Урок у 7 класі: "Риби, їх особливості будови".

Про матеріал
Тема уроку: Риби, їх особливості будови Мета: Навчальна: сформувати в учнів знання про особливості будови риб, з’ясувати причини подібності представників класу, установити риси пристосованості риб до водного способу життя; розкрити особливості зовнішньої будови риб у зв’язку з умовами життя; визначити місце риб у системі органічного світу та еволюції хордових тварин; Розвивальна: розвивати уміння самостійно працювати з малюнками та текстом підручника, з натуральними об’єктами логічне мислення, розумові здібності та творчу активність, вміння працювати в групах; розвивати спостережливість, інтерес до вивчення предмету; здатність до оціночних дій; ;вчити порівнювати й робити висновки; Виховна: виховувати почуття відповідальності, взаєморозуміння під час роботи в групах, дбайливе ставлення до природи. виховувати любов до живої природи, культуру спілкування. формувати науковий підхід до пізнання. Методи: інформативно-рецептивні(бесіда, робота з підручником, таблицею, опорними схемами), репродуктивні (робота в групах), навчально – пошукові, навчально-дослідницькі. Основні поняття й терміни: обтічна форма тіла, плавці, луска, зябра ,бічна лінія, плавальний міхур, захисне забарвлення, водне середовище. Обладнання: підручник, таблиця «Клас Кісткові риби. Зовнішня будова», жива акваріумна рибка, луска риб, вологі препарати риб, малюнки риб, картки оцінювання,мультимедійна дошка, проектор. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Форма уроку: урок-дослідження Форми роботи на уроці: індивідуальні, робота в групах, колективна Методи роботи: тестування, бесіда, робота з текстом підручника, демонстрування, дослідження, презентація уроку. Основні поняття і терміни: Тип Хордові, підтип Хребетні, плавці, луска, зябра, бічна лінія, захисне забарвлення, водне середовище. Міжпредметні зв’язки: екологія, астрономія , література Підручник:Біологія для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів.В.Соболь.- Камянець – Подільський: Абетка , 2015
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

img88

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала: вчитель біології

Мамонтова Ю.В.

 

 

 

 

Тема уроку: Риби, їх особливості будови

Мета:

Навчальна: сформувати в учнів знання про  особливості будови  риб, з’ясувати причини  подібності представників класу, установити риси пристосованості  риб до водного способу життя;

розкрити особливості зовнішньої будови риб у зв’язку з умовами життя; визначити місце  риб у системі органічного світу та еволюції хордових тварин;

Розвивальна:

розвивати уміння самостійно працювати з малюнками та текстом підручника, з натуральними об’єктами  логічне мислення, розумові здібності та творчу активність, вміння працювати в групах; розвивати спостережливість,  інтерес до вивчення предмету; здатність до оціночних дій;            ;вчити порівнювати й робити висновки;

Виховна: виховувати почуття відповідальності, взаєморозуміння під час роботи в групах, дбайливе ставлення до природи.    виховувати любов до живої природи, культуру спілкування.    формувати науковий підхід до пізнання.

Методи: інформативно-рецептивні(бесіда, робота з підручником, таблицею, опорними схемами), репродуктивні (робота в групах),  навчально – пошукові, навчально-дослідницькі.

Основні поняття й терміни: обтічна форма тіла,  плавці, луска, зябра ,бічна лінія, плавальний міхур, захисне забарвлення, водне середовище.

Обладнання: підручник, таблиця «Клас Кісткові риби. Зовнішня будова», жива акваріумна рибка, луска риб, вологі препарати риб, малюнки риб, картки оцінювання,мультимедійна дошка, проектор.

Тип уроку:

урок вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-дослідження

Форми роботи на уроці: індивідуальні, робота в групах, колективна

Методи роботи: тестування, бесіда, робота з текстом підручника, демонстрування, дослідження, презентація уроку.

Основні поняття і терміни: Тип Хордові, підтип Хребетні, плавці, луска, зябра, бічна лінія, захисне забарвлення, водне середовище.

Міжпредметні зв’язки: екологія, астрономія , література

Підручник:Біологія для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів.В.Соболь.- Камянець – Подільський: Абетка , 2015

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1.Організаційний етап (2хв) 1.Привітання, перевірка готовності до уроку.

Учитель:  Добрий день! В добрий час! Рада, діти, бачить вас! 
                  Ви почули всі дзвінок? 

                   Він покликав на урок!

                   Кожен з нас приготувався,

                  На перерві постарався.

                   Зараз сядуть всі дівчата,

                    спочатку краса ,А потім сила 

1) Американський винахідник Генрі Форд сказав: Епіграф.

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

І так ,розпочнемо.

 Друзі, сьогодні в нас незвичайний урок, бо ми маємо продемонструвати що знаємо і вміємо. Цілком природньо, якщо ви відчуваєте хвилювання. Нехай побороти його допоможе пам’ятка:

Заплющіть очі і про себе промовте:«Я все знаю, я все можу, я все зможу!»

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Усім бажаю успішної роботи на уроці!

2. Вправа «Очікування»

Діти у Вас на столах лежать крапельки води,напишіть будь ласка, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку та прикріпіть на річку.

(гра «Мікрофон»)

А я очікую , що ми зараз об’єднаємо свої зусилля для вивчення нового матеріалу на уроці. А ще дуже  розраховую на вашу активність і сподіваюсь, що дух партнерства допоможе нам у цьому.

А ще  буду намагатися максимально задовольнити ваші чекання.

2.Актуалізація опорних знань (5хв)

Повідомляю,що кожен учень відкриває сьогодні банк знань, куди буде поміщати всі зароблені на уроці бали. Наприкінці уроку кожен порахує свої бали, покладені в банк, і отримає оцінку.

Діти, ми нещодавно розпочали вивчення великої теми: Тип Хордові тварини., ми вже визначили з вами хто такі хордові тварини, давайте згадаємо дещо з вивченого.

1.Біологічний  експрес-диктант

 (у вас на столах є картки, де вам необхідно вставити пропущенні слова в реченнях)

 

1.Усім хордовим притаманний внутрішній осьовий скелет - __________.

2. Вона слугує ____________ для внутрішніх органів.

3.У більшості тварин у дорослому стані  замінюється на ______________.

4.У більшості хордових розвинений скелет голови -__________.

5.За наявністю цих   ознак хордові поділяються: ____________ ,_____________та ________________.

6.Нервова система  має вигляд ______________, яка закладається над _______________.

7.У зародків закладаються у глотці __________ щілини.

8.Симетрія тіла у хордових _____________.

 

Відповіді:  хорда, опорою, хребет, череп, Хребетні (Черепні), Безчерепні, Личинкохордові, трубки, хордою, зяброві, двобічна,

У вас на столах є оціночні листки. В колонку біологічний диктант поставте оцінку:  4 бали -  8-10 вірних відповідей;

               3 бали -  6-8 вірних відповідей

               2 бали – 4-6 вірних відповідей

              1 бал  -  2-4 вірних відповідей

 

Завдання № 2 (мах – 3б.)

Виберіть із переліку загальні ознаки хордових тварин:

1)скелет зовнішній,хітиновий або вапняковий;

2)скелет внутрішній, хрящовий або кістковий;

3)симетрія тіла радіальна;

4)симетрія тіла двобічна;

5)кровоносна система замкнута;

6)кровоносна система незамкнута;

7)над хордою,міститься нервова система трубчастої будови;

8)розвиток органів дихання(зябер або легень),пов’язаний із передньою   частиною травної системи.

9)Наявність трьох зародкових листків

10) Наявність двох зародкових листків.

11.)Мають змішану порожнину тіла.

12.) Мають вторинну порожнину тіла.

Оцінювання:

3б.- всі вірні: 2,4,5,7,8.9.12.          2б.- 1-2 помилки        1б.- 3-4 помилки

 

Підрахуйте, скільки ж ви поклали в банк. Якщо не так багато, не розчаровуйтесь. У вас ще буде така можливість. Для цього беріть активну участь в уроці.

3.Мотивація навчальної діяльності та постановка проблемного питання.2хв.

А тепер зверніть увагу на цю скриню і спробуйте за моїми підказками відгадати що в ній?

  • Ці тварини виведені уперше в Китаї і надійно приховувалися за стінами замків китайських імператорів.  До нас потрапили з Китаю тільки в 17 ст.
  • У гарних умовах утримання вони можуть жити до 50 років
  • Телескоп, жемчужинка,  вуалехвіст….
  • Казковий персонаж, який виконує різні бажання

Відповідь: золота рибка

За результатами генетичних, цитологічних, морфологічних дослідів з’ясувалося, що прототипом золотої рибки є срібний карась.

Як ви вважаєте, про що буде йти мова сьогодні на  уроці?

Тема уроку: Риби , їхні особливості будови.

Так що ми повинні зробити на цьому уроці?

Завдання уроку:

Визначити місце риб у системі органічного світу.  

Ознайомитися з особливостями будови  риб, які є пристосувальними до життя у воді.

Визначити ознаки пристосування риб до  існування в водному середовищі.

4. Вивчення нового матеріалу. Діти, для того щоб визначити систематичне положення  риб , знайдіть відповідність.

 У дошки працює один учень, інші працюють на місцях.

Визначте місце риб у системі органічного світу.

ІМПЕРІЯ

НАДЦАРСТВО

ЦАРСТВО

ПІДЦАРСТВО

ТИП

ПІДТИП

НАДКЛАС

Клітинні організми  

Еукаріоти

Тварини

Багатоклітинні

Хордові

Черепні, або Хребетні

Риби

  • До якого типу належать риби? (хордові)

Чому Риби належать до Хребетних і Черепних? (Мають хребет і череп)

Риби – добре  відомі вам тварини. До цього класу належить приблизно 21 тис. видів, у водоймах України мешкає понад  200 вид. Риби з’явилися на Землі близько 430 млн. років тому. Риби поширені в усіх типах водойм нашої планети, їх знаходять і високогірних водоймах,  і на великих глибинах, і в холодних полярних водах , і гарячих джерелах. Вони мешкають як у прісній так і у морській воді.

Різноманітні й розміри риб( є і велетні , і карлики)
Тіло риб має різноманітне забарвлення. Інколи дякуючи своєму забарвленню  а також формі тіла, риби можуть бути непомітні у навколишньому середовищі. Яскраво забарвленні риби часто є отруйними своїм застережливим забарвленням вони сигналізують про те, що можуть бути небезпечними.  Ну а вигляд у деяких видів зовсім нестандартний. Давайте подивимось відео фрагмент та побачимо приклади цікавої форми тіла у риб, та захисного забарвлення.

Діти ,а давайте з вами спробуємо  з’ясувати які ж особливості зовнішньої будови риб.

У Вас на столах лежать об’єкти риби . Дослідіть будь ласка зовнішню будову.  Опрацюйте текст  в підручнику на с.105зверніть увагу на слайд презентації   і заповніть опорну схему

 

 

 

 

Підтип Черепні. Надклас Риби    Зовнішня будова

 

 

         

 

 

 

 

 

                                               Зяброві кришки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевіряємо , як ви впорались з завданням .

По черзі виходите до дошки та заповнюєте схему.( Прийом ланцюжок)

 

Бесіда  .За індивідуальні відповіді ( мах – 1б. за кожну правильну відповідь)

Які відділи тіла бачите? (голова, тулуб, хвіст)

Чи можна їх чітко відмежувати? (ні)

відділи тіла риб – голова, тулуб, хвіст – плавно переходять один в одного, забезпечуючи обтічність

Діти ,межа між головою й тулубом проходить  по задньому краю зябрових кришок, а межа між тулубом і хвостом -  вертикальна лінія через анальний отвір.

Що розміщено на голові  риб?( Пара ніздрів,ротовий отвір,обмежений щелепами,пара очей

Чим покрите тіло риб (Лускою)

Як розташована луска.? Розташовується  луска  на тілі черепицеподібно.

Як ви гадаєте , яку роль вона відіграє у житті риб? .( допомагає рибам пересуватися у воді)

Яка шкіра у риб? ( тіло риб вкрито слизом)

А чому? Яку це відіграє роль? . Слиз,  який виділяють шкірні залози, зменшує тертя під час руху риб

   Так правильно , а ще захищає риб від мікроорганізмів.

Діти роздивіться уважно луску риби, що ви бачите?  кільця.

Так це річні кільця.  Луска діти збільшується внаслідок виникнення молодих лусок більшого розміру, які наростають під старими. Тому луска з кожним роком стає товстішою . На ній як у деревині дерев утворюються річні кільця, за якими можна визначити вік риби.

Робота з зошитом . Запишіть  в зошит  термін:

Луска – це-

 

Діти у вас на столах находяться акваріуми з золотими рибками . Постежте  на ними.

Як ви вважаєте ,які органи допомагають рибам рухатися у воді? ( Плавці)

Які бувають плавці?(Парні й непарні)

Знайдіть інформацію в підручнику  Плавці – це…

Яку функцію виконують парні  плавці. Грудні підтримують стан рівноваги й здійснюють повороти . Черевні - виконують роль стабілізаторів

Яку функцію виконують непарні  плавці. (анальний і спинний надають стійкості і розтинають воду)

Яку функцію виконує хвостовий плавець? хвостовий – виконує функцію руху

Що відбувається з тілом риби під час рухів? Плавають риби за допомогою бічних хвилеподібних вигинів тіла.

     Діти давайте з’ясуємо А які особливості  зовнішньої будови риб у зв’язку з їх пристосуванням до водного середовища?   Слайд17.

Обтічна форма тіла, наявність плавців   Шкіра вкрита лускою та слизом

Фізкультхвилинка(1,5 хв.)

А тепер у нас розминка, 
А тепер фізкультхвилинка. 

                              Швидко скінчилась хвилинка. 
                              Нас збадьорила розминка.

Продовжуємо наш урок.

 

Сьогодні на уроці ви побудете справжніми дослідниками. У нас відкрито 4 дослідницьких лабораторії. Кожна лабораторія отримує своє завдання.

 Час виконання 3 хвилин. Від кожної групи відповідає спікер. Час доповіді – 1 хвилини.

У вас  є схеми , які ви повинні дописати.

Завдання для Лабораторії  №1

 Дослідіть  будову  опорно – рухової системи.

Користуючись текстом підручника с.106  та додатковою літературою заповніть опорну схему

Опорно – рухова система складається зі скелета черепа , скелета хребта та скелета плавців. Череп з мозкових кісток,  кісток щелеп , які забезпечують захоплення здобичі та зябрових дуг.

Хребет з кісткових або хрящових хребців, які утворюють 2 відділи: тулубовий і хвостовий. Хребці мають тіло, верхню і нижню дуги,скелет  парних кінцівок - мають пояси кінцівок та кісткові або хрящові промені.

Мускулатура

М'язи тулуба мають вигляд широких повздовжній стрічок

Завдання для Лабораторії  №2

Дослідіть будову дихальної системи .

Користуючись текстом підручника с.106  та додатковою літературою заповніть опорну схему

 Дихальна система. Органами  дихання риб – це зябра. Зябра розміщені на зябрових дугах. Ззовні кожного краю зябрової дуги розташовані  два ряди зябрових пелюсток червоного кольору. В них є  багато кровоносних судин  і в них  відбувається газообмін .З внутрішнього боку зябрової дуги є  зяброві тичинки  які слугують цідильним  апаратом.

Завдання для Лабораторії  №3

Дослідіть будову кровоносної системи .

Користуючись текстом підручника с.106  та додатковою літературою заповніть опорну схему.

 Кровоносна система – серце двокамерне( передсердя та шлуночок), одне коло кровообігу, кров у серці венозна. При скороченні передсердя кров надходить у шлуночок, а скороченням шлуночка  перекачується до черевної артерії та до зябер. Там венозна кров збагачується киснем  перетворюється на артеріальну. Від зябер артеріальна кров по судинах потрапляє до різних органів, де віддає кисень і насичується вуглекислим газом, перетворюючись на венозну . Від різних тканин венозна кров повертається до серця

Холоднокровні- – це означає, що вони неспроможні підтримувати постійну температуру тіла, вона залежить від температури довкілля.

Завдання для Лабораторії  №4

Дослідіть будову травної системи .

Користуючись текстом підручника с.106  та додатковою літературою заповніть опорну схему

Травна система починається ротовим , який веде в рото глотку в ній є язик та зуби,які допомагають схоплювати здобич. Задня частина рото глотки пронизана зябровими щілинами. Далі з рото глотки їжа потрапляє в стравохід , а потім в шлунок, де і починається процес  перетравлення поживних речовин. За шлунком розміщений кишечник  в який відкриваються протоки   спеціальних травних залоз: печінки та підшлункової залози. В ньому закінчується процес перетравлення, а поживні речовини всмоктуються в кров. Неперетравлені залишки їжі видаляються назовні через анальний отвір.

 

Діти зверніть увагу   на рибку в акваріумі, як в неї виходить що вона може підійматися, опускатися навіть зависати у воді.

( Наявність плавального міхура)

Плавальний міхур   - виріст стравоходу.
Для занурення на глибину. Коли його об'єм зменшується - риба опускається, а коли збільшується – риба підіймається у верхні шари води. Також бере участь в диханні та утворенні звуків.

 Ще раз подивіться на рибку в акваріумі.

А що ще можна  побачити на тілі риб?

лінію яка проходить вздовж всього тіла

Так ,  діти, це – бічна лінія

Бічна лінія – це - особливий орган чуття, якого немає в інших тварин. Він є подовжньою смужкою з боків тіла з кожної сторони. Луски, розташовані тут, пронизані отворами, які ведуть вглиб шкіри.

А яку вона виконує функцію?

За допомогою підручника знайдіть будь ласка відповідь на питання.

За допомогою бічної лінії риба відчуває тиск води, напрям течії, може плавати вночі і в каламутній воді.

 

 Крім бічної лінії  у риб є ще інші органи чуття.

Органи зору - очі, не мають повік, розташовуються з боків голови, пристосовані до чіткого бачення предметів на близькій відстані але здатні розрізняти колір предметів.

Органи нюху - 2 нюхові ямки, розташовані на кінчику морди, риби сприймають у воді різні запахи.

Органи смаку розташовуються в ротовій порожнині, в шкірі та навіть в хвості. Риби розрізняють гірке, солоне, солодке, кисле. Деякі риби, наприклад, соми і налими розрізняють смак їжі, не доторкнувшись до неї, оскільки спочатку «обмацують» її передротовими вусиками.

Діти,  давайте з’ясуємо риси пристосованості  риб до середовища існування у внутрішній  будові

Скелет кістковий або хрящовий

зяброве дихання

кровоносна система  замкнена

1 коло кровообігу

2камерне серце

бічна лінія

плавальний міхур

розвинені органи чуття

5.Закріплення вивченого матеріалу. 1. Укажіть правильну відповідь «так» ( зелена стрічка) чи «ні» ( червона)

1) Риби - холоднокровні тварини.

2) Мають двобічну симетрію тіла.

3) Непарними плавцями риби є спинний, хвостовий, анальний.

4) Роль керма у риб виконують грудні та черевні плавці.

5) Тіло риби не поділене на відділи.

6) Тіло риби немає залоз, які б виділяли слиз.

7) У риб кровоносна система замкнена.

8) Травна система наскрізна.

9) Плавальний міхур бере участь у травленні.

10) Рецептори бічної лінії сприймають рух води та напрямок течії.

11) Травною залозою слугує лише печінка.

 

 Діти сконструюйте відповідь.

Якщо відповіді будуть правильні ви дізнаєтесь ім’я великого філософа і вченого древності, який описав 116 видів риб.

Тест – конструювання (  Соболь В.І - Збірник завдань для оцінювання навчальних досягнень учнів)

«Риби, їх особливості»

Завдання на вміння застосування знань

1. Яка із особливостей не характерна еволюції риб?

Л поява черепа й щелеп

Н розвиток головного мозку

М поява парних плавців

А теплокровність

2. Назвіть середовище існування, що визначило пристосування найменшої хребетної тварини – шіндлерії короткої?

С наземно-повітряне

Р водне

Т ґрунтове

У живі організми

3. Яке значення для швидкої риби-меч має високий спинний плавець?

И утримання вертикального положення

Ф різкі зміни напрямку руху

У збереження рівноваги й повороти

Х утримання горизонтального положення

4. Яке значення для плавання акули-лисиці звичайної має той факт, що верхня лопать хвостового плавця більша за нижню?

Г утримання вертикального положення

С швидке занурення на глибину

Д швидке плавання біля дна

Є забезпечення швидкого прискорення

5. Які особливості покривів риб?

Д одношаровий епітелій, кутикула

Т шкіра, слизові залози, луска

Е одношаровий епітелій, мантія, черепашка

Ж шкіра гола, багатоклітинні слизові залози

6. Вкажіть рибу, в якої відсутній плавальний міхур:

Й окунь річковий

О акула китова

Л короп звичайний

М вугор електричний

7. Яке значення для карася сріблястого мають зяброві тичинки?

И захищають зяброві дужки від вуглекислого газу

Т захищають зяброві пелюстки від пошкоджень

Ї забезпечують газообмін з венозною кров’ю

Й  здійснюють рух води через зябра

8. Які особливості кровоносної системи судака звичайного?

Е  серце двокамерне, одне коло кровообігу

Б серце однокамерне, одне коло кровообігу

В серце трьохкамерне, два кола кровообігу

Г серце чотирьохкамерне, два кола кровообігу

9. Яке значення для коропа звичайного має бічна лінія?

П сприймає звукові коливання, що поширюються у воді

Л сприймає вібрації середовища, силу ї напрямки течії

Р є органом рівноваги

Т сприйняття солоності води

10. Які органи виділення у сома звичайного, що є найбільшою прісноводною рибою Європи?

П протонефридії

Р метанефридії

С видільні судини

Ь нирки

Відповідь Аристотель

Завдання на уміння здобувати знання

Це найбільша за масою відома кісткова рибі у світі; середні дорослі риби важать біля 1 т, а рекордний екземпляр досягав маси 2,2, т. Також це найплодовитіша риба у світі, одна самка відкладаю близько 300 млн. ікринок. Її назвали за назвою єдиного природного супутника Землі. Вкажіть назву цієї риби.

Узагальнення знань. Творче завдання.

1.Завдання. Акваріумних рибок купили в зоомагазині та привезли додому, випустили в акваріум . Через декілька годин їх знайшли мертвими. Які можливі причини смерті риб?

Пояснення прислів’я.

— Поясніть японське прислів’я: «Хочеш з’їсти фугу — спочатку напиши заповіт!».

Японці сприймають рибу фугу як делікатес. Щоправда, для того щоб приготувати з неї страву, кухар повинен мати особливу кваліфікацію, підтверджену дипломом. Він повинен знати анатомію риби (оскільки в різних частинах риби отрута міститься в різній концентрації), мати тверду руку практикуючого хірурга. Він повинен уміти надавати першу допомогу потерпілим. За два десятиліття кінця ХІХ ст. від таких делікатесів у Японії загинуло понад 3 тис. осіб, а наприкінці ХХ ст. кожні десять років гинуло близько 100 осіб.)

 

Завдання « Почувається як риба у воді»

Завдання. Чому ослаблена риба завжди перевертається черевом догори.( Плавальний міхур наповнюється вуглекислим газом)

3.Завдання. Чи правдиве твердження « німий як риба» ( Ні , бо риби спілкуються між собою не тільки жестами, запахами, забарвленням, але й звуками, як і всі інші тварини. Риби подають звуки про небезпеку, відлякують ворогів, розмовляють у шлюбний період. Сила цих звуків різна. Наприклад риба – жаба видає  свист, що може пошкодити барабанні перетинки людини , яка перебуває поруч під водою (більше 100 децибел). Риби можуть також  видавати звуки , які нечутні для людини ( ультразвуки) , але сприймаються іншими рибами.

 

Є різні риби у воді: товсті, тоненькі і худі,

дрібненькі риби-малюки, а є й великі – от такі!

Є войовничі – із мечами,

є з довжелезними хвостами,

є рибки срібні й золоті,

є дуже мудрі, є й пусті...

Живуть вони в річках і в морі,

Усі у водному просторі

Про риб багато знаємо ми,

І в той же час так мало;

І треба всім: і вам, і нам,

Щоб їх побільше стало!                                              

7.Підсумок уроку (2 хв)

Кінець уроку вже підходить , це саме час нам підсумки підводить. Оцінки виставити тим, хто в нас активно працював.

  Заповнення учнями  листків самоконтролю

Кожний з вас дуже гарно попрацював. Свої оцінки ви підрахуєте у листках само оцінювання. У вас залишився стовпчик робота в групі. Максимальна оцінка – 3 бали. Деякі учні працювали дуже активно і в колонці індивідуальна робота запишіть кількість своїх балів.

 

 

Прізвище та  ім’я учня

Біологічний диктант

Завдання №2

Робота в групах (лабораторіях)

Індивідуальна робота

Тест конструювання

Творчі завдання

Всього балів

 

 

 max-4б

max -3б

max -3б

max1б

max -5б

max 3б

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кількість набраних балів

   Оцінка

Кількість набраних балів

Оцінка

22

12

10-11

6

20

11

8-9

5

18-19

10

6-7

4

16-17

9

4-5

3

14-15

8

2-3

2

12-13

7

1

1

 

 Домашнє завдання (2 хв)

Щоб гарно тему цю опрацювати параграф треба вдома прочитати, все вивчити, запам’ятати і на «12» відповіді дати.

1. Опрацювати п.24. с.107 відповісти на рівневі завдання

Знайти цікаві факти з життя риб.

3. Творче завдання:

-   Поміркуйте, чи можна за допомогою експерименту довести, що риби відчувають запахи? Як на вашу думку, чому риби, що мешкають серед коралових рифів мають яскраве забарвлення?

Рефлексія (1 хв)

На початку уроку ви казали,що очікували від уроку. Зараз я прошу вас взяти рибок та опустити їх в акваріум, а їх у вас  три кольори

  • Жовтий – якщо урок був дуже цікавий, знання знадобляться в майбутньому, це було те, що ви очікували
  • Голубий – хотів би ще більше поглибити свої знання, можливо колись знання і знадобляться в  житті
  • Червоний – урок був нецікавий, матеріал був непотрібний, час потрачений марно

Дуже дякую всім за увагу!Урок закінчено. До нових зустрічей на уроках біології

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 січня 2022
Переглядів
1607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку