Урок "Україна і світ"

Про матеріал
Урок має на меті розширити уявлення учнів про Україну як одну із країн на карті світу, суверенну державу, про країни – сусіди, формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації; розвивати мислення, мовлення; виховувати любов до рідної землі, національну свідомість, гордість за неї, бажання пишатися нею.
Перегляд файлу

Тема:  «Україна і світ» 4 клас

Мета: розширити уявлення про Україну як одну із країн на карті світу, суверенну державу, про країни – сусіди, формувати громадянські уявлення та патріотичні почуття приналежності до української нації; розвивати мислення, мовлення;  виховувати любов до рідної землі, національну свідомість, гордість за неї, бажання пишатися нею.

Обладнання: мультимедійна презентація, карта України, голуби, макет карти України.

Хід уроку

І Організаційний момент

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок Я у світі починаймо.

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Робота із загадкою (слайд 2)

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов'їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься ... (Україна)

 - Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про Україну та її місце у світі.

2.Асоціативний кущ «Україна» (слайд 3)

- Що для кожного з вас значить Україна? 

http://kir-gimnasium.ucoz.ua/content/toty-14/bslajd4.jpg

ІІІ Вивчення нового матеріалу

1.Розповідь учителя з елементами бесіди

- Діти, а чи знаєте ви, що в світі нараховується близько 200 країн. Саме так, всі вони різні за розмірами: є великі і середні території. А є зовсім маленькі, одні з них заможні, а інші - бідніші. Усі країни мають назви. Сьогодні на уроці ми будемо працювати під таким девізом: "Кохаю край наш дорогий, що зветься Україна".

     Україна рідна кожному із нас земля. Земля із славною багатовіковою історією, з мудрими талановитими людьми, чарівною і мальовничою природою, з великими містами і маленькими селами.

2. Робота експертних груп

Сьогодні на уроці наш клас  буде поділений на 4 експертні групи. Вашим домашнім завданням потрібно було підготувати інформацію до уроку.

1 група «Україна на карті світу» (слайд 4 - 8)

     Якщо поглянути на карту світу, то можна побачити, що величезні простори займає наша земля. Якби ми задумали пройти пішки  із заходу на схід, то для цього знадобилося б близько 100 днів, бо простір цей простягнувся на 1300 км зі сходу на захід, а з півночі на південь – на 900 км.

     Нині площа України  становить 603,7 тис. км. Межує з Польщею, Угорщиною, Румунією, Словаччиною, Молдовою, Білоруссю, Росією.  Загальна довжина кордонів – близько 6400 км. Омивається Чорним та Азовським морем.

         

 

         

2 група «Україна – незалежна держава» (слайд 9 - 11)

     Україна – це держава. Вона має свою Конституцію – Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року. 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежності України. Україна є суверенною і незалежною, демократичною , соціальною, правовою державою.

       Суверенна означає незалежна. А незалежний – це той, який не залежить від інших, ні від кого, самостійний, вільний.

                     

3 група «Українці, які вдосконалили світ» (слайд 12 - 16)

       В Україні дуже багато знаменитих , відомих в усьому світі людей. Це вчені, політики, винахідники, історики, лікарі, вчителі, спортсмени. Це Леся Українка, Тарас Шевченко, брати Клички, Ані Лорак та інші.

      Нещодавно в нашій країні проходило опитування людей за темою «Кого ви вважаєте видатними українцями?». Якби ви взяли участь у цьому опитуванні,  кого б із видатних українців ви записали до книги імен «100 видатних українців?» Чому?

        

       

4 група «Культура українців» (слайд 17 - 22)

Культуру України цінують у цілому світі.

      Культура – це все, що людина створила власними руками, а не одержала від природи. Сюди входить наука, мистецтво, література, мова.

      За межами нашої держави проживає понад 10 мільйонів українцiв. Наші співвітчизники залишили багату iсторико-культурну спадщину в рiзних країнах свiту. У столиці Австрії поставили пам’ятник українцям: “Ми пам’ятаємо і знаємо, хто такі козаки. Вони були відважними і швидкими” . Пам’ятник Лесі Українки у Торонто розташований у Хай-Парку. У двох білоруських містах – Вітебськ і Гомель – було зведено пам’ятник Богдану Хмельницькому. Пам’ятники Сергію Павловичу Корольову   — видатному українському вченому у галузі ракетобудування та космонавтики, конструктору перших штучних супутників Землі і космічних кораблів, знаходяться по всьому світу. Зокрема пам’ятник-погруддя Сергію Павловичу прикрашає одну з площ Байконуру у Казахстані. Насправді ніхто не знає достеменно, скільки пам’ятників Кобзареві встановлено на Землі. Адже в Україні не створений єдиний реєстр монументів поетові. Тому 1100 пам’ятників – це дуже приблизна цифра. До того ж чимало монументів були зруйновані. 

         

            

          

3. Музична фізкультхвилинка (слайд 23)

4. Робота з підручником (с.130 – 131) (слайд 24)

IV Узагальнення і систематизація знань

1.Робота з прислів’ями (слайд 25)

Де рідний край,                                           життя віддай

 Вдома і стіни                                              там і рай

 За рідний край                                           гріють

Наша слава -                                                українська держава

2. Редагування строф вірша(слайд 26 - 34 )

- Щоб переконатися, яка чудова і красива кожному рідна Батьківщина спробуємо відредагувати строфи у вірші.

Ось небо блакитне і сонце в зеніті!

Моя Україна – найкраща………..(у світі)

 

Моя Україна – це ліс і озерця,

безмежні степи і чарівні……….(джерельця)

 

Красиві пейзажі і гори високі,маленькі

Струмочки і ріки……………..(глибокі)

 

Сади чарівні, мальовничії села,

Моя Україна –це пісня…………..(весела)

 

Це щира,багата,як світ,її мова,

Така мелодійна,крилата,…………(чудова)

 

Її обереги – верба і калина,

Найкраща у світі-моя……………(Україна)

 

Бо нам найрідніша Вітчизна і мати,

То як же нам, дітям, її…………….(не кохати)

 

Вона дорога нам ,і рідна, і мила,

Бо світ перед нами, як мати…………(відкрила)

Вітчизна свята, дорога Україна,

Для кожного з нас ти у світі…………(єдина)

3. Робота за індивідуальними картками

1. Площа України становить:

а) 156,4 тис. кв. м

б) 603,7 тис. кв. м

в) 6003,7 тис. кв. м

2. Яка найбільша річка України?

а) Дунай

б) Дністер

в) Дунай

3. Слово «суверенна» означає:

а) незалежна

б) красива

в) творча

4. Все, що людина створила власними руками, а не одержала від природи, називається:

а)  мистецтвом

б) архітектурою

в) культурою

5. Акт проголошення незалежності України прийнято:

а) 24 серпня 1991 року

б) 28 червня 1996 року

в) 21 серпня 1990 року

 

6. Кому зведено пам’ятник у двох білоруських містах – Вітебськ і Гомель?

а) І. Франку

б) М. Коцюбинському

в) Богдану Хмельницькому

4. Творча робота

Підберіть ознаки: Україна яка?

У – уславлена, урожайна
К – квітуча, калинова
Р– рідна
А – активна

Ї
Н – наймиліша, найрідніша
А – артистична

5. Побажання рідній Вітчизні (слайд 35)

 - У кожного з вас на парті знаходиться голуб. Як відомо, ця пташка символізує мир. Давайте ми разом з вами напишемо на цих голубах те, що ми хочемо побажати рідній Вітчизні і прикріпимо на карту України. Сподіваюсь, всі ваші побажання обов’язково здійсняться.

6. Гра «П'ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

V Підсумок уроку

Яким буде майбутнє нашої країни залежить від кожного з нас. Батьківщина, як мати, одна. Ми повинні дбати про неї, щоб вона була багатою, квітучою, яскравою. А для цього нам треба любити її, плекати, захищати.

1.Оцінювання учнів

VІ Домашнє завдання (слайд 36)

С. 130- 131 читати і переказувати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
4263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку