Урок "Україна на картах (мапах) упродовж історії"

Про матеріал

Тема. Україна на картах (мапах) упродовж історії.

Мета: пояснити витоки сучасної Української держави, з'ясувати як історики визначають територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • -розпізнавати на історичних картах різні етапи розвитку державності України;
  • -розповідати про витоки сучасної Української держави;
  • -пояснювати як історики визначають територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії

для 5-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Україна на картах (мапах) упродовж історії.

Мета: пояснити витоки сучасної Української держави, з’ясувати як історики визначають територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого Батьківщини.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                розпізнавати на історичних картах різні етапи розвитку державності України;
  •                розповідати про витоки сучасної Української держави;
  •                пояснювати як історики визначають територіальні межі (кордони) Київської держави, Королівства Руського (Галицько-Волинської держави), Козацької республіки / Війська Запорозького / Гетьманщини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, історичні карти.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Кросворд.
  • Розв’яжіть кросворд.

G:\05.11 - 09.11\2. Україна на картах (мапах) упродовж історії\Рисунок1.png

  1. Табличка в нижній частині карти, що містить пояснення умовних позначень. (Легенда)
  2. Наука, яка вивчає природу землі. (Географія)
  3. Зони, що позначаються на території України різними кольорами. (Природні)
  4. Французький географ,якому належать слова: «Історія є географією в часі, географія – історія в просторі». (Реклю)
  5. Картинки на карті, на яких зображено історичні особи чи місця. (Ілюстрації)
  6. Фламандський картограф, що у 1570 р. склав і надрукував перший у світі географічний атлас. (Ортеліус)
  7. Його вивчає хронологія. (Час)
  8. Одне із морів, що омиває Україну. (Чорне)
  9. Історія відбувається в часі та … (простір)
  • Яке слово отримали у виділених клітинках? (карта)
  • Які карти вам відомі?
  • Чим вони відрізняються? Що мають спільного?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
  2. Узагальнення та систематизація знань.
  3. Підсумки уроку.
  4. Інструктаж з домашнього завдання.

 

 

docx
Додано
4 грудня 2018
Переглядів
1540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку