Урок «УКРАЇНСЬКИЙ АЛФАВІТ. БУКВА ЯК ПОЗНАЧКА ЗВУКА».

Про матеріал
Навчальні- -вироблення в учнів мотивації навчання української мови; - формування комунікативних умінь; - гармонійний розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання і письма); - опанування найважливіших функціональних складників мовної системи. розвивальні- - збагачувати словниковий запас учнів; - розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять; - активізувати пізнавальну діяльність учнів; - формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей; - залучати до вивчення рідної мови; - розвивати мовлення і мислення дітей. виховні- - виховувати бажання вчитися, самостійність; - соціокультурний розвиток особистості.
Перегляд файлу

Мелітопольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4

Мелітопольської міської рази Запорізької області

 

 

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\18f6a40696d1448603c9ec352f8e7260--clip-art-image-search.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Виконавець:

       учитель початкових класів

       закладу загальної середньої освіти,

       II категорії

       Бублієнко Марина Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

Мелітополь, 2019

 

 

 

Конспект уроку з навчання грамоти

                                                      1 клас

 

Дата проведення: 08.11.2019

 

Тема: Формування дій читання і письма.

 

                                                                Урок № 56

 

Тема уроку: Український алфавіт. Буква як позначка звука.

 

                                                               Урок у темі № 2

 

Мета уроку: поглибити знання учнів про український алфавіт.

 

Завдання уроку:

навчальні-

-вироблення в учнів мотивації навчання української мови;

- формування комунікативних умінь;

- гармонійний розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності (слухання-розуміння, говоріння, читання і письма);

- опанування найважливіших функціональних складників мовної системи.

розвивальні-

- збагачувати словниковий запас учнів;

- розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;

- залучати до вивчення рідної мови;

- розвивати мовлення і мислення дітей.

виховні-

- виховувати бажання вчитися, самостійність;

- соціокультурний розвиток особистості.

 

Тип уроку: систематизація і узагальнення знань.

 

Необхідне обладнання та матеріали: картки - пазли; картки - ребуси.

ТЗН: телевізор, ноутбук.

 

 

 

 

 

Час

Хід уроку

Примітка

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

 

2 хв.

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

 

 

 4 хв.

 

 

 

 

І. Створення навчальної ситуації.

 1. Організація класу.

 Учитель.

 Вправа «Хвилинка настрою».    Оцінити своє самопочуття «тут і  тепер» (настрій, фізичний стан тощо).

Діти у нас сьогодні відкритий урок навчання грамоти. До нас завітали гості, привітайтеся з ними та подаруйте їм свої усмішки.

Учитель.

Сьогодні  діти  ми з вами продовжуємо подорожувати чудовою країною «Плямсидією». Зараз я запитаю куди нас Плямс сьогодні запрошує.

Він мені каже, що ми сьогодні подорожуємо містом «Алфавіт».

Учитель.

Веселе місто Алфавіт. В нім кожна буква - цілий світ. В нім кожна літера - жива, із них складаються слова. Бажає вам щасливих літ веселе місто Алфавіт! (Т.Коломієць)

2. Основна частина уроку.

2.1. Дидактична гра «Абетка - додаванка .

Учитель.

АБВ – мишка у норі… (живе)

ГҐД – по дорозі пес …(іде)

ЕЄЖ – коник весело …(ірже)

ЗИІ – повзе ящірка в …(траві)

ЇЙК – ворон каркнув на …(жука)

ЛМН – серед жаб і я …(спортсмен)

ОПР – вгору кіт хвоста …(задер)

СТУ – щохвилини я …(росту)

ФХЦ – посадив я …(деревце)

ЧШЩ – вибіг зайчик з-під …(куща)

Ь(м’який знак) – рак вщипне, то буде …(знак)

ЮЯ – абетка вся від А…(до Я)

2.2. Розвиток фонематичного сприймання

«Назвітьсусідів»

Учитель.

Учитель називає ряд слів, але просить назвати сусідів звука

(а) в таких словах: басейн, плащ, залізо, упав, комахи, каже,

драбина, жайвір, малий, гай…

2.3. Фізкультхвилинка (ПіснеЗнайка)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.         Утворення і читання слів із складів.

Учитель.

По перше називаємо склади потім утворені із складів слова.

ЛО, ПЕД, ВЕ, СИ – це склади.

Швидше слово з них склади! (велосипед)

ЛИ, КРО, ДИ, КО (крокодили)

РО, ДИ, СМО, НА (смородина)

ЧЕ, КИ, РЕ, ВИ (черевики)

2. Повторення вивченого.

Робота в групах «алфавітна естафета»

Учитель.

Діти зараз ми працюємо у групах на килимку.

Пригадуємо правила роботи на килимку.

Діти.

Збирають пазли – літери.

Учитель.

Розумнички. Ви добре засвоїли матеріал минулого уроку.

3. Фізкультхвилинка «Якщо весело живеться роби так…»

ІІІ. Створення проблемної ситуації.

Словникова робота.

1. Алфавітний м’ячик.

Учитель.

Діти я зараз даю вам м’ячик, називаю першу букву слова, ви відповідаєте мені слова у яких першою є буква яку я назвала.

Діти.

Називають слова на запропоновану літеру.

2. Утвори слова.

Учитель.

Подивиться уважно на ці слова в них пропущена буква «А». Давайте утворимо слова вставляючи літеру «А».

Діти.

Називають утворені слова.

IV. Підсумок уроку.

1. У чому полягає відмінність між мовленням усним і писемним?

2. У чому полягає відмінність між звуком і буквою? (Літера або буква, це особливий символ, який позначає звук на письмі. Звук - це те, що ми чуємо і вимовляємо).

3. Що називається алфавітом? (Абетка, азбука, алфавіт - розташована в певному порядку сукупність літер, що застосовуються для запису певної мови).

4. Чому знання алфавіту є необхідним? (Щоб читати та писати)

5. Зі скількох літер складається азбука? (33)

V.Мотивація навчальної діяльності.

Учитель.

Плямс дуже задоволений подорожжю з вами. Ви молодці і дуже здивували його своїми знаннями і порадували веселими іграми. Плямс дарує вам мультфільм про чудо Алфавіт та цікаві розмальовки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 1

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 4

 

 

 

 

 

Слайд 5

 

 

 

 

Слайд 6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 8

 

 

 

 

 

Слайд 9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На дошці картки із словами

 

 

 

Слайд 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

1. Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Бібік Н. М. -

К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2017. - 206 с.

2. Програма з української мови (система розвивального навчання

Ельконіна - Давидова) для початкових класів загальноосвітніх шкіл. - Харків, 2012.

3. Перепелицина О.А., Старагіна І.П., Сосницька Н.П.

Букволенд: Зошит-посібник для 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів

 (система розвивального навчання Ельконіна -Давидова).

У 4-х частинах. Частина 2.-11-те видання, переробл. й доповн. - Харків: ННМЦ «Розвиваюче навчання», 2014.- 56 с.: іл.

4. Старагіна І.П., Сосницька Н.П., Перепилицина О.А. Формування орфографічної дії

1 клас. Система Ельконіна - Давидова. Методичні рекомендації для вчителя щодо викладання української мови в класах з українською мовою навчання. Ч.1. - Харків: Розвиваюче навчання, 2015.- 148 с.

5. Гармонізуюча освіта Всесвіт для дітей дошкільног та молодшого шкільного року. Нова програма Н.М.Яновська, 2002.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    фотозвіт

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\MyCollages.jpg

 

 

 

 

 

C:\Users\Lenovo\Desktop\MyCollages1.jpg
   

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку