Урок у 6 класі на тему "Хорова музика"

Про матеріал
Матеріал стане у пригоді вчителю музичного мистецтва у підготовці до уроку. Акцентується увага на моделюванні різних типів вокально-хорової роботи.
Перегляд файлу

Урок сімейного співу. Музичне мистецтво.

 6-й клас.

Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями хорової музики, видами хорів, співочими голосами на прикладі кращих хорових колективів України.  Вчити розрізняти на слух  характерні ознаки звучання академічного та народного хору. Розвивати вміння моделювати різні типи вокально-хорової роботи.

Тип уроку: урок поглиблення теми.

План уроку.

1. Виконання духовного гімну українців «Боже великий,єдиний» муз.М. Лисенка.,сл. О.Кониського.

2. Мотивація до навчання «Сходинки» до творчої майстерні диригента-аматора:

2.1. Інтерактивна гра «Мікрофон»

2.2. Вікторина в групах

3. Основна частина

3.1. Презентації: «З історії становлення та розвитку хорової музики», «Хорові колективи Волині».

3.2.  Творча майстерня.Розспівка (М.Леонтович «Щедрик» -- тема – триголосся. Українська народна пісня «Ой, полечко-поле»

3.3. Вокально-хорова робота «Тихо над річкою»  - Робота над  двоголоссям

4.Творча робота .

4.1. Інтерактивна гра «Диригент».

4.2. Міні-концерт хорових творів.

5. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

Хід уроку.

  1. Учні виконують гімн « Молитва за Україну» (муз. М. Лисенка.,сл. О.Кониського)

2.Вчитель. Виконанням духовного гімну українців «Боже великий, єдиний» стало хорошою традицією розпочинати уроки музичного мистецтва в гімназії. До якого виду музики можна віднести виконаний нами твір ( До хорової музики) Здавна хорове мистецтво спонукало людей не тільки співати щось разом, але й зближувало їх духовно, вчило слухати, поважати і любити один одного. На таких високих почуттях ми зможемо не тільки слухати хорову музику, але й відвідати  й попрацювати у творчій майстерні диригента-аматора. Чи готові ви до таких випробувань?  Зараз наш гімназійний кореспондент поставить вам запитання, які його цікавлять. Прохання відповідати одним словом.

2.1. Інтерактивна гра «Мікрофон». Запитання :

а) Колектив виконавців-співаків кількістю 12 і більше осіб? (хор)

б) Хор, який співає прикритою манерою звучання? (академічний)

в) Хор аматорів? (народний)

г) Хор без супроводу? (а капела)

д) Хоровий колектив який складають чоловічі і жіночі партії? (мішаний)

е) Високий жіночий голос? (сопрано)

є) Низький чоловічий голс7 (бас)

ж) Хор який співає в один голос? ( унісон)

Вчитель. Проведене вами опитування дає підставу стверджувати, що ми можемо перейти до наступної сходинки – вікторини. Хочу запропонувати вам послухати уривки із трьох хорових творів. Попрацюємо в парах над характеристиками кожного музичного твору.

а) Дитячий хор «Лібера»  -- «Голос ангелів»:

- дитячий хор;- із солістами;- дисканти;- хор із супроводом

б) муз.Д.Крижанівського.,сл. Т Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»:

- народний; - мішаний;

- голоси – сопрано альт тенор бас;- із супроводом

в)  муз. Д. Бортнянського Хоровий концерт « Не відверни мене під час старості»:

- а капелла;- академічний;- мішаний;- поліфонія

3.1. Вчитель. Проаналізувавши  хорові твори,  можна впевнено сказати, що хорове мистецтво – багатогранне і складне. ( Учні демонструють презентації)

а) «З історії хорової музики» Цікаво, що у Стародавній Греції хорова музика зародилася у театрах. ЇЇ першоосновою було декламування, яке змінювалося хором. Голоси співаків розрізняли за висотою звучання-регістрами. За часів Раннього Середньовіччя в кожній церкві були хори півчих. Відомо, що до епохи Відродження професійне хорове мистецтво було пов’язане тільки з церквою. У ранній хоровій церковній музиці був поширений «знаменний розспів». Замість нот вокальні хорові твори записували знаками — «знаменами» або «крюками». У XIV—XV ст. почав активно розвиватися багатоголосний спів. Мелодію, яку виконували співаки, назвали хоровою партією.Написання хорових партитур не змінилося до сьогоднішнього часу. З розвитком хорового мистецтва зароджуються жанри духовної хорової музики – кантати, ораторії, меси, хорові концерти,реквієми.

б) «Хорові колективи Волині»

 Академічний хор «Оранта» Свято-Троїцького кафедрального собору.  Ініціатором заснування на початку 90-х років був викладач Луцького педагогічного коледжу А. Головерса.  Художній керівник колективу В.В.Мойсеюк.  В репертуарі колективу духовні хорові твори Д. Бортнянського., А. Веделя., В. Барвінського., М. Березовського, хор неодноразово виступав із гастролями в багатьох європейських країнах.

  Волинський академічний народний хор  заснований в 70- роках. Художнім керівником протягом 30-ти років був композитор А.М. Пашкевич. Нині колектив очолює О. Стадник. В репертуарі хору – твори волинських композиторів, народні пісні тощо. Послухайте у виконанні Волинського народного хору повстанські пісні.

3.2. Вчитель. А зараз дозвольте запросити віх присутніх на репетицію хорів (учень-диригент розставляє учасників по партіях)

  • Розспівка -- «Щедрик» М. Леонтовича
  • Уривок з народної пісні «Ой, полечко-поле» -- спів в академічній та народній манері.

3.3.Робота над піснею «Тихо над річкою»: унісон, спів партій «морморандо», робота над двоголоссям, спів «а капелла», спів із супроводом.

4. Вчитель. Проведена нами репетиційна робота надає можливість запросити вас до концертної зали (учні виходять на імпровізовану сцену і виконують хорові твори :

а) М. Леонтович «Щедрик»;

б) Українська народна пісня « Ой, полечко-поле»

в) «Тихо над річкою» муз. П. Батюка, сл. С. Черкасенка.

г) «Дощик» муз. Б.Фільц.,

д) «Лілея і вітер» муз. М.Стефанишина,сл. Й.Струцюка.

5. Сьогоднішній урок –це справжній вернісаж хорового мистецтва. Адже ми з вами не тільки слухали та аналізували хорові твори, але й самі працювали над вокально-хоровими навичками, щоб гідно виступити на концертній сцені. В якій манері вам сподобалось співати краще – в народній чи академічній? (в академічній)

Домашнє завдання – створити фонотеку хорових творів духовного напрямку.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Блинчук Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ущаповский Николай
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2019
Переглядів
1434
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку