Урок української літератури. 6 клас. Тема "Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 6 класу містить вікторину на знання змісту твору, перегляд фрагмента фільму з наступним аналізом, розгадування вмісту "загадкової торбинки", написання творчої роботи.
Перегляд файлу

Тема. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків.

Мета: продовжити роботу над аналізом змісту твору; розвивати вміння аналізувати поведінку та вчинки героїв, розкривати риси їх вдачі; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки; виховувати відповідальне ставлення до своїх учинків, любов до близьких та рідних, до природи, розвивати почуття гумору, товариськості.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: текст твору, ілюстрації учнів, фрагмент з фільму «Тореадори з Васюківки», «Загадкова торбинка».

Хід уроку

І. Організаційна частина. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

 Доброго дня, діти! Сьогодні ми продовжимо роботу над цікавим та повчальним твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки».

  • Що очікуєте ви від цього уроку?

Думаю, що не помилюся, якщо скажу, що ця повість подобається всім. Чи не так? Захопливі пригоди двох друзів нікого не залишають байдужим. Мабуть, кожному хотілося б мати такого друга, як Ява та Павлуша. Поряд з вами за партами сидять ваші товариші, яких ви знаєте не перший рік. Посміхніться їм, простягніть дружню руку допомоги – і вперед до роботи!

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання.

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

 Отож на уроці ми аналізуватимемо вчинки та поведінку героїв. У зошитах протягом уроку вам необхідно буде у дві колонки занотувати позитивні й негативні риси героїв. А зараз перевіримо, наскільки уважними читачами ви були.

 Вікторина «Найуважніший читач»

  1. Хто винен у тому, що ідея з прокладанням метро не вдалася? (Свиня Манюня).
  2. Скільки коштував би, за задумом хлопців, проїзд у метро? (Три копійки, родичі безплатно, з учительки математики – п’ять копійок).
  3. Чому Івана Реня звали Явою? (Так у дитинстві вимовив своє ім’я).
  4. Чим славився дід Яви? (Влучною стрільбою, успіхами в полюванні).
  5. Хто присоромив Яву? (Сестричка Оришка).
  6. Як назвав хлопців дід Салимон? (Орли, соколи, гангстери).
  7. Чому Ява весь час вигадував різні штуки-закаблуки? (Заради слави).
  8. Що зробили хлопці під час лекції в клубі? (Випустили пугутькало).
  9. Що надихнуло хлопців провести бій биків? (Кінофільм «Тореадор»).
  10.  Якою була перша кандидатура на роль бика? (Бугай Петька).
  11.  Хто був другою кандидатурою на роль бика? (Цап Жора).
  12.  Чим закінчився вибір кандидатур? (Бійкою хлопців і примиренням).
  • Поясніть, чому повість Всеволода Нестайка – це пригодницький твір.

Кожна сторінка твору – це нова пригода Яви та Павлуші. Перегорнемо їх, пригадаємо й проаналізуємо поведінку героїв.

  1. Інсценізація уривку «Метро під свинарником».

Бесіда:

  • Яку благородну мету переслідували хлопці? Підтвердіть це словами з тексту.
  • Чи судилося їй здійснитися? Чому?
  • Які моменти тут були, на вашу думку, найсмішніші?
  • Які уроки ви винесли з цієї ситуації?
  1. Перегляд фрагменту з фільму «Тореадори з Васюківки».

Бесіда:

  • Чи сподобався вам цей фрагмент кінофільму? Чим саме?
  • Чому хлопці вирішили оргагізувати кориду (бій биків)?
  • Чи можна вважати таку затію безпечною?
  • Чим усе закінчилося?
  • Чого не врахували хлопці?
  • Можна таку розв’язку вважати щасливою?
  • А як могло б бути?
  • Прокоментуйте ставлення хлопців до тварини.
  • Чи вважаєте ви, що хлопці жорстоко поводилися з тваринами? Доведіть свою думку.

Ми проаналізували кілька важливих епізодів твору, ви зробили правильні висновки. А зараз пропоную перепочити й виконати цікаве завдання «Загадкова торбинка». У ній знаходяться три предмети, що пов’язані зі змістом повісті. Ви повинні поставити мені питання про ці предмети так, щоб відповідь була «так» або «ні», і відгадати їх, а також пояснити, як вони пов’язані з твором.

 Предмети: кавун, цуценя, 5 копійок.

 Робота з ілюстраціями

Дома ви мали можливість приготувати ілюстрації до окремих епізодів повісті. Прокоментуйте свої роботи.

Протягом уроку ви аналізували вчинки та поведінку хлопців, відзначаючи позитивне та негативне. Як виконали це завдання?

Герої повісті – веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це через відчуття ними повноти життя, життєрадісності, прагнення краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють. І ми разом з ними сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими. Прагнучи здобути славу, хлопці потрапили в цілий вир пригод. Та головне, що вони залишилися справжніми друзями. Дорослішаючи, ви повинні пам’ятати про те, що за свої вчинки треба вміти відповідати.

  • Чи зрозуміли хлопці власні помилки?
  • Якими людьми вони стануть, коли виростуть?
  • Чи продовжать дружити?

Написання творчої роботи «Чим вимірюється дружба?»

ІV. Підсумок. Рефлексія.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Чим саме?
  • Які висновки ви зробили для себе?

V. Домашнє завдання.

Скласти сенкан на тему «Дружба» або «Ява і Павлуша».

 

 

doc
Додано
3 лютого 2021
Переглядів
7844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку