Конспект уроку на тему Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота
Тема. Реалізація лінійних алгоритмів у середовищі Скретч. Практична робота
Мета: навчальна: ознайомити учнів з правилами складання та виконання алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички роботи в навчальному середовищі;
розвивальна: розвивати алгоритмічне і логічне мислення; формувати вміння складати алгоритми; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
виховна: виховувати відповідальність, самостійність.
Тип уроку: формування практичних умінь та навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch
Хід уроку
І. Організаційний етап
• привітання;
• перевірка присутніх;
• перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивацій навчальної діяльності
— Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.
IІІ. Відтворення та коригування опорних знань
Розгадайте кросворд
1. Команда іншими словами.
2. Чітка послідовність дій.
3. Алгоритм складений для комп’ютера.
4. Зміна властивості об’єкта, взаємодія між об’єктами, утворення нового об’єкта або знищення існуючого.
5. Електронний пристрій для обробки інформації
6. Того що виконує алгоритм, називають
7. Предмети, явища і процеси, які розглядаються як єдине ціле.
8. Точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії.
ІV. Усвідомлення, узагальнення і систематизація набутих знань
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації (використовуються можливості проектора)
Повторимо як реалізуються лінійні алгоритми
Зміна створеної програми передбачає зміну команд, порядку їх запису в програмі або значень параметрів команд. Наприклад, якщо в команді клацнути мишею на параметрі 15, увести з клавіатури 30, то після запуску команди на виконання виконавець повернеться за годинниковою стрілкою на 30 градусів замість 15.
Способи запуску програми Scratch
Будова вікна програми Scratch 1.4
Створення нового проекту
V. Самостійне застосування знань
Робота за комп’ютером
Практична робота
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм
Вправа1. Оркестр. (4 бали)
Завдання. Склади програму відтворення музичного фрагмента за допомогою різних музичних інструментів.
Вправа 2. Літери. (5 балів)
Завдання. Склади програму побудови першої літери власного імені.
Вправа 3. Парк. (6 балів)
Завдання. Склади проект за пропонованим сюжетом: у шкільному саду п’ятикласники планують посадити дерева. Виконавець рухається вздовж лінії посадки дерев і називає породу дерев, які потрібно висадити.
Виконання вправ 1 і 2 – 9 балів;
1 і 3 – 10 балів;
2 і 3 – 11 балів.
Поглянемо вправо, поглянемо вліво,
І вгору, й додолу, і навкруги,
Від праці очі нехай відпочинуть,
Зарядку для них я зроблю разів три!
VI. Домашнє завдання
Повторити розділ 4, п.1-3
VII. Підсумки уроку
Гра «Барометр настрою»
Учням роздають червоні, зелені та жовті картки. Відповідно до того, чи сподобався урок, учні піднімають:
VIII. Оцінювання роботи учнів