Я досліджую світ.3 клас.
Тема: Байка Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак»
Мета: навчати учнів взаємодіяти з іншими людьми; сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорити байку, прислів’я, у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товаристкість; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, повагу і чесність.
Обладнання: підручник, пазли, картки з прислів’ями, малюнки..
Хід уроку
І. Організаційний момент
Девіз уроку
Не слухати, а чути,
Не відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Ранкове коло
1.Привітання.
Діти стають у коло, роздаю кожному шматочок зі зображенням лебедя, щуки та раку. (Додаток1), а пропоную учням об’єднатися у пари, привітатися та сказати один одному щось приємне (комплімент, побажання)
2.Зворотній зв'язок із попереднім заняттям.
Про що ми говорили на минулому уроці? Ми говорили про те, як взаємодіють тварини, переглянули відео , обговорили небезпеки, які загрожують тваринам та як допомагають вони одна одній.
3. Вправа на знайомство.
Пропоную в парах поміркувати та назвати по черзі одну рису характеру, яка б характеризувала справжню дружбу?
4. Повідомлення теми уроку
Складіть пазл. (Додаток2)
Сьогодні на уроці навчитеся взаємодіяти з іншими людьми; сприяти згуртованості і дружбі у класі; обговорите казки, прислів’я, у яких ідеться про дружбу, взаємодопомогу, товаристкість.
Бесіда
- Розкажіть, з ким з однокласників ви дружите.
- А хто хоче розповісти про свого друга?
- Що означає слово «дружити»?
Читання байки Леоніда Глібова «Лебідь, Щука і Рак».
Знайдіть у словнику значення слова «хура»
Робота з підручником (с. 34)
-Що хотіли зробит Лебідь, Щука, Рак?
-Куди кожен із них тягнув хуру?
-Чи трапляються подібні ситуації у вашому класі?
-Як їх краще вирішувати?
Фізкультхвилинка
Один, два, три, чотири, п'ять —
Час прийшов відпочивать.
Вглиб річок ми поринаємо,
Рибок там спостерігаємо.
Летимо ми в небесах —
Подивись, яка краса!
В лісі йдемо тихо-тихо,
Нікому не зробим лиха.
Зупиніться, роззирніться
І за парти поверніться.
Бесіда
- Чи вдалося їм витягнути воза?
- У чому ж причина їхнього неуспіху?
- Чи трапляються такі випадки у житті людей? Наведіть приклади.
Як їх краще розв’язувати: галасувати, сперечатися, наполягати на своєму чи радитися, домовлятися і діяти разом?
- Який висновок можна зробити з прочитаної байки?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Як ви вважаєте, як мали б поводитись герої байки?
Гра «Розсипанка».
Робота в групах.
І група
Зберіть і прочитайте прислів'я. Як ви їх розумієте?
● за, всі, Один, одного, всіх,за.
(Один за всіх, всі за одного.)
● в, Друг,біді, пізнається.
(Друг пізнається в біді.)
● туга, велика, друга. Без, вірного.
(Без вірного друга велика туга.)
ІІ група
● корінням. Дерево, а, друзями, міцне, людина.
(Дерево міцне корінням, а людина - друзями.)
● солі, без, Людина, їжа, друга, що, без.
(Людина без друга, що їжа без солі.)
● каже, Не, правду, той, хто, друг, той, що, а, медом, маже.
(Не той друг,що медом маже, а той,хто правду каже.)
Бліц-тест «Чи вмієш ти дружити?»
1. Твій друг захворів і не прийшов до школи. Ти...
А зателефонуєш і поцікавишся його здоров'ям (2 б.)
Б ніяк не відреагуєш (1 б.)
В відвідаєш його (3 б.)
2. Друг не зумів розв'язати задачу. Ти...
А даси йому списати (2 б.)
Б допоможеш розібратися (3 б.)
В зробиш вигляд, що це тебе не стосується (1 б.)
3. Тобі хочеться піти в кіно, але у друга немає грошей. Ти...
А підеш сам (1 б.)
Б позичиш другові гроші (2 б.)
В купиш два квитки, сподіваючись, що і друг для тебе нічого не пошкодує (3 б.)
4. Друг виграв приз у конкурсі. Ти...
А постараєшся взяти участь у подібному конкурсі (2 б.)
Б порадієш за свого друга (3 б.)
В у душі позаздриш йому (1 б.)
5. Друга запросили на свято, але він черговий у класі. Ти...
А залишишся після уроків і допоможеш йому (3 б.)
Б поспівчуваєш йому і підеш додому (2 б.)
В не звернеш на це увагу (1 б.)
Перевірка бліц-тесту
Якщо ти набрав:
● 13 — 15 балів. Твої друзі можуть пишатися дружбою з тобою. Ти дуже надійна людина.
● 10 — 12 балів. Ти непоганий товариш. Але ти обережний і все заздалегідь прораховуєш.
● 5 — 9 балів. Навряд чи поруч із тобою є справжній друг. А винен у цьому ти сам.
Інтерактивна гра «Я почну, а ти- закінчуй».
Складіть пазл. (Додаток 3)
Підсумкові завдання
- Чи можна сказати, що наш клас дружний?
- Якщо взяти кожному по сірнику, то ви легко зможете їх переламати. А якщо всі сірники взяти пучечком, то чи зможете його переламати? Отож бажаю і вам бути такими ж міцними.
— Як ви розумієте вислів: «Один — за всіх, і всі — за одного».
Вправа «Відкритий мікрофон».
Поділіться враженнями від уроку, розкажіть, що їм найбільше сподобалося?
Вправа «Хай щастить!»
Станьте боком у тісне коло та разом скажіть : «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Будьмо !»
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3