Урок у 8 класі на тему: "Практична робота 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення"

Про матеріал

Конспект уроку інформатики для 8 класу на тему: "Практична робота 8. Створення об'єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення". Конспект підготовлено за підручником Інформатика, 8 клас, Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шокотько В.В.

Перегляд файлу

Урок №           8 клас

Тема. Практична робота 8. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.

Цілі:

  • навчальна: сформувати практичні уміння задавати значення властивостей форми використовувати вікна повідомлень для виведення інформації про хід виконання програми; формувати навички самостійної роботи, уміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях при роботі за комп'ютером.
  • розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: формування умінь та навичок

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Щоб хороші результати мати.

  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Інтерактивна вправа «Допуск»

Учитель ставить запитання, на які учні відповідають по черзі, не встаючи зі своїх місць. Підводяться тільки ті учні, які не змогли відповісти на запитання. Після першого кола допуску в класі стоять лише кілька учнів. Учитель пропонує класу не залишати товаришів у біді, пропонує учням кинути «рятувальні кола», — поставити їм запитання, які вже звучали сьогодні. Рятувальна операція триває доти, доки кожен учень не дасть правильної відповіді. Важливо, щоб вправа проводилась без тиску, створювала ситуацію успіху, зміцнювала в дітей переконаність, що їм це під силу.

Орієнтовні питання:

  1. Що таке форма?
  2. Навести приклад властивостей форми?
  3. Процедура – це…
  4. Що таке операторні дужки?
  5. Кожна команда процедури закінчується….
  6. Перерахуйте елементи керування?
  7. Що таке подія?
  8. Які події можна застосувати до форми?
  9. Якою командою можна відкрити вікно повідомлень?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Робота в парах

Заповнити таблицю «Властивості форми»

Caption

 

Color

 

Height

 

Width

 

Left

 

Top

 

Робота в групах

Для форми Form1 Завдання:

1 група – Створити команду, яка змінить колір форми

2 група – Створити команду, яка збільшить ширину вікна на 100 пікселів

3 група - Створити команду, яка відкриває вікно повідомлень з текстом «Завдання 1»

IV. Мотивація, тема, мета, завдання уроку

Ви вже маєте уявлення про основні властивості та події форми на даному уроці ми з вами навчатимемось задавати значення властивостей форми, створювати і використовувати найчастіше застосовувані елементи керування на формі.

V. Формування вмінь та навичок

Практична робота 8.Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення.

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером

Вправа  “Так чи ні”.

- Заходити  до класу натовпом, штовхаючи один одного.

- При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними. 

- Сидіти рівно, на відстані 50см.

- Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру.

- Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.

- Починати роботу тільки за рекомендацією вчителя.

  1. Інструктаж учителя.
  2. Практична робота за комп’ютерами.
  3. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми:

1. Погляд спрямовувати вліво-вправо, вправо-прямо, вверх-прямо, додолу-прямо без затримки в кожному положенні. Повторити 5 разів і 5 разів у зворотному напрямі.

2. Закрити очі на рахунок „раз-два”, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок „три-чотири”.

3. Кругові рухи очей: до 5 кругів вліво і вправо.

 

VIІ. Підсумки уроку

  1. Оцінювання роботи учнів
  2. Рефлексія

Учням пропонується закінчити речення: "Для мене сьогодні важливим було...", "Сьогодні я навчився...", "Мені хотілося в майбутньому дізнатись про..., навчитись …".

VІІI. Домашнє завдання

Підручник § 5.2

Завдання практичної роботи

  1. Відкрийте вікно Lazarus.
  2. Установіть такі значення властивостей форми:
    • колір фону - сірий;
    • ширина - 200 пікселів;
    • висота - 100 пікселів;
    • відступ лівої межі - 150 пікселів;
    • відступ верхньої межі - 100 пікселів;
    • текст у рядку заголовка - Практична № 8.
  3. Збережіть проект у папці з іменем Практична 8_1, створеній у власній папці.
  4. Виконайте проект.
  5. Закрийте вікно виконання проекту.
  6. Створіть обробник події Click для форми, виконання якого встановить червоний колір фону вікна, встановить відступ верхньої межі вікна 200 пікселів від верхньої межі екрана, збільшить його ширину на 300 пікселів, зменшить на 50 пікселів відступ лівої межі вікна від лівої межі екрана, відкриє вікно повідомлень з текстом «Ми вивчаємо мову програмування ObjectPascal!».
  7. Збережіть проект у папці з іменем Практична 8_2, створеній у вашій папці.
  8. Виконайте проект.
  9. Закрийте вікно виконання проекту.
  10. Додайте до проекту обробник події KeyPress для форми, виконання якого змінить колір фону вікна на синій, збільшить на 300 пікселів відступ верхньої межі вікна від верхньої межі екрана, збільшить його ширину на 200 пікселів.
  11. Збережіть проект у папці з іменем Практична 8_3, створеній у вашій папці.
  12. Виконайте проект.
  13. Закрийте вікно виконання проекту.
  14. Закрийте вікно середовища Lazarus.
  15. Повідомте вчителя про завершення роботи.

 

docx
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
30 червня 2018
Переглядів
267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку