План-конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу
(Модуль «Волейбол»)
Підготував
вчитель фізичної культури
Куркодим Андрій Миколайович
Завдання уроку:
Інвентар: волейбольні м’ячі, волейбольна сітка, свисток, навчальні картки, секундомір.
Місце проведення: спортивний майданчик.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (15 хвилин) |
|||
1. |
Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: “Рівняйсь!” “Струнко!” “Вільно!” |
1 хв. |
Фронтальний метод |
2. |
Привітання з класом. Повідомлення задач уроку. |
1 хв.. |
|
3. |
Визначення ЧСС за 10 сек.
|
1 хв. |
Запам‘ятати ЧСС за10 сек. на початку уроку. |
4. |
Правила техніки безпеки під час занять спортивними іграми. |
1хв |
Звернути увагу на важливість Звернути увагу на важливість |
5. |
Перешикування з однієї шеренги в колону. |
1 хв. |
|
6. |
Різновиди ходьби:
|
1,5 хв |
Стежити за темпом ходьби, дихати носом. Тулуб тримати рівно, не нахиляти Темп середній, дихання довільне. |
Повторити різновиди бігу:
|
. 1,5 хв |
Дистанція 1 м. Темп бігу задається сигналом свистка. Виконувати за командою вчителя. Нагадати та показати правильність виконання різновидів бігу. Помилки: робота рук, положення стопи, положення тулуба, голови. |
|
Вправи для відновлення дихання в русі. 1) а. Руки догори, голова вперед, вверх - вдих; б. Руки донизу, голова підборіддям донизу – видих. 2) а. Руки назовні догори, голова вперед-вверх – вдих; б. Руки донизу, голова вниз – видих. |
1хв. |
Дихання довільне. При глибокому вдиху спочатку вирячується живіт а потім, розширюється грудна клітка. При вдиху – навпаки. |
|
7. |
Перешикування в 3 шеренги. «Клас! На місці кроком! Стій! Ліворуч! Розрахуватися на 1-3! Другі номери-два, треті-чотирі кроки руш!» |
|
Виконувати відповідно до команд, слідкувати за дистанцією. |
8.
|
Комплекс загальнорозвиваючих вправ у русі: 1). Вихідне положення (В.п.) - руки на пояс. 1- нахил голови вперед; 2- в.п; 3- нахил голови назад; 4- в.п. 2). В.п.- права рука витягнута вгору, ліва вниз. Кисті зігнуті в кулак. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – те саме зі зміною положення рук. 3). В.п.- руки витягнуті в сторони, кисті зігнуті в кулак. 1-2 – колові оберти рук вперед; 3-4 – колові оберти рук назад. 4) В.п.- руки на пояс. 1- руки в сторониназад; 2 – сплеск прямими руками над головою; 3 – руки в сторони; 4 – в.п. 5). В.п.- руки витягнуті вперед; 1 – напружене стискання пальців у кулак; 2 – В.п. 3 – ; 4 – напружене стискання пальців у кулак. 6). В.п.- захват рук (ліва спереду, права ззаду). 1-2 – розтягування кистей рук убік; 3-4 – те ж саме зі зміною положення рук. 7). В.п. – руки перед грудьми в «замок». 1-4 – робота рук у вигляді «хвилі». 8). В.п. – руки в «замок» перед грудьми.
9). В.п.- руки на пояс. 1-4 – стрибки на правій нозі; 5-8 – на лівій нозі; 9-12 – на двох ногах. 10). Ходьба з потеранням рук знизувверх. |
5 хв.
|
Формувати поставу, правильне дихання. Темп і ритм середній. Фронтальний спосіб діяльності учнів. |
9. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
1 хв. |
Фронтальний метод |
ІІ. Основна частина ( 25 хв.) |
|||
1. |
Розвиток рухових якостей і технічних елементів: Швидкість, спритність. «Човниковий» біг від лицевої до кожної з ліній волейбольного майданчика. |
3 хв. |
Груповий метод. Вправу виконують одразу 4-5 учнів. |
2. |
Передача 1. Кидки ігрового м'яча в стіну: а) виконати кидки прямими руками згори з ловом у кисті; б) виконати кидки з кроком убік; в) кидок м'яча в підлогу з відскоком від стіни; г) у парах: перший партнер після одного-двух кидків м'яча в стіну відходить швидко вбік, інший партнер ловить м'яч, виконує свої кидки і знову поступається місцем партнерові. 2. Передача в парах: гравець у сітки акуратно, з середньої висоти робить накидання м'яча гравцеві, що виходить на верхню передачу, який її і відпрацьовує. Для закріплення положення пальців і руху ніг можна ловити м'яч і викидати його над собою без передачі.
|
9 хв. |
Фронтальний метод а,б
в,г Позмінний метод Звернути увагу на торкання м’яча. Звернути увагу на роботу ніг. |
|
Подача - Нижня пряма подача:
|
8 хв. |
Можливі помилки
|
3. |
Гра «Мисливці» Мисливці-гравці розташовуються по периметру з м’ячами в руках. Інші гравці пересуваються по майданчику. За сигналом вони зупиняються там, де їх застала команда. Мисливці кидають м’яч, намагаються попасти в гравців. |
5 хв. |
Нагадати техніку безпеки при пересуванні по майданчику. |
ІІІ. Заключна частина (5 хв.) |
|||
1. |
Шикування в колону по одному. Вправи на розслаблення м’язів та відновлення дихання у русі.. |
1 хв. |
В одну шеренгу. |
2. |
Визначення ЧСС учнів за 10 сек. |
1 хв.. |
Фронтальний метод |
3. |
Підведення підсумків уроку, |
1 хв. |
Оцінка діяльності учнів |
4. |
Завдання додому: Реферат на тему: «Правила гри у волейбол».
|
1 хв.. |
Пояснити |
5. |
Організуючі вправи. Подяка учням. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
6. |
Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали. |
30 сек. |
Потоковий спосіб організації діяльності учнів |