29 червня о 18:00Вебінар: Практика вдумливого читання: поради для роботи в початковій школі (і не тільки)

Урок української мови 2 клас "Головні слова в реченні"

Про матеріал

Розробка уроку, який проводиться в ігровій формі з використанням новітніх технологій, на заявлену тему, мета якого - формувати поняття « головні слова» в реченні, закріплювати знання про види речень за метою висловлювання, розвивати вміння аналізувати, доводити інформацію для отримання відповіді.

Перегляд файлу

 

 

Тема: Головні слова у реченні.  (слайд 1)

 

Мета:

  •              формувати  поняття « головні слова в реченні», вчити знаходити їх у реченні; закріплювати знання про речення, його види за метою висловлювання;
  •              розвивати інтерес до мовних явищ, мовлення та мислення; розвивати вміння аналізувати, доводити, синтезувати інформацію;
  •              виховувати любов до своїх рідних, повагу до людей села;

 

Обладнання: комп’ютерна презентація до уроку, дидактичний матеріал героїв, онлайн-ресурси завдання, відео-матеріали НУШ, підручник, зошит.

Хід уроку

 

Організація класу: (слайд 2)

Доброго дня! Рада бачити вас на уроці української мови.

  •                   Діти, уявіть собі, що у ваших долоньках - дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок.

 

- Сьогодні на уроці ми спробуємо поєднати різні види та форми роботи, використовуючи матеріали НУШ.

- Перевірте готовність робочих місць. Налаштуйтеся на серйозну роботу.

Актуалізація знань учнів.

  • Яка зараз пора року?
  • Пригадайте сьогоднішнє число, та день тижня.
  • Назвіть ознаки весни.

 

  • Хто любить ходити в гостини? (слайд 3)

Ви знаєте нас сьогодні  запрошують в гості дід Гнат і бабуся Ярина. ( слайд №1)

Куди ми підемо в гості? (село). Назвіть асоціації до цього слова.

Як будемо себе вести в гостях?

Готові до гостин?

 

  Вашу готовність перевіримо вправою « Закінчи речення». (слайд 4)

  1. Речення виражає … ( закінчену думку)
  2. Слова в реченні … ( зв’язані між собою)
  3. Розповідні речення – це … ( речення, в якому про щось розповідається)
  4. Речення, в якому про щось запитується – це… ( питальні речення)
  5. В кінці питального речення ставиться … ( знак питання)
  6. Спонукальні речення – це … ( речення, в якому висловлюється спонукання).

До гостин готові.

  • Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.  (слайд 5)

 

(слайд 6)

Відгадайте загадку і скажіть в яку пору року  ми вирушаємо в гості.

 

Тане сніг і небо плаче,

Промінь по гіллячкам скаче,

Кішкам стало не до сну,

- Ми стрічаємо … (весну)

 

-  Що означає слово  весна?

( на моніторі записано  в . с н а) (слайд 7)

-Запиши словникове слово, вставивши пропущену букву.

-Назвіть звуки слова?

- Скільки складів? 

 Складіть речення зі словом весна і запишіть його.

Які правила запису речення знаємо?

  • Назвіть весняні місяці. ( березень, квітень, травень)
  • У якому з цих слів букв більше, ніж звуків? Чому? Що означає ь?

 

Вивчення нового матеріалу.

 

Нас господарі чекають

Бо цікаві завдання для нас мають.

Але ми сюди прийшли не марно.

І будемо працювати. Як? ( гарно)

(Відкриваю дошку, на якій малюнки села, дідуся, бабусі, будинків, дерев, тварин).

 

  •              Що знайоме бачите в гостях? (будинки)
  •              Як ви думаєте, хто живе в цих будинках?  (речення) Які? (розповідне, питальне, спонукальне речення)
  •              Складіть речення за малюнком на екрані. Спробуйте скласти питальне речення за малюнком. (слайд 8)
  •              А з чого складаєть речення.
  •              Назвіть основні ознаки речення.

 

Правило від бабусі Ярини:Так, так. Молодці! Знаєте, що живуть тут родини слів – речення. Кожне речення складається із слів. А кожне слово в реченні виконує свої обовязки. (слайд 9)

 

А от самовпевнений Суржик переконаний, що саме він є головним у Мовознавії. Мудра Мовка на прикладі речення спробує йому довести, що можна керувати вдвох.

Відео НУШ (2)

-Хто головний у ваших сімях? (тато і мама). (слайд 10)

- Як ви вважаєте Мовка сможе довести Суржику, можна керувати вдвох і бути при цьому рівноправними.

Відео НУШ (3)

-Слово, яке називає предмет повідомлення і відповідає на питання хто? або що? є головним у реченні.

-А які слова відповідають на запитання хто? що?

-Що означає іменник?

Відео НУШ (5)

-Слово, яке називає дію, яку виконує предмет повідомлення і відповідає на питання що робить? що зробили? Є головним у реченні.

-А які слова відповідають на запитання що робить? що зробили?

-Що означає дієслово?

 

У реченні є головні слова. Вони називаються: підмет і присудок

                           ( вивішується таблиця)

Запамятай: У реченні є головні слова. Це підмет і присудок

 

Правило від дідуся Гната: (слайд 11)

 

Прочитайте речення.

 Наступила весна.

-Про що говориться в реченні?

-Що говориться про весну?

-На які питання відповідають слова  - весна і наступила?

 

(слайд 12)

Слова, які називають того, про кого або про що йде мова – підмет

(слайд 13)

 

Слова, які вказують на дію підмета – називаються – присудок

Робота в зошиті. (слайд 14)

Записати речення: Пташечка тихне.

-Назвіть підмет у цьому реченні.

-Назвіть присудок.

(слайд 15)

Правило від Півника: підмет у реченні підкреслюємо однією рискою.

                                       Присудок підкреслюємо двома рисками.

Робота на слайді (слайд 16)

 

Дерева гнуться від вітру.

Летять журавлі у село.

Тополі стоять при дорозі.

Вітер степом гуляє.

 

                               Фізкультхвилинка  (слайд 17)

 

Завдання від бджілки:  Списати і підкреслити головні слова (слайд 18)

 

Настала рання весна.

 Сонечко лагідно усміхається.

 

 

Закріплення вивченого матеріалу

 

Робота з learning apps:  (слайд 19,20, 21)

 

Виділити головні слова у реченні

Тихесенько вітер віє.

Хмарки пливуть у небі.

Склади із слів речення.

Садили, восени, діти, дерева.

 

Робота з самоучкой:

Вибрати головні слова у реченні.

 

Завдання Суржика.

Виписати слово, що означає дію.

 

 

Робота з підручником стор. 139-140,  вправа 2.

 

Пояснення домашнього завдання. ст.. 140, вправа, доповнити речення за зразком.

Підсумок уроку.

НУШ (7)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 травня 2018
Переглядів
3744
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку