Урок " Угорська народна казка " Курочка, мишка та півник"

Про матеріал
Урок " Угорська народна казка "Курочка, мишка та півник". Починається урок із перевірки домашнього завдання. Використовуються такі методики: робота в групах, квест-цікавинка, передбачення, словникова робота, комбіноване читання, взаємні запитання, мікрофон, робота в парах, щоденні 5 (читання з другом), робота над прислів"ям, читання казки "ланцюжком", читання казки за особами, крісло автора, я - дослідник\дослідниця, продовж речення, ПРЕС. Завершується урок рефлексією та самооцінюванням.
Перегляд файлу

Тема:  Дивовижний  світ  народних  казок  Європи.  Хочеш  їсти  калачі – не  лежи  на  печі. Угорська  народна  казка «Курочка,  мишка  та  півник»

Мета:  удосконалення  навички  виразного  читання  тексту,  вміння  інтонувати  речення,  аналізувати  прочитане,  давати  харак4теристику  головним  героям; учити  розповідати  про  враження  із  свого  досвіду; формувати  пізнавальні  інтереси  учнів;  виховувати  дружелюбність,  наполегливість,  любов  до  праці.

Обладнання:  картки  для  ігор  на  уроці,    ілюстрації  курки,  миші  та  півня.

Тип  уроку: комбінований  урок.

Хід  уроку

  1. Організація  класу

Вчитель  перевіряє  готовність  учнів  до  уроку.

  1. Перевірка домашнього  завдання

Учні  виразно  читають та  переказують  казку «Ведмідь  і  павучок».

  1. Актуалізація опорних  знань

Робота  в  групах.

1 група. Робота  над  загадками

  • Ко-ко-ко – лунає  зранку.

Принесе  нам  до  сніданку

Пташка  золоте  яйце –

І корисне,  і  смачне.

Що  ж  оце  за  чаботурка?

Це  ряба  матуся… (курка).

  • На  дворі  і  на  току –

Скрізь  луна: «Ку-ку-рі-ку!»

Гордо  птах  цей  походжає,

Дуже  пишний  хвостик  має,

Шпори, гребінець  чарівний…

Що  за  птах  цей,  дітки?..(півень).

  • У  норі  хатинку  має,

Хліб, сирочок  полюбляє.

По  підлозі  тишком-нишком

Бігає  сіренька…(мишка).

2 група. Гра «Розсипанка»

НИКВПІ (Півник)

РОКУЧКА (Курочка)

ШМИКА (Мишка)

  1. Мотивація  навчальної  діяльності
  •  Послухайте,  дітки,  цікаві  факти.

   Кури – далеко  не  такі  дурні, як  прийнято  вважати.

   Звісно, розумними  їх  ніхто  не  назве, але вони  розумніші   ніж  про  них  думають. Наукою  встановлено,  що  курча  від  перших  хвилин  народження  вміє  рахувати,  а  рівень  його  розвитку  перевершує  розвиток  однорічної  дитини.

   Добове  курча  демонструє  комплекс  навичок  і  рефлексів,   доступний  лише  дитині  в    трирічному  віці. Незважаючи  на  те, що  мозок  у  курки  влаштований  дещо  простіше,  ніж  у  будь-кого  із  ссавців,  вона  здатна:

  • Запам’ятовувати  понад 100  осі;
  • Відрізняти  господаря  понад  з  10  метрів;
  • Добре  орієнтуватися  у  часі;
  • Легко  навчатися.

Вона  прекрасно  пам’ятає  свій  будинок  і  час,  коли  їх  годують.  Якщо  видалити  курку  із  курника,  її  будуть  пам’ятати  протягом  декількох  днів  і  якщо  повернути  приймуть  назад.

   Півень  в  курнику  виконує  безліч  керівних  і  організаторських  функцій:

  • Контролює, чи  всі  кури  прокинулись  вранці;
  • Кличе  до  їжі;
  • Запобігає  конфліктам;
  • Кличе  курей  у  гніздо;
  • Захищає  від  нападу  з  боку  дрібних  хижаків.

         Через  свою  задиркуватість  півень  може  вступати  в  бій  із  більшим супротивником,    наприклад,  сусідським  собакою  або  власним  господарем.

            Кури – дуже галасливі  птахи.

            Прийнято  вважати, що  найгаласливіші – гуси.  Дійсно,  кури  значно «мовчазніші»  кудкудачуть  тільки  з  яких-небудь  приводів. Але  справа  в  тому,  що  приводи  ці   дуже  різноманітні,  з’являються  часто.  Якщо  врахувати,  що  курка,  як  правило,  не  одна,  то  господар  буде  проінформований  про  все,  що  сталось  в  курнику  і  доступному  для  огляду  просторі  двору. 

            П риводів  погаласувати  у  курей  безліч:

- Дуже  хочеться  знести  яйце,  а  гніздо  зайняте;

 - Знесла  яйце;

- Повз  пройшов  господар;

- Забіг  сусідський  собака;

- Підемо  сюди – тут  скільки  смачного,  і  т. д.

    Звуки  бувають  дуже  гучними  і  часто,  підхоплюючи  всім  колективом,  чутні тривалий  час. Назвіть  тихий  звук,  видаваний  кожною  куркою  пташиного  колективу,  перетворюються  на  монотонний  гомін.

    Однак,  кудкудакання  курей  можуть  свідчити  не  тільки  про  події  в  їхньому  житті,  але  й  сигналізувати  господарю  про  здоров’я   вихованців,  адже  тиша  в  курнику  є  ознакою  нездоров’я  його  мешканців.

  1. Повідомлення  теми  і  мети  уроку
  • Сьогодні  ми  почитаємо  цікаву  казку…А  сюжетними  героями  будуть  відгадані  вами  тварини.  Яку  назву  матиме  казка?
  1. Вивчення  нового  матеріалу

Робота над  текстом казки «Курочка,  мишка  та  півник» (с. 56-57)

  • Прочитай  правильно.

Мірошник, курчатками, за-куд-ку-да-ка-ла.

  • Які слова  вам  не  зрозумілі?

Стіна  слів:  мірошник.

Мірошник – той  хто  працює  у  млині, мельник.

Гра «Передбачення»

Школярі  читають  заголовок,  та  висловлюють  свої  передбачення.

Комбіноване   читання.

Спочатку  текст  читає  вчитель.  Потім запитує  в  учнів:

  • Чи   справдилися  ваші  очікування? (Відповіді  дітей)

Потім текст  читають  діти.

Робота  в  парах. 

Школярі  об’єднуються  в  пари.

  • Проведемо  вправу  із  «Щоденні 5» - читання  з  другом». Читайте  текст  і  ставте  один  одному  запитання.

Вчитель  контролює  процес  та  корегує  запитання.

Фізкультхвилинка. Руханка «Пташиний  двір»

Півник  гордо  походжає,                           (Ходьба з високим підніманням колін.)

На  тинок до  нас  злітає                                                    ( Змахування «крилами».)

Та  й  співає  на  тинку

Голосно: «Ку-ку-рі-ку!».

Гуси  витягають  шиї                                          (Нахили уперед, шию напружити.)

І  шиплять, мов  справжні  змії:

«Ш-ш-ши!Ш-ш-ши!Нам водички принеси!».

Індик  пір’я розпушив                     (Руки розведені в сторони, кисті заокруглені.)

І  пихато  бубонів:         (Швидка  ходьба  невеликими  кроками,  груди  вперед.)

«Бол-бол-бол, підійди,

Глянь: я красень, хоч куди!»(Постава рівна, узятися руками в боки, ноги разом.)

Вправа «Мікрофон»

  • Назвіть дійових  осіб  казки.
  • У  якій  послідовності  відбувалися  події  казки?
  • Чого  вчить ця  казка?
  • Якими  словами  починається угорська казка?
  • Якими закінчується?
  • Наведіть  приклади  зачину і  кінцівки  в  інших  народних  казках.
  • Який  уривок  казки  зображений  на  малюнку?

Робота над  прислів’ям «Хочеш їсти  калачі – не  сиди  на  печі».

Читання казки «ланцюжком».

Читання казки  за  особами.

  • Назвіть  дійових  осіб  казки.
  • Хто  є  головним  персонажем?

Вправа «Крісло автора».

Одна  дитина  сідає  в  «крісло  автора» і  виступає  в  ролі  автору твору.  Решто  формулюють  запитання  за  змістом  прочитаного  твору,  а   «автор  твору»  повинен  відповісти  словами,  максимально  наближеними  до  тексту.

 Вправа «Я – дослідник. Я – дослідниця»

  • До  якої  української  казки   подібна  угорська  казка?
  • Порівняй  ці  казки.

Вправа «Продовж  речення»

  • Якось  підмітав  півник  подвіря  і  побачив…
  • Замісив   він  тісто,  приніс дров…
  • Мишенята  теж  часу  не  гаяли…
  • Нема   за  що  таких  нероб…
  1. Закріплення   вивченого  матеріалу

 Вправа «ПРЕС»

  • Прочитай  твердження « Курочка  вчинила  правильно, коли  не  пригостила  пирогами  півника  та  мишку».
  • Висловте   свою  думку, поясніть, вашу точку  зору  починаючи  зі  слів: «Я  вважаю, що…».
  • Поясніть  причину  цієї  думки, тобто, на  чому  ґрунтуються  ваші  докази  починаючи  зі  слів: «Оскільки…».
  • Наведіть  приклади, додаткові  аргументи  на  підтримку  вашої  позиції,  а  також  факти,  що  ілюструють  ваші  докази: «Наприклад…».
  • Узагальніть  свою  думку. «Отже,…таким  чином».
  • Яку  позицію  ви  обирете – ваша  справа.  Але пам’ятайте: «Хочеш  їсти  калачі – не  сиди  на  печі».
  1. Підсумок  уроку. Рефлексія
  • Оцініть  свою  роботу  на  уроці (учні  зафарбовують  на  картках  відповідну  сходинку).
  • Було  важко. Інколи  виникали  труднощі.
  • Працював (працювала) із  задоволенням.
  • Що  допомагало  гарно  працювати  на  уроці?
  • Що  заважало  бути  активним\активною?
  • Що  ви  порадите   собі?

Домашнє  завдання

  • Виразно  читати  та  переказувати  казку «Курочка, мишка  та  півник» (с.  56-57).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку