Урок української літератури "Леся Українка. Життя поетеси. Оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви лірики. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії "Давня весна"

Про матеріал
Урок української літератури "Леся Українка. Життя поетеси. Оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви лірики. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії "Давня весна" для учнів 8-го класу
Перегляд файлу

Урок української літератури

Клас: 8

Тема: Леся Українка. Життя поетеси. Оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви лірики. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії "Давня весна"

Мета: поглибити знання учнів про українську поетесу Лесю Українку, розширити уявлення про творчий світ письменниці, зокрема ознайомитися з поезією "Давня весна"; розвивати  в учнів творче мислення, уяву, пізнавальні інтереси й здібності,  уміння правильно висловлювати свої думки; виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності.

 

Обладнання: підручник,  портрет Лесі Українки, ілюстрації дітей,  демонстраційна наочність, відеоматеріали

 

                                                   Хід уроку

 

Епіграф                           "...Як нам потрібно сьогодні учитися у Лесі Українки

вірному сприйняттю багатогранного життя..."

                                                                                                                                                                                                                                    П. Тичина

І. Організаційно-мотиваційний момент

Розгадування ребуса:

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань:

      Виконання інтерактивної вправи "Інтерв`ю з письменницею"

      (Діти запитують у "Лесі Українки" інформацію про її біографію, а "письменниця" відповідає їм).

 

IІI. Повідомлення теми, мети і завдань

 

1. Запис дітьми теми  уроку в зошит

 

2. Виконання вправи "Закінчи речення":

   -  Я знаю ...

   -  Я вмію ...

   - На уроці я  навчуся...

 

ІV. Організація вивчення нового матеріалу

 

1. Перегляд відео "Леся Українка: цікаві факти" ":

    https://youtu.be/_JzWAYjAObc

 

2. Вправа "Асоціативний кущ"

    Учні називають слова, які, на їхню думку,  характеризують Лесю Українку

 

3. Робота із текстом твору Лесі Українки "Давня весна"

 

   Виразне читання поезії вчителем, учнями

 

   Ідейно-художній аналіз твору "Давня весна"

   (визначення дітьми теми твору, ідеї, основної думки, жанру, художніх засобів)

 

   Бесіда за змістом прочитаного

 

- Який настрій викликала у вас поезія "Давня весна"?

- До якого виду лірики належить поезія?

- Пригадайте, що таке персоніфікація?

- Знайдіть приклади персоніфікації і вірші"Давня весна".

- Запропонуйте свій варіант назви вірша "Давня весна".

 

V. Закріплення вивченого

 

 Робота в групах:

Перша група  малює ілюстрації до змісту поезії "Давня весна".

Друга група складає сенкан .

Третя група складає цитатну характеристику до образу весни (наприклад: "Була весна весела, щедра, мила...", "...Промінням грала..."...)

 

Тихо лунає пісня "Весна красна, весна царівна":

https://youtu.be/6nv3MMYFbKE

 

VI. Підсумки уроку

 

      Підсумовуючи знання про біографію Лесі Українки та й зміст твору "Давня весна", поясніть, як ви розумієте слова Павла Тичини:"...Як нам потрібно сьогодні учитися у Лесі Українки вірному сприйняттю багатогранного життя..."

 

VII. Рефлексія

      "Мікрофон"

-  Прочитавши вірш Лесі Українки, я розумію, що щастя-  це...

 

  Оцінювання навчальної діяльності дітей

 

VIII. Домашнє завдання

        1. Вияснити значення образів-символів у вірші "Давня весна" ( усно).

        2. Вивчити напам`ять вірш Лесі Українки "Хотіла б я піснею стати...". 

 

 

 

docx
Додано
26 жовтня 2022
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку