Урок укр.мова 2 клас "Велика буква в кличках тварин"

Про матеріал
Урок української мови у 2 класі (за підручником Г. Сапун, О. Придаток) "Велика буква в кличках тварин"
Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА МОВА

Урок 91                                                                                                                                        2 клас

Тема. Вживання великої букви в кличках тварин. Розвиток мовлення. Усна розповідь про

домашнього улюбленця (с. 19).

Мета. Навчальна: формувати в дітей уміння розрізняти на́зви тварин та їхні клички, правильно писати власні та загальні назви; закріплювати навички каліграфічного письма.

Розвивальна: розвивати спостережливість, усне мовлення, критичне мислення, пам’ять, увагу.

Виховна: виховувати любов до тварин, бажання читати книги.

Засоби навчання. Презентація, картки із завданнями, зображення тварин.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.  

1) Вправа-розминка  (за таблицею на екрані).

- Розім’ялися? Налаштувалися на урок. Тож, будемо починати.

2) Очікування від уроку

- Діти, яким буде наш урок?

- А ви на уроці?

3) Фонетична зарядка (для мовних органів)

- Починався ранок. Подув лагідний вітерець.

- Ось він розігнався, зашумів і понісся .

- Коли це раптово, як рвоне, зачепить, підхопить вітрисько все, що в змозі, і чкурне десь подалі.

- Дзвінко заспівав півень.

- Йому у відповідь замукала корівка.

- Підхопила естафету хто? (Кізка).

- Їй назустріч прямував хто? (Кінь, коник, лошатко)

- Де не візьмись, запищало … (курчатко)

- Гордовито чимчикувала … (гуска)

- І радісно привітався… (песик).

- Гарний початок?

- Назвіть тварин, за які йшла мова. На яке питання відповідають їх  назви?

- Отже, це назви… (істот чи неістот?). Яка це частина мови? Що називає?

- Поміркуйте і скажіть, кого із них у цю пору року ми не можемо бачити ? Чому?

ІІ. Основна частина

1.Актуалізація опорних знань.

 Вправа «Продовж речення»

- Я починатиму речення, а ви продовжуватимете словами, які відповідають на ті  питання,  які я показуватиму.

- Ви, діти, вдома що зробили?

- Що називають ці слова?

По дорозі побачили що? Яка це частина мови?

-Ранок був який? Що називають ці слова?

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і завдань уроку.

— Сьогодні до нас на урок завітав особливий гість. Хто він, дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Як веселка кольорова, Слово пташці цій скажіть —

має здібності до мови. все повторить вона  вмить.  (Папуга)

Джерело: Тисяча п’ятсот загадок / Уклад.: Л. Вознюк. — Тернопіль: Підручники і посібники, 2016. — 208 с.

— Що ви знаєте про папугу?

Проблемна ситуація.

-Вирішив він запросити до себе у гості друзів. Відкрийте підручник на с.19 і скажіть, кого саме

-Ці слова- НАЗВИ тварин. Почав виготовляти листівки-запрошення, але засмутився, бо не знав, як правильно писати КЛИЧКИ тварин. Тому прилетів до нас на урок.

— тому сьогодні ми навчимося правильно писати назви та клички тварин.

3. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу.

 Виконання вправи 1 на с. 19.

ЩОДЕННІ 5- Слухаю і розумію

По 1  учню читають, всі відгадують загадки (ветеринар, кінолог, оператор машинного доїння) + доярка

 Виконання вправи 2 (перше завдання) на с. 19.

Обговорення особливостей роботи                                                                                  ветеринара (лікар, який лікує тварин),                                                                                   кінолога (працівник поліції, прикордонної служби; працює зі службовими собаками), оператора машинного доїння (людина, яка працює на тваринницькій фермі, за допомогою спеціальних апаратів доїть корів).

-Що поєднує всіх цих людей? (представники відгаданих професій працюють з тваринами)

- Сьогодні ми не тільки говоримо про тварин, а й пишемо.

Каліграфічна хвилинка

Написання букв Т, т, з’єднань та слова тварини.

-Давайте складемо речення про тварин. І запишемо його.

Звукове моделювання слова

РУХАНКА

-Давайте пригадаємо на які групи діляться тварини

 Складання асоціативного куща зі словом тварини.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ КНИГ ПРО ТВАРИН

РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ

-ви надіслали фото своїх домашніх улюбленців. Хто бажає. Розкажіть коротко про свого улюбленця.

— Хто з вас доглядає за домашньою тваринкою?

— Яких тваринок ви маєте?

— Які клички у ваших улюбленців? Як ви (чи ваші рідні) добирали кличку тваринці?

— Чи спостерігали ви за повадками домашніх улюбленців?

Виконання вправи 2 (друге завдання).

-у нас є цікаве завдання у підручнику.

1 учень читає завдання.

-Отже, придумуємо клички тваринам.

Ознайомлення з правилом на с. 19.

-Давайте разом прочитаємо і запам’ятаємо правило

4. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.

Запис назв і кличок  тварин

Вправа «Крісло автора»

-Хто бажає висловити свої думки з такого питання:

Чи всім дітям можна утримувати вдома тварин (наприклад, за станом здоров’я когось у родині чи певні житлові умови…)

— Попрацюйте в групах. Розкажіть одні одним цікаві історії про своїх чотирилапих або пернатих друзів.

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

Папужка Чіп бере інтерв’ю.

— Яку добру справу ви зробили на уроці? (Допомогли папужці )

— Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?

— Що корисне ви вивчили сьогодні на уроці?

 --Де ви можете використати ці знання?

Відтепер папужка і ви знаєте, як правильно їх?

Отже, назви тварин писатимемо з … літери, а клички — з … !

2. Домашнє завдання.

- У парах усно складіть діалог двох тваринок. Не забудьте дати їм клички!

-Дякую за роботу на уроці!

 

docx
Додано
18 березня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку