Урок "У дружбі наша сила"

Про матеріал
Дати поняття, що таке дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.
Перегляд файлу

 

У дружбі наша сила ( 2 клас)

Підготувала:

вчитель початкових класів
вищої категорії

ЗЗСО №3 м. Чернігова

Желонкіна Вікторія Валеріївна

 

Мета. Дати поняття, що таке дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що сприяють дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми.

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, іграшкова квітка, цеглинки LEGO, зображення казкового потяга з вагончиками, конверти зі словами прислів’їв, маски казкових героїв.

 

Хід уроку

І. Вступна частина. (Слайд №1)

1. Вправа « Привітання у дружньому колі »  

 

Нумо, діти, підведіться!

В дружнє коло всі зберіться,

І приємно посміхніться.

Добрий ранок всім!

 

 - Ось і промайнуло тепле літечко. Я  рада вітати вас у нашому світлому класі. Ви добре відпочили, набралися сил  і готові вчитися. Любі мої хлопчики й дівчатка! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх найзаповітніших мрій і бажань. Зичу вам  натхнення, цікавих уроків та справжніх друзів поряд з вами.

- Подивіться, що у мене в руках? Так, це квітка. Але вона не звичайна, а чарівна. Передаючи її один одному, висловіть своє побажання, подаруйте найщирішу посмішку й чудовий комплімент. Обов’язково звертайтеся до кожного на ім’я.

- Я бажаю тобі, …, міцного здоров’я, ти – найкращий!

 

Діти передають квітку один одному  і говорять побажання (мирного неба, достатку, любові, терпіння, вірних друзів тощо) та комплімент (найрозумніший, надійний товариш, найгарніший, найвеселіший тощо).

 

-Діти, якщо всі ваші побажання були від щирого серця, то вони обов’язково здійсняться.

 - А тепер пограємо  у веселу гру!

2.Гра «Так чи не так, я чи не я»

( Якщо відповідь стверджувальна, то плещемо в долоньки над головою, а якщо заперечна – тупаємо ніжками.)

 

Всі за літо відпочили?

Чи  набралися ви сили?

В школу всі із вас хотіли?

А на сонці засмагали?

Хто улітку грався?

Хто раненько прокидався?

Ну, а хто купався?

А на морі  хто з вас був?

А хто букви всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжки нові читав?

А хто лише м’яча ганяв?...

А хто знайшов нових друзів?

 

-Молодці! Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями. А зараз я запрошую всіх зайняти свої місця.

( Клас поділений на шість груп по 4 – 6 учнів в команді.)

 

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд №2)

 

–Дітки, ви чудово попрацювали, тому я із задоволенням розповім вам історію, яка трапилась із одним знайомим мені другокласником. Готові слухати? Тоді налаштуйте свої вушка (учні кінчиками пальчиків масажують свої вушка за вказівкою вчителя ).

- Жив собі хлопчик, в якого було все: іграшки, комп’ютер, книжки, телевізор, солодощі…З ранку до вечора він міг робити все, що заманеться. Але хлопчик зовсім не радів. Навпаки –  сумував. А чому? Як ви гадаєте? ( Міркування дітей.)

- Усі ваші думки слушні, а найголовніша причина в тому, що він був один – однісінький… Уявіть, що кожен із вас залишився самотнім на Землі, навколо лише природа. Чи добре бути одному? Чому? ( Міркування дітей.)

            (Слайд №3)

   Так, людина, навіть маленька, може по-справжньому відчувати, пізнавати, оцінювати себе тільки спілкуючись з іншими людьми. Разом можна бігати досхочу, сміятися, розповідати свої таємниці, гратися… Першого вересня минулого року ви прийшли до школи, об’єдналися і стали називатися класом (колективом). За час навчання  ви краще пізнали один одного, згуртувалися, подружилися.

  

- А для того, щоб ви ще більше здружилися, навчилися  вболівати  один за одного, поважати, допомагати, я запрошую вас у цікаву подорож до містечка Дружби. Згодні? Тоді поспішаймо, у мандрівку нас уже  кличе чарівний потяг. Кожна група ( команда ) – це вагончик потяга. Порахуйте, скільки вагончиків має наш чарівний потяг? (Шість вагонів.)

( Учні в командах беруться за руки й імітують звуки руху потяга ).

 

Ми їдем, їдем, їдем

У світлий, дружній край.

Сідай у потяг, друже,

В дорогу вирушай!

 

ІІІ. Основна частина.

1.Мотивація навчальної діяльності. (Слайд №4)

-За дрімучим темним лісом, за глибоким безкраїм морем, за довгим широким полем, за кам’яною високою горою знаходиться місто Дружби. Жити тут – велика втіха. Всі мешканці цього містечка казково ввічливі. Навіть собаки соромляться голосно гавкати, а горобці – не наважуються чубитися. Люди розмовляють найввічливішими словами. Це найдобріше місто з усіх казкових міст на білому світі. Мандруючи цим містечком, ми бачимо щирі посмішки, гарний настрій та серця, сповнені любов’ю.

- Щоб потрапити до цього чудового краю, треба скласти слово – пароль. Воно вийде з літер, які ми прикріпимо до кожного вагончика. Кожна команда має вгадати по одній літері, а провідники вагонів ці літери приєднають до потяга. Але літери можна отримати лише за умови дружньої і злагодженої роботи в командах.

- І ось ваше перше відповідальне завдання: поспілкуйтесь між собою в групі й оберіть дружно провідника ( тобто капітана ) кожного вагончика.

- Дякую за злагоджену роботу! І першу літеру дозволено вгадати першому вагончику. Ця літера схожа на будиночок. Вгадали? ( Літера Д ) Пасажири першого вагону, викладіть разом цю букву на парті із цеглинок LEGO, а провідник може закріпити її над першим вагончиком біля дошки.

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою Д ви хотіли би бачити у свого друга.

( Добрий, дружелюбний, душевний.)

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до першого вагончика.

 

2.Вправа “ Лабіринт “. (Слайд №5)

- А тепер подолайте «Лабіринт» і прочитайте прислів’я.

Д              ж              в

о       у      и              м             ж

б       м      т        о     і       у     и

р       о      и,       т     є       р     т

е      т              х          ↑ д     и.

-Чи згодні ви з цим висловлюванням? Чому?

- Дружба – це скарб, який не тільки складно знайти, але і важко втримати. І тому в народі кажуть «Не маєш друга – шукай, а знайшовши – не відпускай» Кожній людині потрібен товариш який би підтримував вас у скрутну хвилину, вмів підняти вам настрій, зробив би ваш день цікавим

- Пасажири другого вагону, будьте готові отримати другу літеру паролю. Ця буква схожа на перевернутий м’який знак. Вгадали? ( Буква Р )

Пасажири другого вагону викладають разом  букву Р на парті із цеглинок LEGO, а провідник закріплює її над другим вагончиком біля дошки.

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою Р ви хотіли би бачити у свого друга.

( Розумний, радісний, рішучий.)

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до другого вагончика.

2. Прийшов час відпочинку.  Весела руханка «Справжній друг».

(Слайд №6)

 

3.Гра «Якщо ти добрий друг» (Слайд №7)

– Якщо людина повинна робити те, що я називаю – засвітіть ліхтарики своїх вагончиків ( піднесіть ручки вгору й покажіть ліхтарики ), а якщо ні – заплющіть очі, ніби заснули.

 

  • Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.
  • Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.
  • Обманювати, сваритися, хвалитися.
  • Допомагати друзям у біді.
  • Насміхатися з чужого горя.
  • Ображати інших.
  • Бути терплячим, вихованим, стриманим.
  • Поважати тих, з ким дружиш.
  • Давати порожні обіцянки, не дотримувати слова.
  • Думати не лише про себе, а й про інших.
  • До усіх чіплятися, грати нечесно, дражнитися.
  • Радіти за успіхи товаришів.
  • Відповідати за кожен свій вчинок.

- Молодці! Гарно впоралися з цим завданням. Тож пасажири третього вагончика ловіть свою літеру!

Ця буква схожа на рогатку. Вгадали? ( Літера У )

 

Пасажири третього вагону викладають разом  букву У на парті із цеглинок LEGO, а провідник закріплює її над третім вагончиком біля дошки.

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою У ви хотіли би бачити у свого друга.

( Уважний, унікальний, успішний.)

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до третього вагончика.

 4. Вправа «Ситуаційний аналіз». (Слайд №8)

- А чи любите ви мультфільми? Тоді уважно дивимось і після перегляду будемо відповідати на запитання.

Мудрі казки тітоньки Сови – Справжній друг.

  • Про кого розповідається у мультфільмі?
  • Хто насміхався з зайчика і білочки?
  • Чому заплакала білочка?
  • Хто їй допоміг?
  • Як зайчик і білочка провчили сороку?
  • Чого вчить нас цей мультик?
  • І це завдання успішно подолали! Увага! Пасажири четвертого вагончика, ваша літера схожа на жука. Вгадали? ( Літера Ж )

 

Пасажири четвертого вагону викладають разом  букву Ж на парті із цеглинок LEGO, а провідник закріплює її над четвертим вагончиком біля дошки.

 

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою Ж ви хотіли би бачити у свого друга.

( Життєрадісний, жвавий.)

 

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до четвертого вагончика.

 

5. Історична хвилинка – цікавинка.          

               - А чи знаєте ви, що колись для закріплення дружби існували найрізноманітніші ритуали? Наприклад, козаки на знак побратимства обмінювалися натільними хрестиками. Араби - зі спільного посуду з’їдали по дрібці солі. А скіфи скріплювали дружбу кров’ю. На щастя, сьогодні, аби довести щирість дружби, на такі жертви зважуватися необов’язково. Існує Міжнародний день дружби між державами, культурами та всіма людьми на Землі, який ми відзначаємо 30 липня. Цей День покликаний зміцнити дружбу між народами світу, показати, що люди, їх погляди, переконання, культури хоч і дуже різні, проте рівні між собою та заслуговують поваги. (Слайд №9)     

 

6.Гра « Збери прислів’я » Складання й осмислення змісту прислів’їв. (Слайд№10)

 

На партах – конверти зі словами, які потрібно викласти так, щоб вийшли прислів’я.

( Кожна група отримує по одному прислів’ю.)

 

  • Людина без друзів, як дерево без коріння.
  • Дружба – велика сила.
  • Нових друзів май, а старих не забувай.
  • Поводься з друзями так, як хочеш, щоб вони поводилися з тобою.
  • Друг пізнається в біді.
  • Не той друг, хто медом маже, а той, що правду каже.

 

- Намагатимемося і ми в нашому житті керуватися цими золотими правилами народної мудрості.

 

- Це було дуже складне завдання, але вигідно його подолали! Пасажири п’ятого вагончика, з вашої  літери починаються дуже важливі слова: це і рідна земля, де ми народилися й живемо, і перша шкільна книжечка, з якої розпочинається цікавий шлях Країною Знань. Вгадали? ( Літера Б )

Пасажири п’ятого вагону викладають разом  букву Б на парті із цеглинок LEGO, а провідник закріплює її над  п’ятим  вагончиком біля дошки.

 

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою Б ви хотіли би бачити у свого друга.

( Бадьорий, бравий.)

 

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до п’ятого вагончика.

 

7. Інтерактивна гра « Імпровізація ». Інсценування казки  « Колобок » на новий лад. (Слайд №11)

Від кожної групи виходить по одному учню.

Герої ( маски ): Колобок, Зайчик, Вовк, Ведмідь, Кабан ( новий персонаж ), Лисичка.

Діти розігрують сюжет казки (імпровізують) за новим сценарієм: Колобок кожному з персонажів пропонує не пісеньку заспівати, а стати друзями. Учні допомагають пояснити кожному героєві, чому краще дружити, аніж ворогувати. Всі звірята пристають на пропозицію головного героя.

 

-Чудова казочка в нас вийшла! Чи сподобався вам такий фінал?

- Ось і добігає кінця наша мандрівка. Пасажири шостого вагончика, ваша літера – найперша в алфавіті! ( Літера А )

 

Пасажири шостого  вагону викладають разом  букву А на парті із цеглинок LEGO, а провідник закріплює її над шостим вагончиком біля дошки.

 

- Назвіть, будь ласка, які якості з початковою буквою А ви хотіли би бачити у свого друга.

( Акуратний, активний.)

 

Вчитель прикріплює названі дітьми якості до шостого вагончика.

 

ІV. Підведення підсумків.

1.Інтерактивна вправа « Інтерв’ю ». (Слайд №12)

- Діти, прочитайте слово – пароль, яке утворилося на наших вагончиках. (Дружба)

- Ура! Наш потяг успішно подолав весь шлях і прибув до цього чарівного містечка. Місцеві журналісти вже поспішають взяти у вас інтерв’ю.

Запитання: - Яка дружба за розміром?

-Яка дружба на дотик?

-Яка дружба на смак?

-Якого кольору дружба?

-З яким живим або неживим предметом ви можете порівняти дружбу?

Вчитель підсумовує все сказане дітьми, записує на дошці і зачитує, що вийшло.

-Увага! Місцеві газети опублікували результати вашого опитування. Ось що вийшло…

( Наприклад, дружба – це велика, м’яка й ніжна, солодка й смачна, рожево-білосніжно- блакитна хмаринка.)

2. Заключне слово вчителя.

- Всі ми різні, але живемо в одному колективі. Відносини в колективі повинні бути дружніми, товариськими. І від цього залежить успіх будь-якої справи.

І в нашому маленькому класному колективі буде набагато легше жити і цікавіше вчитися, якщо ми зможемо створити атмосферу дружби і співробітництва.

 

А щоб дружба була міцною, треба дотримуватись законів. (Слайд №13)

(Діти називають закони і вони з’являються на екрані)

1. Не залишати друга в біді.

2. Завжди поступатися один одному.

3. Не кривдити та не обзивати один одного.

4. Чинити завжди по справедливості.

5. Бути щирими і милосердними.

6. Уміти пробачати.

7. Ставитися до друга так, як би ви хотіли, щоб він ставився до вас.

 

- Дуже добре! Я сподіваюся, що у вашому житті будуть справжні, хороші друзі, які завжди будуть вам допомагати і з якими вам буде приємно і весело спілкуватися.

- Є різні цінності в житті, але дорожча за золото, сильніша за бурі, міцніша за
сталь – дружба. Будьте тактовні, ввічливі. Стримуйте свій гнів у будь-яких ситуаціях.   Цінуйте справжню дружбу. Бо саме в дружбі наша сила!

 

- Запам’ятайте важливе правило (промовляємо всі разом):
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!

 

(Слайд №14 – Кліп «Пісня про дружбу»)

            -Дякую за увагу!

 


 

           

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку