Календарно-тематичне планування
уроків української літератури
8 клас
(70 год, 2 год. на тиждень)
Українська література 5-9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698.
Українська література 8 клас: підручник для загальноосвітніх навчальних закладів, О.Авраменко, - Київ «Грамота», 2021
№ |
Зміст програмового матеріалу
|
Примітка |
Дата проведення |
Прим. |
І семестр |
||||
1 |
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. ТЛ: художній образ, художній твір. |
|
|
|
2 |
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ “Зажурилась Україна”, “Та, ой, як крикнув же козак Сірко” – історичні пісні про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками. ТЛ: історичні пісні |
|
|
|
3 |
“Ой Морозе, Морозенку”, “Максим козак Залізняк” – пісні про боротьбу проти національного й соціального гніту. |
|
|
|
4 |
Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні “Чи не той то хміль”. |
|
|
|
5 |
Лицарські якості народного месника в пісні “За Сибіром сонце сходить”. |
|
|
|
6 |
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні “Ой не ходи, Грицю.” |
|
|
|
7 |
Народнопоетичні образи пісень “Віють вітри, віють буйні”, “Засвіт встали козаченьки”. |
|
|
Вивч. нап. |
8 |
Художні образи й ритмомелодика пісні “Засвіт встали козаченьки” (виразне читання напам’ять). |
|
|
|
9 |
Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум та їхні виконавці. ТЛ: думи. |
|
|
|
10 |
Героїчний вчинок української полонянки в думі “Маруся Богуславка”. |
|
|
|
11 |
РМ № 1. Мій герой (моя героїня) із фольклорної спадщини (усний навчальний твір із теми “Усна народна творчість”). |
|
|
|
12 |
Контрольна робота №1 “Історичні пісні й думи” (тест). |
|
|
|
13 |
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ Тарас Шевченко. Історія викупу поета з неволі, перебування в казематі й заслання. |
|
|
Нап. 1 поезію |
14 |
Творчість як єдина втіха на засланні в поезії “Думи мої, думи мої...” (1847). |
|
|
|
15- 16 |
Роздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...”. ТЛ. Філософська лірика. |
|
|
|
17 |
ПЧ № 1. Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова “На коні й під конем» . |
|
|
|
18 |
РМ № 2. Контрольний твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка”. |
|
|
|
19 |
Контрольна робота №2 за творчістю Т.Г.Шевченка (тест). |
|
|
|
20 |
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії “Давня весна”. |
|
|
|
21
|
Мотив гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” |
|
|
Нап. |
22 |
Ритмомелодика й настрій поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” (виразне читання напам’ять). |
|
|
|
23 |
Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка”. |
|
|
|
24 |
Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” ТЛ: громадянська лірика. |
|
|
Нап. |
25 |
Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри “Васильки” й “Осінь”. ТЛ: інтимна, пейзажна лірика. |
|
|
|
26 |
Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”. Глибина художніх образів вірша “Зимовий етюд”. |
|
|
|
27 |
Самобутня постать поета Василя Голобородька. Художні образи вірша “З дитинства: дощ” (“Я уплетений...”). ТЛ: вільний вірш. |
|
|
|
28 |
Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька. |
|
|
|
29 |
Василь Голобородько “Наша мова”, “Теплі слова”. |
|
|
|
30 |
ПЧ № 2. Сива давнина в романі Володимира Малика “Черлені щити”. |
|
|
|
31 |
Контрольна робота №3 “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька” (тест). |
|
|
|
32 |
Література рідного краю.
|
|
|
|
ІІ семестр
|
|
|||
33 |
В. Герасим’юк «Чоловічий танець». |
|
|
|
34 |
Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов”. |
|
|
|
35 |
Література рідного краю. |
|
|
|
36 |
Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...” |
|
|
|
37 |
Художні образи вірша Ігоря Павлюка “Дівчинка”, «Вертатись пізно», «Асоціації». |
|
|
|
38 |
Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм вірша “Коли до вас темної ночі...” |
|
|
|
39 |
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”). |
|
|
|
40 |
Трагікомедія “Сто тисяч”- класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія |
|
|
|
41 |
Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”. |
|
|
|
42 |
Бездуховність людини, засліпленої прагненням до наживи, у трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч.” |
|
|
|
43 |
РМ № 3 Контрольний твір на тему “Чи завжди гроші породжують бездуховність?”(за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям). |
|
|
|
44 |
Контрольна робота № 4 за творчістю В. Герасимюк, А. Мойсієнко, І.Павлюка, Г. Кирпи,І. Карпенка-Карого. |
|
|
|
45 |
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Роль прологу у творі. |
|
|
|
46 |
Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. |
|
|
|
47 |
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. |
|
|
|
48 |
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною.” |
|
|
|
49 |
Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. |
|
|
|
50 |
Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття. |
|
|
|
51 |
Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті Олександра Довженка “Ніч перед боєм”. |
|
|
|
52 |
ПЧ № 3. Олесь Гончар. “Бригантина” (бесіда з позакласного читання). |
|
|
|
53 |
Портрети школярів-підлітків з повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”. |
|
|
|
54 |
Проблеми дорослішання в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”. |
|
|
|
55 |
Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”. |
|
|
|
56 |
Особливості композиції повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”.
|
|
|
|
57 |
Інсценізація уривків повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” (розвиток навичок виразного читання напам’ять прозового тексту). |
|
|
|
58 |
Контрольна робота № 5. “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї” (тест). |
|
|
|
59-60 |
Проблема знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”. |
|
|
|
61 |
РМ № 4. Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? (навчальний міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”). |
|
|
|
62-63 |
“Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони”. |
|
|
|
64 |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука “Місце для дракона”. |
|
|
|
65 |
Добро і зло, вірність і зрада в повісті Юрія Винничука “Місце для дракона”. |
|
|
|
66 |
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. |
|
|
|
67 |
Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. |
|
|
|
68 |
Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”. |
|
|
|
69 |
Контрольна робота № 6. “Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса” (тест). |
|
|
|
70 |
ПЧ № 4. Володимир Рутківський. “Сині води” (бесіда з позакласного читання). |
|
|
|
71-72 |
Література рідного краю. |
|
|
|
73 |
Підсумковий урок за ІІ семестр. У світі художнього слова (літературна вікторина ). |
|
|
|