Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота

Про матеріал

Конспект уроку на тему Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота

Перегляд файлу

Тема. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота

Мета: навчальна: ознайомити учнів з правилами складання та виконання алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі;

розвивальна: розвивати алгоритмічне і логічне мислення; формувати вміння складати алгоритми; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

виховна: виховувати відповідальність, самостійність.

Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch

Хід уроку

І. Організаційний етап

 привітання;

 перевірка присутніх;

 перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивацій навчальної діяльності

— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

IІІ. Відтворення та коригування опорних знань

Розгадайте кросворд

1. Команда іншими словами.

2. Чітка послідовність дій.

3. Алгоритм складений для комп’ютера.

4. Зміна властивості об’єкта, взаємодія між об’єктами, утворення нового об’єкта або знищення існуючого.

5. Електронний пристрій для обробки інформації

6. Того що виконує алгоритм, називають

7. Предмети, явища і процеси, які розглядаються як єдине ціле.

8. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії.

ІV. Усвідомлення, узагальнення і систематизація набутих знань

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості проектора)

Повторимо як реалізуються лінійні алгоритми

Зміна створеної програми передбачає зміну команд, порядку їх запису в програмі або значень параметрів команд. Наприклад, якщо в команді клацнути мишею на параметрі 15, увести з клавіатури 30, то після запуску команди на виконання виконавець повернеться за годинниковою стрілкою на 30 градусів замість 15.

Способи запуску програми Scratch

  1. Пуск → Усі програми → Scratch → Scratch
  2. Якщо на робочому столі є ярлик програми Scratch, то на даний значок 2 рази лівою кнопкою миші.

Будова вікна програми Scratch 1.4

Створення нового проекту

  1. Створити файл для нового проекту за допомогою команди Новий із меню Файл;
  2. Задати виконавців;
  3. Спланувати події, що відбуватимуться на сцені;
  4. Дібрати команди, які відповідатимуть запланованим подіям;
  5. Перемістити обрані команди з контейнерів груп команд у вікно складання програми;
  6. Задати значення параметрів команд;
  7. Упорядкувати й об’єднати команди в одну групу;
  8. Запустити проект на виконання, перевірити правильність отриманого результату;
  9. За потреби внести зміни до програми.

V. Самостійне застосування знань

Робота за комп’ютером

Практична робота

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.
  3.     Практична робота за комп’ютерами.

 

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм

Вправа1. Оркестр. (4 бали)

Завдання. Склади програму відтворення музичного фрагмента за допомогою різних музичних інструментів.

  1. Відкрий проект Оркестр із папки Заготовки до уроку.

 

 

  1. Запусти проект на виконання. Прослухай, яку мелодію та на якому інструменті грає виконавець Максим.
  2. Доповни програму командами так, щоб мелодія прозвучала двічі.
  3. Скопіюй програму гри на музичному інструменті виконавця Максима для виконавців Гната і Остапа
  4. Зміни музичні інструменти так, щоб Гнат грав на акордеоні, а Остап — на дзвіночках
  5. Збережи проект з іменем Прізвище-2 у власній папці.

 

 

 

 

Вправа 2. Літери. (5 балів)

Завдання. Склади програму побудови першої літери власного імені.

  1. Відкрий проект Літери з папки Заготовки до уроку.
  2. Запусти проект на виконання. Переглянь, яку літеру будує виконавець. Розглянь значення параметрі в команд, що складають алгоритм.
  3. Сплануй макет обраної літери на папері. Визнач місце розташування її складових відносно розмірів сцени.
  4. Використовуючи команди даної програми, створи власну, задавши встановлені значення параметрів команд і їх порядок.
  5. Запусти проект на виконання. Перевір, чи твій виконавець правильно будує потрібне зображення
  1. Збережи проект з іменем Прізвище-1 у власній папці.

 

Вправа 3. Парк. (6 балів)

Завдання. Склади проект за пропонованим сюжетом: у шкільному саду п’ятикласники планують посадити дерева. Виконавець рухається вздовж лінії посадки дерев і називає породу дерев, які потрібно висадити.

  1. Створи новий проект, задай його виконавця на свій вибір
  2. Намалюй засобами вбудованого графічного редактора Скретч на сцені проекту чотири лунки для висаджування дерев
  3. З'ясуй місце розташування кожної лунки. Склади програму переміщення виконавця від однієї лунки до іншої. Для цього використай знайдені числа як значення параметрів у відповідних командах
  4. Доповни команди переміщення іншими командами так, щоб біля кожної лунки виконавець зупинявся, називав породу дерева: дуб, клен, береза, липа, – а потім продовжував рухатися далі
  5. Збережи проект з іменем Прізвище-3 у власній папці.
  6. Закрий всі відкриті вікна.
  7. Повідом вчителя про завершення роботи.

Виконання вправ 1 і 2 – 9 балів;

        1 і 3 – 10 балів;

        2 і 3 – 11 балів.

  1.     Вправи для очей.

Поглянемо вправо, поглянемо вліво,

І вгору, й додолу, і навкруги,

Від праці очі нехай відпочинуть,

Зарядку для них я зроблю разів три!

VI. Домашнє завдання

 Повторити розділ 4, п.1-3

VII. Підсумки уроку

Гра «Барометр настрою»

Учням роздають червоні, зелені та жовті картки. Відповідно до того, чи сподобався урок, учні піднімають:

  • зелену картку — якщо урок сподобався;
  • жовту — якщо учень не може визначитися;
  • червону — якщо урок не сподобався.

VIII. Оцінювання роботи учнів

docx
Додано
3 січня
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку