Урок української мови 4 клас. Питання до кількісних та порядкових числівників.

Про матеріал
Мета : вчити учнів ставити запитання до кількісних і порядкових числівників; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, пам»ять, мовлення, спостережливість, пізнавальну самостійність; виховувати правильне письмо числівників.
Перегляд файлу

Українська мова  4 клас

Тема.  Питання до кількісних і порядкових числівників.

Мета : вчити учнів ставити запитання до кількісних і порядкових числівників; формувати правильні правописні вміння і навички; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, пам»ять, мовлення, спостережливість,пізнавальну самостійність; виховувати правильне письмо  числівників.

Обладнання: картки з числівниками, таблиця «Числівники», «Правопис числівників», індивідуальні картки.

Хід уроку

  1. Організація уроку.
  2. Актуалізація опорних знань.

1). Вправа «мікрофон».

- Які частини мови вивчили на уроках української мови?

- Що називається числівником?

- На які питання відповідають числівники?

- Яким членом речення може бути числівник у реченні?

- Для чого вживаються числівники у мові?

- Наведіть приклади числівників.

2) Хвилинка каліграфії.

Пт   п»ят    со   от   ят   яс

П»ятсот, шістдесят

3) Робота у парах.

( На картці записані  числа і слова)

-Поєднайте числівники з іменниками. Запишіть утворені словосполучення.

Зразок:  2 ( дівчини) – дві дівчини, друга дівчина.

11 ( гриб)                             60 ( курчат)

14 ( горобець)                    4 ( океан)

16 ( олівець)                       3 ( морква)

50 ( вечір)                          600 ( корова)

4) Робота з цікавинками.

- Списати дві цікавинки. Числівники записати словами.

Сіра мухоловка прилітає з кормом до свого гнізда 300- 400 разів на день. Бджола за день запилює 7000 квіток. Висота найвищої тварини на Землі  - жирафи – 5 м 50 см.

5) Робота у групах.

- Кожна група на картці будує речення, використовуючи групу слів.

1 гр. Діти, збиратися, вистава, починатися, о 16-й годині.

2 гр. Змагання, брати участь, троє учнів, четвертий клас.

3 гр. Діти, годувати , п»ять  горішків, білочка, парк.

4 гр. Уроки, початися, школа, восьма година, ранок.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  •          Сьогодні на уроці ми вчитимося  ставити запитання до числівників, правильно їх  вимовляти і записувати. Будемо  працювати  у групах, парах, самостійно.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1.     Робота з таблицю «Числівники», « Правопис числівників».

                «ь» - пишеться

        « ь» - не пишеться

  1.      В кінці слів
  1.      В середині слів

5, 6, 9, 10, 11-20, 30

         50 – 80,   500 - 800

 

 

  1.      В середині слів

     Шістдесят, п»ятсот

   Мільйон,  мільярд

 

 

2)Робота з  підручником (ст.. 114 – 115)

Гра «Утвори числівники» - вправа 224.

-Утворити числівники:  від кількісних, які відповідають на питання скільки? – утворити порядкові, які відповідають на питання  який? котрий?

Зразок : сім – сьомий.

Гра «Назви назву казки із числівником»

  1.     Фізкультхвилинка.

Написати носом у повітрі  1, 3, 6. Правим плечем  - 8, лівим плечем – 8. Правим і лівим коліном – 4.

 

  1.      Робота у групах – вправа 225.
  •          Діти читають  математичні вирази різними способами. Записують словами, уживаючи прийменники від, до.

80 + 20 =100                      50 + 45 =95

  1.      Творче завдання.

- Скласти   і записати  декілька прикладів на додавання і віднімання.

6)Робота у парах – вправа 226.

7)Гра «Утвори словосполучення іменник та числівник»

1) Два, місяць;  2) Шість, донька;  3) Сім, плита;  4) Три, син; 5) Десять, учень;  6) Шістдесят, сторінка.

4. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися про числівники?

-Які питання можна поставити до кількісних числівників? Порядкових?

- Як вимовляються і пишуться числівники?

docx
Додано
3 листопада 2024
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку