Урок у 4-му класі Життя у майбутньому

Про матеріал

Розгорнутий конспект уроку у 4-му класі на тему "Our Life in the Future". Завдання ,розроблені до уроку, дають змогу повторити і закріпити вивчені ЛО як в усному та і в письмовому вигляді. Також урок спрямований на розвиток навичок читання для пошуку потрібної інформації та аудіювання. Завдання під назвою "Лотерея" дає змогу учням в ігровій формі освоювати граматичні часи.

Перегляд файлу

Form: 4th

Topic:  Our Life in the Future

   Learning outcomes: By the end of the lesson students will be able to:

-  know the topic vocabulary and use it in their speech;

-  read authentic text and comprehend what they are reading about; 

-   develop their speaking skills to speak freely on the current topic;

-  comprehend the material which they have heard;

- understand the value of money and learn how to save money;

- distinguish between different grammar tenses (Present Simple, Present Continuous, Past Simple and Future Simple)

 Equipment:   handouts, CD player, CD, CB Family and Friends 4(Oxford University Press), WB

 Type of the lesson; Development Lesson

 

Procedure

  1. Introduction
    1. Greeting and Aim

Good morning, pupils! How are you? Today we are going to speak about life in future.

  1. Warming up

And now let`s sing the song « A trip to the moon» (CD Track#48)

  1. Main part
  1. Vocabulary Revision

 

Crossword (on the blackboard)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACROSS

 

DOWN

2

Картинки по запросу місяць

1

Картинки по запросу ракета

3

Картинки по запросу космонавт

4

Картинки по запросу майбутнє

6

Картинки по запросу подорож

5

Похожее изображение

7

Картинки по запросу зірка

 

8

Похожее изображение

9

Картинки по запросу планети

10

Картинки по запросу спутник клипарт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1r

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2m

o

o

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

k

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

4f

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3a

5s

t

r

o

n

a

u

t

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p

 

 

 

 

 

6t

r

a

v

e

l

 

 

 

 

7s

t

a

r

 

 

 

8s

u

n

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c

 

 

 

 

 

r

 

 

 

 

 

 

 

9p

l

a

n

e

t

s

 

 

 

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

s

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10s

a

t

e

l

l

i

t

e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

p

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Reading

2.1 Pre-Reading   

 Describe what is happening in the pictures. Do you think it really happen?                              

2.2 Reading

Let`s read and find out   (Ex 2 p 60)

2.3 After-Reading Activity

Read and say if the sentences are T/F

(Ex 4 p 60)

Now match the word combinations and make your own sentences with them.

 (Group work, cards with words)

underwater    live    submarines   travel   underground   house

control   clothes     energy sun     virtual reality  pills       food                        

power    cars

 

 

  1.  Physical activity

Now will you stand up!? Let`s have some physical exercise.

 

CLAP! CLAP!

Hands up, clap, clap!

Hands down, clap, clap!

Turn yourself around and

Then you clap, clap!

Bend left, clap, clap!

Bend right, clap, clap!

Turn yourself around and

Then you clap, clap!

 

4. Grammar/Writing. (All is written on the blackboard and in pupils` copybooks.)

Let`s have some fun and play Lottery (cards with sentences, cards with questions).

 (P1 choses the sentence, P2 choses question, P3 choses another question …_

Alex watched a comedy in the cinema last week.

Jim is reading comics in the library now.

Tony and Paul play football on the sports field every day.

We shall write a dictation at school tomorrow. 

 

What         When        Where        Why                    

Who               ----              ? 

5. Listening/Speaking 

Are you tired? Are you hungry?  Are you cold? Are you ready to continue?

So our last task for today is LISTENING. (Ex 1, 2 p 61, CD Tr # 52)

5.1. Pre-Listening 

  Describe what you see in the pictures.

5.2. While-Listening   (Ex 2 p 60)

Now listen and    choose the correct word.                              

5.3. After- Listening Activity   

   Describe again what you see in the pictures. This time with the correct words.

 

 

3. Closing

1. Summarizing

Do you like our today`s lesson? What do you like the most?

2. Marking

Well done. Thank you for the lesson. Your marks are the following …

3. Home task (Ex 2 p 60 Retell the text, WB p59, ex1, 2)

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку