша

 

     Живуть між собою, як риба з водою.

 

1Жи    5бо     7як    10з        12 до     13ю.

3між   11во 9ба     2вуть   4со6ю,    8ри

 

Гра «Незакінчене речення».

Моя мама…

Мій тато…

Бабуся – це мама…

Дідусь – це тато…

Прабабуся – це…

Прадідусь – це…

  Обговорення і порівняння текстів.

Дружна родина. Під цим словами кожний з нас розуміє дуже багато. Це і спокійний дім, тепле і ніжне ставлення один до одного, взаєморозуміння в родині, радість спілкування.

Я розповім вам про дві сім’ї, а ви , прослухавши, оберіть ту, в якій хотіли б жити.

 

Дві сестрички, Оля і Юля, живуть дуже добре. Їхній тато - бізнесмен. Він продає автомобілі. Мама - відома красуня. Майже увесь день вона проводить у спортзалі і салонах краси. У дівчат є все: власна кімната, безліч іграшок, красивий одяг, і можуть вони купити все, що забажають. Доглядає їх няня. Свого батька дівчата не бачать декілька днів. Зате мама іноді приходить до них, щоб запитати про їх справи. У дітей  є все.

Два братики, Миколка і Сашко, живуть у іншій родині. Тато у них - водій, а мама - листоноша. Щоранку батьки йдуть на роботу, а хлопці - до школи. Зате ввечері всі приходять додому. Тато з хлопчиками займаються домашнім господарством, а мама готує вечерю. У вихідні дні батьки і діти відпочивають на природі. Та, на жаль, нової іграшки братчикам знову не куплять, бо Миколка виріс із штанів і йому терміново потрібні нові.

  Які слова заважають щастю родині?

Добробут                  пошана                   вірність

Затишок                   виховання              кохання

Порада                     байдужість             турбота

Сварки                      повага                    піклування

Допомога                 розуміння               зрада

Мозковий штурм

- Як ти вчиниш, якщо… 

1) У мами розболілась голова, а ти переглядаєш свій улюблений фільм.

2) Сестричка просить почитати книжку, а ти збираєшся на прогулянку.

3) Ти з другом розмовляєш по телефону, а тебе покликала мама.

4) Тобі захотілося велосипеда, а в батьків немає грошей.

Підсумкові завдання

Творча гра « Палац побажань»

― Що б ви попросили у Феї Бажання?

Уявіть, ви піднімаєтеся сходинками у її палац. Кожна сходинка - те чи інше побажання для вашої сім’ї. Заплющить очі. Подумайте свої бажання для вашої родини і напишіть їх на серці «Бажання» . Ми подаруємо ці сердечка нашій Феї і вона передасть наші бажання всім нашим родинам.

—Чому добре мати сім’ю?

—Чому для тебе важлива твоя сім’я?

—Як почуваєте ви себе у сім’ї?

— Як живуть діти, у яких сім’ї немає?

— Яка атмосфера повинна панувати у сім’ї, щоб всі були здорові?

— Про кого з членів родини ви піклуєтесь? Як саме?

— Чи приносить це вам задоволення?

Вправа «Відкритий мікрофон»

Ваше завдання: по черзі висловити свої враження від уроку

 Працювали ви старанно,
І кажу вам у кінці,
Що сьогодні на уроці,
Ви всі були МОЛОДЦІ!

                                                                                                                        

                                                                                                                                  Додаток 1

C:\Users\User\Desktop\__68-500x500.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     Додаток 2

C:\Users\User\Downloads\imgonline-com-ua-PuzzleTauU9FKf8BEF.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                   

 

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку