Тема: Леся Українка «Давня казка» Проблема лицарства, ролі митця в суспільстві, суті людського щастя
Мета: допомогти учням зясувати проблематику поеми, підвести до розуміння авторської думки про істинне лицарство, роль митця в суспільстві; удосконалювати вміння робити порівняльну характеристику образів; виховувати духовну шляхетність.
Тип уроку: Урок закріплення знань, умінь і навичок.
Епіграф:
«Я сама подібна до героя моєї «Давньої казки»
З листа Лесі Українки до М. Павлика.
Хід уроку
Оргмомент
Привітання з гостями
Актуалізація опорних знань
Психологічна хвилинка
- Скажіть, будь-ласка, чи всі ви любите казки?
- Чому ж навчають нас казки? ( доброти, людяності, порядності, співпереживання...)
- Ми з вами познайомимося незвичайно: Порівняйте себе із героями казок і прокоментуйте свій вибір однією реплікою.
Перегляньте ілюстрації до твору Лесі Українки «Давня казка»
І прокоментуйте їх , до якої частини вони відносяться?
- Отже, я бачу, що текст прочитаний, частини твору ви пригадали і переходимо до опрацювання теми нашого уроку,
Отже, відкриваємо зошити і записуємо дату і тему уроку.
Зверніть увагу на епіграф нашого уроку - це рядки з листа Лесі Українки, до цих слів ми повернемося трохи згодом, а поки що я пропоную вам їх запамятати і запишіть у зошити
- Подивіться на портрети Лесі Українки і скажіть
– Як на вашу думку, судячи з портретів, чи була Леся щасливою?
Опрацювання навчального матеріалу
Отже ми підійшли з вами до проблемного питання
Проблемне запитання:
ЩО таке щастя? В чому полягає щастя людини?
Вступне слово вчителя
Життя для Лесі Українки – це безупинне змагання, боротьба, дружба і кохання. Люблячи добро, мусила пристрасно ненавидіти зло, боротися з ним в імя добра. Справжнім лицарем можна вважати людину благородну, чесну, добру ,сміливу. У поемі є лицар- Бертольдо. І є поет- людина неблагородного походження
- Хто з них справжній лицар?
Це ми і спробуємо визначити
Доберіть асоціації до слова «лицар» (патріот, сміливий, відважний, хоробрий, чесний)
До кого більш прийнятні ці слова: Бертольдо чи поета?
Хто ж насправді є лицарем?
Спробуйте довести свої слова посилаючись на цитати з тексту ,і працювати ми будемо таким чином:
Робота в парах
Учням роздані цитати Визначте, про кого із двох героїв ця цитата, чи кому належить?
Прикріплення на «дошці цитат» Охарактеризуйте за даними цитатами людину.
Дайте відповідь на поставлене запитання ( Звернути увагу на мрії )
Бесіда
Отже, справжнім лицарем виступає поет, незважаючи на «неблагородне» походження. Якщо він лицар, то має служити за внутрішнім покликом.
- Кому служить поет?
-У чому вбачає сенс свого життя?
Прокоментуйте епіграф уроку.
Чи можна асоціювати автора із героєм поеми?
З яким саме героєм ми порівнюємо Лесю?
Якою ж, судячи із тексту, повинна бути роль митця в житті народу?
Наведіть приклади, коли митець відігравав провідну роль в житті народу.
Чи були герої твору щасливі в своєму житті?
Чи здобули того, чого прагнули ?
Порівняйте мрії і досягнення кожного з героїв
Дайте відповідь на проблемне запитання нашого уроку.
Закріплення вивченого матеріалу
Розкрийте своє розуміння лицарства, ролі поета в суспільстві, суті людського щастя
Метод «Прес»
Я вважаю,що поет служить народові
Тому що допомагає простим людям
Наприклад, підтримує піснями у важкі хвилини
Отже, він служить музі і на благо суспільства
Підсумки
І на підсумок нашого уроку , я вам пропоную попрацювати з «Журналом спостережень» і записати до нього свої враження від уроку
Домашнє завдання
Високий рівень : письмовий твір на тему: «Чи легко бути лицарем?»
Достатній рівень : Скласти проблемні запитання до твору.
Середній рівень : Виписати цитати до образу Ізодори .
Мій журнал
спостережень
Леся Українка «Давня казка»
Прізвище___________ Ім’я___________ Дата ______
Що я зробив на уроці?____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Що нового я дізнався?__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
На уроці мені сподобалося________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________