Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4
Мелітопольської міської рази Запорізької області
Виконавець:
учитель початкових класів
закладу загальної середньої освіти,
II категорії
Бублієнко Марина Юріївна
Мелітополь, 2019
Конспект уроку з навчання грамоти
1 клас
Дата проведення: 08.11.2019
Тема: Формування дій читання і письма.
Урок № 56
Тема уроку: Український алфавіт. Буква як позначка звука.
Урок у темі № 2
Мета уроку: поглибити знання учнів про український алфавіт.
Завдання уроку:
навчальні-
-вироблення в учнів мотивації навчання української мови;
- формування комунікативних умінь;
- гармонійний розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання і письма);
- опанування найважливіших функціональних складників мовної системи.
розвивальні-
- збагачувати словниковий запас учнів;
- розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;
- активізувати пізнавальну діяльність учнів;
- формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;
- залучати до вивчення рідної мови;
- розвивати мовлення і мислення дітей.
виховні-
- виховувати бажання вчитися, самостійність;
- соціокультурний розвиток особистості.
Тип уроку: систематизація і узагальнення знань.
Необхідне обладнання та матеріали: картки - пазли; картки - ребуси.
ТЗН: телевізор, ноутбук.
Час |
Хід уроку |
Примітка |
1 хв.
1 хв.
3 хв.
4 хв.
2 хв.
2 хв.
4 хв.
5 хв.
3 хв.
3 хв.
3 хв.
4 хв.
|
І. Створення навчальної ситуації. 1. Організація класу. Учитель. Вправа «Хвилинка настрою». Оцінити своє самопочуття «тут і тепер» (настрій, фізичний стан тощо). Діти у нас сьогодні відкритий урок навчання грамоти. До нас завітали гості, привітайтеся з ними та подаруйте їм свої усмішки. Учитель. Сьогодні діти ми з вами продовжуємо подорожувати чудовою країною «Плямсидією». Зараз я запитаю куди нас Плямс сьогодні запрошує. Він мені каже, що ми сьогодні подорожуємо містом «Алфавіт». Учитель. Веселе місто Алфавіт. В нім кожна буква - цілий світ. В нім кожна літера - жива, із них складаються слова. Бажає вам щасливих літ веселе місто Алфавіт! (Т.Коломієць) 2. Основна частина уроку. 2.1. Дидактична гра «Абетка - додаванка . Учитель. АБВ – мишка у норі… (живе) ГҐД – по дорозі пес …(іде) ЕЄЖ – коник весело …(ірже) ЗИІ – повзе ящірка в …(траві) ЇЙК – ворон каркнув на …(жука) ЛМН – серед жаб і я …(спортсмен) ОПР – вгору кіт хвоста …(задер) СТУ – щохвилини я …(росту) ФХЦ – посадив я …(деревце) ЧШЩ – вибіг зайчик з-під …(куща) Ь(м’який знак) – рак вщипне, то буде …(знак) ЮЯ – абетка вся від А…(до Я) 2.2. Розвиток фонематичного сприймання «Назвітьсусідів» Учитель. Учитель називає ряд слів, але просить назвати сусідів звука (а) в таких словах: басейн, плащ, залізо, упав, комахи, каже, драбина, жайвір, малий, гай… 2.3. Фізкультхвилинка (ПіснеЗнайка) ІІ. Актуалізація опорних знань.
Учитель. По перше називаємо склади потім утворені із складів слова. ЛО, ПЕД, ВЕ, СИ – це склади. Швидше слово з них склади! (велосипед) ЛИ, КРО, ДИ, КО (крокодили) РО, ДИ, СМО, НА (смородина) ЧЕ, КИ, РЕ, ВИ (черевики) 2. Повторення вивченого. Робота в групах «алфавітна естафета» Учитель. Діти зараз ми працюємо у групах на килимку. Пригадуємо правила роботи на килимку. Діти. Збирають пазли – літери. Учитель. Розумнички. Ви добре засвоїли матеріал минулого уроку. 3. Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться роби так…» ІІІ. Створення проблемної ситуації. Словникова робота. 1. Алфавітний м’ячик. Учитель. Діти я зараз даю вам м’ячик, називаю першу букву слова, ви відповідаєте мені слова у яких першою є буква яку я назвала. Діти. Називають слова на запропоновану літеру. 2. Утвори слова. Учитель. Подивиться уважно на ці слова в них пропущена буква «А». Давайте утворимо слова вставляючи літеру «А». Діти. Називають утворені слова. IV. Підсумок уроку. 1. У чому полягає відмінність між мовленням усним і писемним? 2. У чому полягає відмінність між звуком і буквою? (Літера або буква, це особливий символ, який позначає звук на письмі. Звук - це те, що ми чуємо і вимовляємо). 3. Що називається алфавітом? (Абетка, азбука, алфавіт - розташована в певному порядку сукупність літер, що застосовуються для запису певної мови). 4. Чому знання алфавіту є необхідним? (Щоб читати та писати) 5. Зі скількох літер складається азбука? (33) V.Мотивація навчальної діяльності. Учитель. Плямс дуже задоволений подорожжю з вами. Ви молодці і дуже здивували його своїми знаннями і порадували веселими іграми. Плямс дарує вам мультфільм про чудо Алфавіт та цікаві розмальовки.
|
Слайд 1
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Слайд 5
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8
Слайд 9
На дошці картки із словами
Слайд 10
Слайд 11
|
Використана література:
1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. -
К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. - 206 с.
2. Програма з української мови (система розвивального навчання
Ельконіна - Давидова) для початкових класів загальноосвітніх шкіл. - Харків, 2012.
3. Перепелицина О.А., Старагіна І.П., Сосницька Н.П.
Букволенд: Зошит-посібник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів
(система розвивального навчання Ельконіна -Давидова).
У 4-х частинах. Частина 2.-11-те видання, переробл. й доповн. - Харків: ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2014.- 56 с.: іл.
4. Старагіна І.П., Сосницька Н.П., Перепилицина О.А. Формування орфографічної дії
1 клас. Система Ельконіна - Давидова. Методичні рекомендації для вчителя щодо викладання української мови в класах з українською мовою навчання. Ч.1. - Харків: Розвиваюче навчання, 2015.- 148 с.
5. Гармонізуюча освіта Всесвіт для дітей дошкільног та молодшого шкільного року. Нова програма Н.М.Яновська, 2002.
фотозвіт