МЕТА: Вчити дітей складати речення, відображаючи в них своє бачення краси зими; добирати ознаки предметів, необхідні для опису. Розвивати мовлення, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свої думки і почуття. Виховувати любов до природи, бажання милуватися її красою.
МЕТОДИЧНО-ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: мультимедійна презентація, малюнки ялинок, звірів, картки із завданнями.
Великодолинський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей»
Урок з розвитку
мовлення в 2 класі
«ПРОГУЛЯНКА ЗИМОВИМ ЛІСОМ»
Розробку уроку підготувала
вчитель вищої категорії
Якуц Валентина Анатоліївна
МЕТА: Вчити дітей складати речення, відображаючи в них своє бачення краси зими; добирати ознаки предметів, необхідні для опису. Розвивати мовлення, спостережливість, увагу, вміння висловлювати свої думки і почуття. Виховувати любов до природи, бажання милуватися її красою.
Етапи і зміст уроку 2 дитина. Холодно зайцям, лисичкам, птахам. Весь клас. Затишно й тепло в класі у нас.
Гостей вітає дружний наш клас!
Цьогорічна зима нас неабияк дивувала. Було все: і тріскучі морози, і великі снігопади, і високі снігові кучугури, злі завірюхи, довгі блискучі бурульки. Сьогодні під час уроку ми спробуємо за допомогою влучного слова передати свої почуття від останнього милування зимовою природою цього року. Адже зима ось-ось закінчиться. І через деякий час ми, можливо, будемо за нею сумувати.
1.Назвіть слова які «живуть» тільки взимку (сніг, лід, мороз, санки, лижі, бурульки, Різдво, вертеп, Йордан, ковзани, Водохрестя, Снігуронька, Снігова Баба, Дід Мороз ... та ін.). 3. У зими є славний син. Щоб зрозуміти хто він прочитайте акровірш. Малює квіти волохаті Отам на шибі майстер-дід, Роздягнуті не йдіть із хати – Ох, ущипне сердитий Дід! З ним жартувати ні - не слід!
Завдання – ми творці нових слів (Придумайте нові слова використовуючи, літери з слова троянда) Троянда – Яна, доня,Надя,трон,нора,рот,торт,яр, ядро,нота,Тоня, ряд,ярд,Дора. 6. Послухайте і скажіть про кого йдеться у цій загадці НАША матінка завія Нас із сита всюди сіє, А, як сонце припече - Ми струмочком потечемо.
7.Скажіть одним словом:
падає сніг – снігопад
Загадка.
Гра «І ми» - Одяглась тепленько («І ми»). - Сніг у лісі все вкрив білою ковдрою (...). - Ось під снігом задрімала ялинка (...). - На ялинці я побачила білочку («І ми»). - Сидить білочка на дереві і ласує шишкою (...). - Я сплеснула в долоні («І ми»). - Білка злякалася і стрибнула з гілки на гілку (...). - З гілки впало 2 шишки (...). - Я почала збирати шишки в кошик («І ми»). - Ось скільки ми разом з вами назбирали шишок. А що ми з ними зробимо? –(Пригостимо білочку та її діток). Що ж, ось вам ще одне випробування.
Один ———- Багато Шишка——-шишки Холодний—-холодні
Замерзла—–замерзлі Граємо далі. Зайчата пропонують вам ще скриньку із загадками. — На які запитання відповідають слова-відгадки у цих колонках? Взимку, як дерева голі, Він лежить, біліє в полі. А як сонце припече, Він заплаче і втече. (Сніг) Ходить, блудить, мандрує, Мости з льоду будує. (Мороз) Крешуть лід, ріжуть лід, Залишають дивний слід. А які швидкі вони! Це, звичайно, … (ковзани).
Доберіть до них зв’язні слова. Назва—-Ознака——–Дія Сніг —– пухнастий — падає Мороз–міцний——-будує
Ковзани - швидкі—–ріжуть
Продовження гри («І ми»)
Загадка про Лисенятко. Довгий хвіст пухнастий має. Їй на місці не сидиться. Як зовуть її? (Лисиця)
Діти розказують вірші Зима б зробилась дивом казковим! А баби із снігу були б кольорові – Чи то бузкові, чи то бордові,
Чи то зелені чи навіть беж... (Г. Безпрозвана). Гра «Погано чи добре». - Ліс ще не закінчився, то я продовжую свою подорож. («І ми»).
- А хто це між деревами стоїть, та сперечається? Гляньте якісь маленькі чоловічки. (Малюнки веселого та сумного гномиків). Ви їх вгадали? Так це Гномики, але один веселий, а другий сумний, наляканий. Давайте допоможемо їм вирішити одну проблему.
Гра «Радіо» . Хто впізнав мешканця лісу, який загубився? Завдання «Що приснилося ведмедику?»
Продовження гри «І ми»
- Тріщить мороз, гуляє віхола, а в барлогу ведмедика затишно і тепло. Спить Мишко і лапу смокче. («...»). - Як ви гадаєте, що сниться Мишкові? (Малина та мед).
Робота в парах за малюнками «Дівчинка – Зима», «Бабуся – Зима».
Опис Дівчинки – Зими.
– Скажіть про Зиму як істоту. Яка вона?
– Чому вона сердиться? Хто її проганяє? V. Підсумок уроку (рефлексія). – Довго я гуляла лісом, та ось повертаюсь додому. («І ми»). – Діти підіб’ємо підсумок нашої прогулянки лісом. «Мікрофон».
Продовжте речення:
Більше читайте, щоб збагачувався ваш словниковий запас. «До зустрічі, Чародійко!») |
ЛІТЕРАТУРА
1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1 – 4 класи К. «Початкова школа» 2011 р.
2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи. К. «Початкова освіта» 2009 р.
3. О. Я. Савченко «Виховний потенціал початкової освіти». К. «Фенікс» 2009 р.
4. О.В. Стребна « Інтеракивні методи навчання в практиці роботи початкової школи». Х. «Основа» 2006 р.
1