Тема. Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх учинків.
Мета: продовжити роботу над аналізом змісту твору; розвивати вміння аналізувати поведінку та вчинки героїв, розкривати риси їх вдачі; розвивати вміння грамотно висловлювати власні думки; виховувати відповідальне ставлення до своїх учинків, любов до близьких та рідних, до природи, розвивати почуття гумору, товариськості.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: текст твору, ілюстрації учнів, фрагмент з фільму «Тореадори з Васюківки», «Загадкова торбинка».
Хід уроку
І. Організаційна частина. Забезпечення емоційної готовності до уроку.
Доброго дня, діти! Сьогодні ми продовжимо роботу над цікавим та повчальним твором Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки».
Думаю, що не помилюся, якщо скажу, що ця повість подобається всім. Чи не так? Захопливі пригоди двох друзів нікого не залишають байдужим. Мабуть, кожному хотілося б мати такого друга, як Ява та Павлуша. Поряд з вами за партами сидять ваші товариші, яких ви знаєте не перший рік. Посміхніться їм, простягніть дружню руку допомоги – і вперед до роботи!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчання.
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
Отож на уроці ми аналізуватимемо вчинки та поведінку героїв. У зошитах протягом уроку вам необхідно буде у дві колонки занотувати позитивні й негативні риси героїв. А зараз перевіримо, наскільки уважними читачами ви були.
Вікторина «Найуважніший читач»
Кожна сторінка твору – це нова пригода Яви та Павлуші. Перегорнемо їх, пригадаємо й проаналізуємо поведінку героїв.
Бесіда:
Бесіда:
Ми проаналізували кілька важливих епізодів твору, ви зробили правильні висновки. А зараз пропоную перепочити й виконати цікаве завдання «Загадкова торбинка». У ній знаходяться три предмети, що пов’язані зі змістом повісті. Ви повинні поставити мені питання про ці предмети так, щоб відповідь була «так» або «ні», і відгадати їх, а також пояснити, як вони пов’язані з твором.
Предмети: кавун, цуценя, 5 копійок.
Робота з ілюстраціями
Дома ви мали можливість приготувати ілюстрації до окремих епізодів повісті. Прокоментуйте свої роботи.
Протягом уроку ви аналізували вчинки та поведінку хлопців, відзначаючи позитивне та негативне. Як виконали це завдання?
Герої повісті – веселі невгамовні бешкетники, які своїми безкінечними вигадками завдають безліч клопотів дорослим. Але все це через відчуття ними повноти життя, життєрадісності, прагнення краще пізнати світ. Вони мріють, набираються досвіду, мужніють. І ми разом з ними сміємося та захоплюємося їхніми пригодами, стаємо досвідченішими та оптимістичнішими. Прагнучи здобути славу, хлопці потрапили в цілий вир пригод. Та головне, що вони залишилися справжніми друзями. Дорослішаючи, ви повинні пам’ятати про те, що за свої вчинки треба вміти відповідати.
Написання творчої роботи «Чим вимірюється дружба?»
ІV. Підсумок. Рефлексія.
V. Домашнє завдання.
Скласти сенкан на тему «Дружба» або «Ява і Павлуша».