Урок української літератури
Клас: 8
Тема: Леся Українка. Життя поетеси. Оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви лірики. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії "Давня весна"
Мета: поглибити знання учнів про українську поетесу Лесю Українку, розширити уявлення про творчий світ письменниці, зокрема ознайомитися з поезією "Давня весна"; розвивати в учнів творче мислення, уяву, пізнавальні інтереси й здібності, уміння правильно висловлювати свої думки; виховувати позитивні мотиви до навчальної діяльності.
Обладнання: підручник, портрет Лесі Українки, ілюстрації дітей, демонстраційна наочність, відеоматеріали
Хід уроку
Епіграф "...Як нам потрібно сьогодні учитися у Лесі Українки
вірному сприйняттю багатогранного життя..."
П. Тичина
І. Організаційно-мотиваційний момент
Розгадування ребуса:
ІІ. Актуалізація опорних знань:
Виконання інтерактивної вправи "Інтерв`ю з письменницею"
(Діти запитують у "Лесі Українки" інформацію про її біографію, а "письменниця" відповідає їм).
IІI. Повідомлення теми, мети і завдань
1. Запис дітьми теми уроку в зошит
2. Виконання вправи "Закінчи речення":
- Я знаю ...
- Я вмію ...
- На уроці я навчуся...
ІV. Організація вивчення нового матеріалу
1. Перегляд відео "Леся Українка: цікаві факти" ":
https://youtu.be/_JzWAYjAObc
2. Вправа "Асоціативний кущ"
Учні називають слова, які, на їхню думку, характеризують Лесю Українку
3. Робота із текстом твору Лесі Українки "Давня весна"
Виразне читання поезії вчителем, учнями
Ідейно-художній аналіз твору "Давня весна"
(визначення дітьми теми твору, ідеї, основної думки, жанру, художніх засобів)
Бесіда за змістом прочитаного
- Який настрій викликала у вас поезія "Давня весна"?
- До якого виду лірики належить поезія?
- Пригадайте, що таке персоніфікація?
- Знайдіть приклади персоніфікації і вірші"Давня весна".
- Запропонуйте свій варіант назви вірша "Давня весна".
V. Закріплення вивченого
Робота в групах:
Перша група малює ілюстрації до змісту поезії "Давня весна".
Друга група складає сенкан .
Третя група складає цитатну характеристику до образу весни (наприклад: "Була весна весела, щедра, мила...", "...Промінням грала..."...)
Тихо лунає пісня "Весна красна, весна царівна":
https://youtu.be/6nv3MMYFbKE
VI. Підсумки уроку
Підсумовуючи знання про біографію Лесі Українки та й зміст твору "Давня весна", поясніть, як ви розумієте слова Павла Тичини:"...Як нам потрібно сьогодні учитися у Лесі Українки вірному сприйняттю багатогранного життя..."
VII. Рефлексія
"Мікрофон"
- Прочитавши вірш Лесі Українки, я розумію, що щастя- це...
Оцінювання навчальної діяльності дітей
VIII. Домашнє завдання
1. Вияснити значення образів-символів у вірші "Давня весна" ( усно).
2. Вивчити напам`ять вірш Лесі Українки "Хотіла б я піснею стати...".