Урок української літератури ( розвиток мовлення) у 10 класі для дітей з ООП ( вади слуху) на тему « Віддзеркалення внутрішнього світу людської душі в родинно - побутовій пісні « Ц

Про матеріал
Даний урок навчає аналізувати родинно – побутову пісню « Цвіте терен, цвіте терен…», поширює і закріплює словниковий запас учнів та розвиває зв`язне мовлення дітей з ООП. Вчить визначати наявні художні засоби та їхнє значення у творі. Працювати творчо, бути вірним у своїх почуттях, шанувати мистецтво українського народу. Розвиває навички колективної та самостійної роботи. Виховує почуття співпереживання та любові до української пісні, історії рідного краю та свого народу. Коригує вимову учнів з ООП ( вади слуху)
Перегляд файлу

 Урок української літератури ( розвиток мовлення) у 10 класі для дітей з ООП ( вади слуху) на тему « Віддзеркалення внутрішнього світу людської душі в родинно - побутовій пісні « Цвіте терен, цвіте терен…»

 Рецензія до уроку

  Даний урок навчає аналізувати родинно – побутову пісню « Цвіте терен, цвіте терен…», поширює і закріплює словниковий запас учнів та розвиває зв`язне мовлення дітей з ООП.

  Вчить визначати наявні художні засоби та їхнє значення у творі. Працювати творчо, бути вірним у своїх почуттях,  шанувати мистецтво українського народу.

 Розвиває навички колективної та самостійної роботи.

 Виховує почуття співпереживання та любові до української пісні, історії рідного краю та свого народу.

 Коригує вимову учнів з ООП ( вади слуху)

 Тема:  « Віддзеркалення внутрішнього світу людської душі в родинно- побутовій пісні « Цвіте терен, цвіте терен …»

  Мета: закріплювати вміння учнів виразно читати літературний твір «Цвіте терен, цвіте терен…», поширюючи та закріплюючи при цьому словниковий запас учнів.

 Вчити учнів визначати художні засоби у пісні та  їхню роль у літературному творі.

 Розвивати усне мовлення та вміння самостійно будувати речення, використовуючи слова для довідки.  Розвивати вміння колективної роботи при побудові фанфіку до вивченого твору, грамотність, мовну та соціокультурну компетентності.

  Виховувати  почуття співпереживання, любов до української пісні, зацікавленість та повагу до історії рідного краю та свого народу.

  Коригувати вимову.

  Обладнання: підручник « Українська література 9 клас. О. Авраменко, с.9, фанфіки учнів до пісні « Місяць на небі, зіроньки сяють», ілюстративний матеріал та презинтація до теми уроку, матеріал для створення фанфіку.

 Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок

                                                      Хід уроку

|. Організаційний момент.

  •          Який урок закінчився?
  •          Який зараз буде урок?
  •          Який це урок за розкладом?

||. Актуалізація опорних знань та перевірка домашнього завдання

  •          Який розділ ми вивчаємо зараз на уроках української літератури ?
  •          Яку тему ми вивчали на минулому уроці?
  •          Яке завдання вам було додому?
  •          Покажіть та прокоментуйте ваші фанфіки до пісні « Місяць на небі, зіроньки сяють»

|||. Робота з підручником

  •          Зараз ми будемо працювати з книгою
  •          Сторінка 9
  •          Хто бажає виразно прочитати пісню «Цвіте терен, цвіте терен…»?
  •          Чи можна сказати, що пісні « Місяць на небі, зіроньки сяють» та «Цвіте терен, цвіте терен…» мають схожий сюжет?
  •          Чому? Відповідь прокоментуйте.

|V.Створення фанфіку до пісні « Цвіте терен, цвіте терен…»

  •          Спробуймо зараз створити колективний фанфік до пісні « Цвіте терен, цвіте терен…»
  •          Кого (що) ви виділите у фанфіку?
  •          Які кольори ви використаєте для передачі сюжету пісні у фанфіку?
  •          Які деталі допоможуть передати страждання молодої дівчини?
  •          Порівняйте щойно створений фанфік із тим, який ви підготували дома, до пісні « Місяць на небі, зіроньки сяють».

V. Повідомлення теми та завдань уроку.

 - Сьогодні на уроці ми з вами  за допомогою колективно створеного фанфіку до пісні « Цвіте терен, цвіте терен», слів для довідки,  плану до пісні та художніх засобів спробуємо виконати усне малювання, аналізуючи сюжет даного літературного твору.

- Отже фанфік до пісні ми маємо, прочитаймо всі разом вголос слова для довідки.

  Слова для довідки

Найпопулярніша з пісень; пісня про кохання; нерозділене кохання, мов опалий цвіт; душевні переживання; зрада  почуттів; миленький.

  •          Чи всі слова із довідки для вас є зрозумілими?
  •          Прочитайте самостійно план до пісні « Цвіте терен, цвіте терен…».

( План поданий на слайді презинтації)

 

                                                       План

  1. Нерозділене кохання.
  2. Страждання молодої дівчини.
  3. Тяжкий біль зради.

 

  •          Цей план і буд для вас орієнтиром у викладі ваших думок при усному малюванні до сюжету пісні « Цвіте терен, цвіте терен…».

 

V|. Мозковий штурм.

  •          Визначте художні засоби у пісні.
  •          Які із відомих вам художніх засобів, використані у пісні?
  •          Образи - символи у пісні є? Назвіть їх.
  •          Назвіть пестливі слова у пісні. Які суфікси вони мають?
  •          Яка роль антитези « Іще очі не дрімали, а вже сходить сонце» у  пісні « Цвіте терен, цвіте терен…»?

 

V||. Усне малювання

  •          Ознайомившись із планом та словами для довідки, маючи колективно створений фанфік до пісні « Цвіте терен, цвіте терен…» та визначені художні засоби у даному літературному творі, спробуйте виконати  завдання, яке називається « усне малювання», розвиваючи усне мовлення та вміння будувати речення. ( Відповіді учнів).

 

V|||. Рефлексія

  •          Пісня « Цвіте терен, цвіте терен…» є однією з найпопулярніших пісень про кохання. Чи можна сказати, що популярність цієї пісні не зникне?
  •          Якби ви були авторами цієї пісні, що у її сюжеті змінили б ви?
  •          Чи можна сказати, що дана пісня є віддзеркаленням внутрішнього світу людини, відображенням стану людської душі у моменти зради між закоханими людьми?
  •          Які рядки з пісні є свідченням цього?

 

|X. Підсумок уроку

  •          Чому навчає цей мистецький твір?
  •          Будьте вірними у своїх почуттях, не зраджуйте своїх коханих!
  •          Чим найбільше вас вразила дана пісня?
  •          Що найбільше вам запам`яталося, сподобалося чи не сподобалося в ній?
  •          Що було важко зрозуміти ( засвоїти ) у пісні?

 

   X. Домашнє завдання

  - Дома створіть фанфік - настанову до пісні « Цвіте терен, цвіте     терен…», повторіть словник до пісні.

  X|. Оцінювання учнів

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Щур Алла
Додано
19 серпня
Переглядів
64
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку