Назва прийому: «Чарівна скринька»
Мета застосування прийому: удосконалити вміння учнів утворювати з букв, складів слова, співвідносити звукові моделі слів і друковані слова, збагачувати тематичний словниковий запас, забезпечувати активізацію пізавальної діяльності учнів.
Етап уроку, де застосовується прийом: на всіх етапах уроку.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому: учитель готує картки, кожна з яких має записані вроздріб букви до певного слова. Слова добираються згідно теми уроку (транспорт, звірі, рослини, тощо).
Картки кладуться в скриньку. На дошці закріплюються звукові моделі цих слів. Учні за викликом учителя виймають картки по черзі, називаючи букви.
Завдання для класу: утворити з букв різні слова, знайти звукову модель слова на дошці, підібрати це слово до даної теми, додати до цього слова букви та утворити довше слово, скласти свої слова з таких букв.
Для учнів з ООП: у скриньку складаються картки з назвами предметів, звукові моделі слів вивішуються на дошці з пропущеними звуками. Учню необхідно підібрати правильну звукову модель до слова та доповнити її.
Обладнання, яке використовується: скринька, картки з буквами, словами, картки звукових схем.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 5-7 хвилин.
Назва прийому: «Плетемо віночок»
Мета застосування прийому: формування вміння учнів використовувати у власному мовленні засоби художної виразності (епітети, образні вислови, порівняння, слова в переносному значенні; розвивати творчі здібності, збагачувати словниковий запас.
Етап уроку, де застосовується прийом: актуалізація опорних знань, закріплення отриманих знань.
Зміст нетрадиційного (традиційного) прийому: робота проводиться на матеріалі прочитанного тексту, вивчення частин мови, тематичних груп слів.
Обладнання, яке використовується: тексти для читання, ілюстрації слів, віночок зі стрічками, картки.
Скільки хвилин уроку відводиться на застосування прийому: 4-7 хвилин.
Вчитель: Дещенко Людмила Григорівна
Асистент вчителя: Огризько Валерія Ігорівна