УРОК У 6 КЛАСІ "ГІДРОСФЕРА ТА ЇЇ ОСНОВНІ ЧАСТИНИ"

Про матеріал
Формування поняття «гідросфера», уявлення про основні частини гідросфери у світовому кругообігу води в природі та його значення; сприяти розвитку вміння пояснювати взаємозв'язок між оболонками Землі на прикладі світового кругообігу води; розвивати логічне мислення учнів, інтерес до вивчення Світового океану та його частин; виховувати переконаність у необхідності дбайливого ставлення до гідросфери й нашої в цілому, розуміння процесів, що відбуваються в гідросфері, почуття прекрасного.
Перегляд файлу

 

Тема. ГІДРОСФЕРА ТА ЇЇ ОСНОВНІ ЧАСТИНИ

Мета: сформування поняття «гідросфера», уявлення про основні частини

гідросфери у світовому кругообігу води в природі та його значення;

сприяти розвитку вміння пояснювати взаємозв'язок між оболонками

Землі на прикладі світового кругообігу води; розвивати логічне

мислення учнів, інтерес до вивчення Світового океану та його частин;

виховувати переконаність у необхідності дбайливого ставлення до

гідросфери й нашої в цілому, розуміння процесів, що відбуваються в

гідросфері, почуття прекрасного.

Обладнання: атласи, підручники, схема світового кругообігу води,

фотографії, мультимедійна презентація.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Психологічний момент.

- Я хочу розпочати урок словами поета, який сказав:

«Вважай, ти втратив той день,

У який не посміхнувся…»

- А тепер покажіть мені ваші обличчя, щоб я побачила, з яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок. Зараз візьміться за руки і посміхніться один одному.

- Давайте разом рухатись вперед і успіх прийде. Девізом нашого уроку буде китайська мудрість: «Не бійся, що не знаєш – бійся, що не навчишся».

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Сьогодні ми  з вами поговорими  про воду.     Слайд (2)

Прийом «Мікрофон»

Яке значення має вода в житті людини? У житті планети?

Можливі  відповіді  учнів.

    Значення   води:
- входить до складу всіх живих організмів;
- середовище існування для багатьох живих істот;
- усі процеси травлення і засвоєння їжі живими організмами відбуваються у водному середовищі;
- водні маси впливають на клімат материків;
- змінює рельєф, руйнує і створює нові форми земної поверхні;
- є ресурсом відпочинку та оздоровлення;
- переносить тепло по трубам і нагріває приміщення.

Підведемо  підсумок.

Закріплення  інформації.  (Слайд  3 )

ІII. Мотивація навчальної  та пізнавальної діяльності

Вода – найбільш  проста фізична речовина на планеті. Але в той же час вода таїть в собі  безліч загадок. Її досі продовжують  досліджувати вчені, знаходячи все більше  цікавих фактів…

А  зараз ми послухаємо  цікаві  факти про воду, які підготували  учні вашого класу.

Випереджальне завдання  презентація  «Цікаві факти про воду»

Ну ось ми побачили яка  унікальна речовина вода.

 IV. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого уроку «Гідросфера»

Прийом «Очікування»

- Що я знаю?  Про що хочу дізнатися на уроці?

  2.Зачитую мету уроку.  (Слайд 4 )

  3.Записують план уроку.  (Слайд  5 )

                                                   ПЛАН

                 1. Унікальні властивості води.

                 2. Гідросфера – водна оболонка Землі. 

                 3.Світовий кругообіг води.   

                 4. Забруднення  та охорона  води.       

Епіграфом для нашої роботи будуть слова Антуан де Сент -Екзюпері: «Вода! В тебе немає ні кольору, ні смаку. Ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке…….»

Прийом «Фантастична  добавка»

До  нас звернулися інопланетяни з планети,  де немає  води, з проханням науково пояснити:

  • Що таке вода? 

Ми зараз проведемо декілька  дослідів  і саме науково пояснимо нашим друзям  особливості цієї  унікальної та дивовижної  речовини.

 1.Властивості  води

Дослід 1. Досліджуємо колір води.

У мене  у пробірці є вода. Я взяла різні за кольором  ручки  і занурила у воду. Чи зміняться їхні кольори? Чому?

Висновок (вода немає кольору)

Дослід 2. Форма води.

Налили води із колби у склянку. Що можна сказати про форму води?

Вода не має форми, а набуває форми посудини у яку налита. Вода текуча.

Дослід 3. Смак води.

Які смаки вам відомі?

Вода не має смаку. Але вода із природних джерел містить у собі різні розчини солей, які є в ґрунті. Різний смак надають воді ті речовини, які у ній розчинені. Тому і кажуть у народі, що вода із джерела є смачною.

Дослід 4. Вода розчинник.

Якщо ми  наливаємо води у пробірки, у яких є цукор, сіль і глина. Акуратно і ретельно перемішаємо воду. Що відбудеться у кожній пробірці?

Висновок. Солі та цукру не видно.

 Який висновок можна зробити? - вода розчиняє деякі речовини.

За яких умов речовини швидше розчиняється у воді? (якщо вода тепла)

Ми  пояснили  тільки деякі  властивості води . Підведемо  підсумок.

Слайд ( 6)

Які стани води ви знаєте?

Стани води   ( слайд  7)

1.Рідкий

2. Твердий

3. Газоподібний

Важлива особливість  води – це перехід її з одного стану до іншого.

2.Гідросфера.   Вода  входить до складу людського організму, тварини і рослини. Солона і прісна, прозора і каламутна, рідка, тверда і у вигляді пари, вона в нас і навколо нас. Річки і озера, джерела і криниці, болота і льодовики, хмари і водяна пара, моря й океани - все це складові частини утворюють одну із земних  оболонок Землі -  гідросферу.

Підручник с. 162   Слайд( 8)

Гра «Мозаїка»

На дошці в не правильному порядку викладені слова, а учені  повинні за допомогою набору слів викласти  визначення  «Складові гідросфери»

                                              Складові частини гідросфери

Води світового океану                Води суходолу                     Вода в атмосфері

             Океани                       поверхневі         підземні                    опади

              Моря                             річки               багаторічна              хмари

              затоки                           озера                мерзлота                 водяна пара

              протоки                       водосховища

                                                     льодовики

                                                     болота

                                                     штучні водойми

Подивимося  на правильну відповідь   ( слайд 9 )

 3.Кругообіг води 

Погляньте  на  схему  ( слайд  10 )

Що вам відомо про цей процес.

Кругообіг води  ( розповідь  учня)

Під впливом сонячної енергії з поверхні океанів, морів, річок, озер постійно випаровується вода. Водяна пара легка. Вона піднімається над поверхнею Землі. У повітрі водяна пара охолоджується і перетворюється на дрібні крапельки води або кристалики льоду, з яких утворюються хмари.

Вітер переганяє хмари з одного місця на інше. З хмар випадають опади.

Частина води після дощу потрапляє назад в океан, частина в річки, озера, болота; частина опиняється на вершинах високих гір і стає гірським льодовиком; а ще деяка частина води проникає крізь гірські породи і утворює підземні джерела. Але з часом кожна краплина води знову повертається в океан. Всі ці процеси відбуваються під дією енергії Сонця.

Прийом  «Мозковий  штурм»

Проблемне  питання

«Солоний  океан дає водам суходолу прісну  воду, а із суходолу до океану надходить сіль. Поясніть це явище»     Слайд(11)

 4. Забруднення  води.

Але  нажаль людина своєю господарською  діяльністю забруднила воду. Так само як ми навели багато цікавих фактів про воду, ми можемо навести безліч прикладів забруднення води та впливу цього процесу на здоров я  і життя людей.

Слайд ( 12, 13  )

Вчені вважають що, через деякий час вода стане дорожче золота.

Люди  зупиніться !

І щоб не сталося катастрофи ми вже зараз повинні усвідомити  проблему охорони та збереження води.

Давайте  запропонуємо заходи  щодо охорони  води.

Слайд (14  )

V. Закріплення знань.

 Географічний крос. Слайд( 15)

1. Водна оболонка нашої планети називається… (гідросфера)

2.Основна частина води зосереджена у …(Світовому океані)

3. Вода може перебувати у трьох станах …(рідкому, твердому, газоподібному)

4. Основною причиною утворення кругообігу води в природі є… (енергія Сонця)

5.Назвіть основні властивості води…( текуча, не має кольору, смаку іт.д.)

6. Як розподіляється вода на Землі..

VI. Підсумок уроку.

Розповісти про цю дивовижну речовину під час однієї зустрічі неможливо. Але сподіваюсь, що після всього  почутого і побаченого ви зрозуміли: вода – найпоширеніша і найцінніша речовина на Землі, яка потребує від нас дбайливого, економного ставлення.

Хочу закінчити нашу розмову  продовженням цитати Антуан де Сент-Екзюпері «…не правильно сказати, що ти для життя: ти  - саме життя».

Пам'ятайте, люди, назавжди,        Слайд (16)

 Неможливо жити без води!

 Це життя колиска, це - дощі,

Це роса і квітка на межі,

Це тумани, ріки і моря,

Джерело у спеку, це - життя.

VII. Домашнє завдання.

Слайд ( 17  )

Оцінювання учнів.

VІ . Рефлексія

Прийом «Самооцінювання»

Учитель пропонує учням  оцінити свій внесок у досягнення мети уроку та вписати своє прізвище в одну з колонок.

Рівень  власних  досягнень

Зрозумів, але не можу застосувати

Зрозумів, але не можу пояснити іншому

Зрозумів, можу пояснити  та  застосовувати

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку