Урок "Ухвалення Декларації про державний суверенітет України"

Про матеріал
Тема. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України Мета: розкрити зміст поняття суверенітет, з’ясувати значення прийняття Декларації про державний суверенітет України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  пояснювати значення прийняття Декларації про державний суверенітет України.
Перегляд файлу

«Історія-України-профільний-рівень»-підручник-для-11-класу-авт.-Власов-В.-С.-Кульчицький-С.-В.-2019Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України

Мета: розкрити зміст поняття суверенітет, з’ясувати значення прийняття Декларації про державний суверенітет України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • пояснювати значення прийняття Декларації про державний суверенітет України.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, відеоролик, ноутбук

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота в парах.
  • Заповніть пропуски у тексті. (В офлайн)

Відповідь

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\qrcode.png

  1. Вправа «Лінія часу».

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\qrcode (1).png

Відповідь.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребуси. Робота за варіантами.
  • Розшифруйте ребуси та поясніть значення слів-відгадок.

І варіант

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\Рисунок1.png

(Декларація)

ІІ варіант

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\Рисунок2.png

(Суверенітет)

  • Сьогодні ми дізнаємося про ухвалення Декларації про державний суверенітет України.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота зі схемою.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 193 – перший абзац с. 194 та заповніть схему.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\Рисунок3.png

Орієнтовний вигляд схеми

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\10. Ухвалення Декларації про державний суверенітет України\Рисунок4.png

  1. Словникова робота.
  • Опрацюйте визначення на с. 194 підручника.
  • Створіть «Сенкан» до поняття «суверенітет».

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте статтю з газети.

Заява депутатської групи комуністів і безпартійних «За Радянську суверенну Україну».
Газета "Радянська Україна". 03 липня 1990 р. № 146

  • До кого була звернена заява?
  • Проти чого виступали депутати?
  • До чого закликали?
  • Визначте головну мету даної статті.
  1. Перегляд відеоролику.
  • Перегляньте відеоролик дайте відповіді на запитання.

https://www.youtube.com/watch?v=czucgG3ey1U

  • Коли ж була прийнята Декларація про державний суверенітет України? (16 липня 1990 року)
  • Які настрої вирували у народу з прийняттям Декларації? З чого це видно?

До чого закликав народ В’ячеслав Чорновіл?

Чому 16 липня 1990 року не можна вважати днем проголошення незалежності України?

  1. Робота в парах.

Опрацюйте додаткову інформацію та заповніть «Анкету» Леоніда Кравчука.

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\4. Відновлення незалежності України\11. Революція на граніті\Рисунок2.png

  1. Робота з історичним джерелом.
  • Прочитайте фрагменти з Декларації про державний суверенітет України.
  • Оберіть один із фрагментів і прокоментуйте його.
  • У чому полягає історичне значення документа?
  • Сформулюйте 1 – 2 запитання до джерела.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Правильно/неправильно».

Учитель задає учням запитання по темі уроку, що починаються з «А правда, що?» Якщо відповідь «так» , учні мають встати, якщо «ні» - залишатися на місцях.

Запитання:

  • А правда, що після виборів у березні 1990 р. Верховна Рада УРСР почала працювати на постійній основі? +
  • А правда, що у Верховній раді УРСР сформувалося три блоки? –
  • А правда, що парламентську більшість «За суверенну радянську Україну» очолив з Олександр Мороз? +
  • А правда, що лідером «Народної ради» став І. Юхновський? +
  • А правда, що головою парламенту обрали першого секретаря ЦК Компартії України М. Горбачова? –
  • А правда, що М. Горбачов став президентом СРСР у вересні 1990 р.? –
  • А правда, що 12 червня 1990 р. Верховна Рада Російської Федерації ухвалила декларацію про державний суверенітет? +
  • А правда, що Декларація про державний суверенітет України була ухвалена 16 червня 1990 року? –
  • А правда, що головою Верховної Ради УРСР став Леонід Кравчук? +
  • А правда, що Закон «Про економічну самостійність Української РСР» було прийнято 3 серпня 1991 року? –
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте матеріал уроку трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати матеріал підручника на с. 193 – 195.

 

 

 

docx
Додано
14 листопада 2020
Переглядів
2295
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку