Урок у класі-комплекті (Я досліджую світ-1кл., природознавство-3кл.)

Про матеріал
Урок, мета якого розкрити специфіку роботи з кількома класами, показати його переваги і недоліки, всі складності і особливості. Розвивати науковий світогляд, пізнавальний інтерес здобувачів освіти, спостережливість, кмітливість, виховувати толерантні товаристські стосунки у роботі, виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

                                               1 клас

                                   Я ДОСЛіДЖУЮ СВіТ

 3 клас

                            ПРИРОДОЗНАВСТВО

Тема: ЧОМУ БУВАЄ ДЕНЬ І НІЧ?

Мета:  ознайомити  здобувачів освіти із  явищем зміни дня і ночі;  Продовжити формувати вміння спостерігати. Розвивати науковий світогляд,  пізнавальний інтерес, спостережливість, кмітливість, наполегливість, охайність у робочому зошиті. Виховувати толерантні товариські стосунки у роботі, бережливе ставлення  до природи.

Обладнання: відео «Земля, зміна дня і ночі»,  плакат «Правила роботи на уроці», глобус, настільна лампа,   робочий зошит, підручники, ілюстрації до уроку, мікрофон.

Тип уроку: інтегрований.

 

Тема:  Риби

Мета: формувати уявлення про поняття «Риби»,  вдосконалювати вміння описувати риб, визначати їх за істотними ознаками.

 Виховувати пізнавальний інтерес, дбайливе ставлення до тварин, охайність при виконанні практичних робіт у зошиті.

Розвивати уміння порівнювати, систематизувати знання, спостережливість, мовлення, мислення, пам'ять.

Підручник:  Грущинська I.В. Природознавство. 3 клас, — К.: Освіта, 2013. — 176 с.

Тип уроку: комбінований

 

Методи і прийоми роботи: бесіда, самостійна  робота,  гра, пояснення, дослідження.

Компетентності:

  1. спілкування державною мовою;
  2. екологічна грамотність;
  3. компетентності в природничих науках і технологіях;
  4. уміння навчатися впродовж життя;
  5. соціальні і громадянські компетентності.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  1. Привітання
  • Доброго дня!

Стали, дітки, підтягнулись

Одне одному всміхнулись

На урок старання не забудьте взяти,

Сіли всі рівненько

Починаємо працювати.

  1. Правила роботи на уроці
  • Давайте згадаємо правила роботи на уроці, яких ми будемо дотримуватися:
  1. Правило піднятої руки.
  2. Регламент. (Дотримуємося часу).
  3. Працюємо  старанно, економимо час.
  4. Не заважаємо один одному, працюємо тихо.

 

  1. Підсумки фенологічних спостережень
  1.     Інформація  синоптиків:

Сьогодні  10 лютого 2020 року

Температура повітря – +20С

Стан неба – похмуро

В народі цей день називали Юхимом. Якщо сьогодні вітряно, то літо буде мокрим, бо «Юхим приніс вітер на сире літо». Спостережливий український селянин з самого ранку стежив за погодою. Гуси ховають дзьоби під крило чи стоять на одній нозі – на холод. Голуби воркують – на відлигу. Ще одне народне прислів’я радило: «Якщо мокре літо, то тримай корівку, а як сухе – купуй бджілку».

  1. Бесіда. Гра «Мікрофон»
  •    Які зміни у неживій природі? (сонце стало підніматися, а тому дає більше світла і тепла; день стає довшим, а ніч коротша, тепло, снігу майже немає, ідуть дощі)
  •    Що можна сказати про живу природу?
  •    Які турботи приносить зима людям у містах і селах?
  1. Продовжуйте діти, і надалі спостерігати за погодою, адже ми є її невід’ємною частиною природи.

 

 

  1. Обмін інформацією. Відгадування загадки для визначення теми дня.

Учитель підводить учнів до нової теми, запропонувавши їм загадку.

 Чорна корова всіх поборола, а білий віл усіх звів (День і ніч)

(Підказкою до відгадки можуть бути малюнки дня і ночі)

  • Отже, яка тема дня?

Оголошення теми дня.  

  1. Слухання української народної казки «День і ніч».

Обговорення з дітьми

  • Чи було мудрим рішення Дня? Чому?
  • Чи може День «наздогнати» Ніч?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Самостійна робота. Зображення у щоденнику вражень своїх думок за прочитаним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  

  ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

  1. Моделювання зміни дня і ночі (Місце роботи - куточок для творчості)

Змоделюємо зміну дня і ночі за допомогою глобуса (м’ячика) і джерела світла (ліхтарика, свічки).

Проблемне питання.

  • Поясніть причину зміни дня і ночі. (Вчитель уточнює відповіді учнів)
  • Що станеться, якщо день і ніч ніколи не будуть змінюватися?

Власну відповідь обгрунтуйте.

  1.  Демонстрація відео «Земля, зміна дня і ночі»
  2. Ознайомлення з поняттям доба  

Доба – це ніч і день. Добу поділяють на 4 частини: ранок, день, вечір,

ніч.

 Гра з LEGO: ранок- оранжева цеглинка, день-жовта, вечір-голуба,

ніч-синя.

  • Я починаю речення, вам  потрібно за допомогою цеглинок встановити потрібні слова.
  • Коли сонце зійшло не дуже високо – це (ранок)
  • Коли сонце заходить за обрій – це (вечір)
  • Коли відразу темніє – це (ніч)
  • Проміжок часу доби від сходу до заходу сонця – це (день)

 

 

 

  1. Практична робота (самостійно) у зошиті (стор.14 автори: О.В Коршунова, Н.І. Гущина)

Вирізання і наклеювання об’єктів живої та неживої природи на зображення ілюстрацій «День», «Ніч».

 

 

 

 

 

 

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ

 Рефлексія. «Мене найбільше вразило…»

(35хвилин)

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Самостійна робота

На минулому уроці ви вивчали найчисленнішу  групу тварин – це комахи. Отож перевіримо, чи засвоїли ви матеріал. Зараз ви виконаєте тестові завдання (їх5), 6 завдання треба дописати.

  1. На які групи поділяються комахи?

А)рослиноїдні, всеїдні, «санітари»

Б) «санітари», хижі, рослиноїдні

  1. Чим живляться «санітари»?

А) рослинними і тваринними решками

Б)рослинами, павутиною

  1. Вкажіть рядок з назвами комах

А) муха, метелик, орел

Б)сонечко, джміль, мураха

  1. Де живе більшість  комах?

А) у лісі

Б) на водоймах

  1. Скільки лапок мають комахи?

А) 6

Б) 8

  1. З яких частин складається тіло комахи?

Голова, груди, черевце

 

 

 

 

 

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  •                   Чого на Землі більше: води чи суші?
  •                   Ви здогадались, про кого піде мова на уроці?
  •                   Усі риби живуть у воді. Більшість риб мешкає в морях і океанах. Це морські риби — акули, скати, оселедці, тріска. Прісноводні риби — карасі, окуні, щуки, лящі — мешканці річок, озер, ставків. Тіло багатьох риб укрите лускою. Луска росте протягом усього життя риби. Якщо їжі достатньо, луска росте швидко. Якщо їжі бракує, її ріст сповільнюється. Так на лусці утворюються річні кільця росту. За ними можна визначити вік риби.
  •                   Рухаються риби за допомогою плавців. Хвостовий плавець розташований на тілі риби вертикально. Він слугує рибі кермом. Бічні — грудні і черевні — плавці утримують, врівноважують тіло риби, коли вона зупиняється, повертається, занурюється чи виринає.
  •                   Дихають риби зябрами, що вкриті зябровими кришками.
  •                   Риби живляться різноманітною їжею. Серед них є рослиноїдні — краснопірка, товстолобик. Є риби, які живляться тваринною їжею,— щука, окунь. Короп, сазан, плітка споживають як рослинну, так і тваринну їжу.
  •                   Риби, які живляться рослинами, очищають водойми від надмірної кількості водяних рослин і запобігають їхньому заростанню і заболоченню. Риба є чудовим кормом для багатьох тварин: дельфінів, тюленів, ведмедів.

                       

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2. РОБОТА В ЗОШИТАХ (самостійно)

Заповніть таблицю, наведіть приклади

 http://gdz-ukr.ucoz.ua/_nw/28/s01504685.jpg

1.Записати основні зовнішні ознаки риби (Усі риби___________________________________________________)

  •                                                                  На які 2 групи можна розділити всіх риб?

2. Зєднати стрілками морські і прісноводні риби з зображеннями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перевірка самостійної роботи

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

1. ГРА «ЯКА ТВАРИНА ЗАЙВА?»

  1.               Карась, окунь, лось, сом;
  2.               Дельфін, кит,щука, заєць;
  3.               Акула, вовк, скат, в’юн.

 

 

2. ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА   «СЕНКАН» (Самостійно)

Риба

Швидка, слизька

Плаває, розмножується, живе

Має своєрідну будову тіла

Тварина

 

 

 

ГРА «Упіймай рибку»

Зараз я буду називати тварин, якщо це комаха, то плескайте в долоні.

Карась(+), соловей(-), щука(+),  короп (+), лось (-), змія (-), лящ(+), білка(-), акула(+)

 

3. ЗАВДАННЯ ДОДОМУ:

  1.               Опрацювати матеріал підручника с. 104-106.
  2.               Спостереження за рибами в акваріумі

                                (40 хвилин)

Використані джерела:

Мій конспект, Харків, Вид. група «Основа» 2015р., урок №39 стор.87

БИРИНСЬКИЙ НВК

 

 

 Урок у класі-комплекті (Я досліджую світ-1кл, природознавство-3 клас)

 

 

 

 

                                     Провела вчитель початкових класів

                                                                                                                       Шлапак Марина Олександрівна

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 грудня 2020
Переглядів
1231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку