Укр. мова 2 клас.
Тема: Речення. Головні слова в реченні.
Мета: узагальнювати знання учнів про головні слова в реченні, удосконалювати вміння визначати їх у реченні; вчити встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою питань; розвивати мовне чуття, виховувати любов до тварин.
Укр. мова 2 клас.
Тема: Речення. Головні слова в реченні.
Мета: узагальнювати знання учнів про головні слова в реченні, удосконалювати вміння
визначати їх у реченні; вчити встановлювати зв'язок між членами речення за допомогою
питань; розвивати мовне чуття, виховувати любов до тварин.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ -
До роботи швидше в клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб пройшов урок не марно.
II. Словниковий диктант
Ведмідь, вересень, диктант, диван, дятел, завдання, медаль, метро, предмет, читання,
черевики, шофер.
-Звірте написані вами слова зі словами на екрані.
IIІ. Вивчення нового матеріалу
1. Повідомлення теми уроку
Оскільки кожне речення – це окрема родина, мала чи велика, то , як і в кожній родині, слова
в реченні взаємозв’язані. Як це відбувається ви зрозумієте, коли навчитеся ставити
запитання до кожного зі слів речення, тобто встановлювати зв'язок слів у реченні.
2. Гра ”Нескінченне речення ”.
- Складіть речення, додаючи по одному слову до слова хмарка:
Хмарка пливе.
Хмарка пливе у небі.
Хмарка пливе високо у небі.
Біла хмарка пливе високо у небі.
3.Робота над правилами від Зайчика та Їжачка:
4.Виписати із поданих скоромовок тільки підмет і присудок:
1. Летів горобець, сів нахлівець, а як вийшов стрілець, то утік горобець.
2.Ворона проворонила вороненя.
3.Сом сердитий спить на сонці,
Сивий вус сховав в котомці.
4.Летів горобець через хлівець.
IV. Фізкультхвилинка
V. Закріплення вивченого матеріалу
1. Встановіть зв'язок слів у реченні:
На струнких ялинках стрибали білки.
Стрибали (на чому?) на ялинках;
на ялинках (яких?) струнких.
- Звірте свої записи з записами на екрані.
2. Попрацюємо усно (завдання для повторення)
Встав у речення пропущені головні члени речення.
У лісі виріс великий і міцний ___дуб____ .
Сонечко ___заховалося___ за білу хмару.
Маленькі __діти_____ граються іграшками.
4. Складіть і запишіть речення , використовуючи малюнки,підкреслити головні слова в реченнях.
Їжак спить у кошику.
Дятел прилетів до старого дуба.
Сова живе у великому лісі.
VI. Підсумок уроку
Підмет і присудок – головні члени речення.
Всі інші слова у реченні – другорядні члени речення .
2.Рефлексія
Вправа «Незакінчене речення»:
Речення виражає …
Слова в реченні …
Перше слово в реченні треба писати …
У кінці речення можуть ставитися …
Члени речення бувають…
Головні члени речення відповідають на питання…
VII. Домашнє завдання
С.106 Вправа 278