Урок української мови 4 клас "Частини слова. Творення слів за допомогою суфіксів та префіксів. Закінчення слова і частини основи".

Про матеріал

Це комбінований урок для вивчення в 4 класі теми "Частини слова. Творення слів за допомогою префіксів та суфіксів. Орфограми у префіксах". Урок побудований для роботи в групах. Відповідає програмі НУШ за підручником М.С. Вашуленко, Н. А. Васильківської, С. Г. Дубовик

Перегляд файлу

Конспект уроку української мови в 4 класі

Тема. Частини слова. Творення слів за допомогою префіксів та суфіксів. Орфограми у префіксах. Закінчення слова і частини слова.

Мета. Вдосконалювати знання учнів про будову слова; розвивати вміння розбирати слова за будовою, розпізнавати спільнокореневі слова і форми слова; розвивати в учнів критичне мислення, усне і писемне мовлення; розвивати вміння працювати в парах, вміння досліджувати, робити висновки, самооцінку; виховувати бережливе ставлення до праці інших людей.

Обладнання: підручник, зошит, роздаткові картки.

Тип уроку: комбінований

Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна.

                        Хід уроку

1 Організація класу.

Сьогодні на уроці  ми будемо працювати в групах.

 2.Основна частина.

       1) Актуалізація опорних знань.

2) Каліграфічна хвилинка.

Напишіть каліграфічно велику і маленьку букву Вв.

3)Складіть сенкан.

Слово має починатися буквою в.

3 Мотивація навчальної діяльності.

           1)Повідомлення теми і мети уроку

  •         Тема сьогоднішнього уроку «Будова слова».
  •         З чого складається текст?
  •         З чого складається речення?
  •         З чого складається слово?
  •         З яких частин складається слово? Пригадайте.

            2)Мовні загадки.

       А) Найголовніше у слові – Я.

        Коли ж мене немає,

        То й трава не виростає. (корінь)

  •         Що таке корінь слова?
  •         Як визначити корінь?

Б)Дуже порядний норов маю-

Перед коренем сідаю.(префікс)

  •           - Де пишеться префікс?
  •           - Для чого він служить?
  •           В)  Компанійську маю вдачу,
  •           Після кореня я скачу,
  •           Якщо закінчення там є,
  •           То між  ними місце моє.(суфікс)
  •         Для чого служить суфікс?
  •         Де стоїть суфікс у словах?
  •         Яку частину слова я не згадала?
  •         Що таке закінчення? Для чого воно служить?
  •         Як знайти закінчення у словах?

4 Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником.

Розгляньте на сторінці 53  зразки розбору слів за будовою.

  •         З чого розпочинаємо розбір слова?
  1.  Завдання на картках. Вправа «Я – дослідник. Я – дослідниця.» Дослідіть, як визначити закінчення у словах.

Запишіть. У поданих словах позначте закінчення і основу.

Ліс, лісовий, лісочок, лісовик.

  •         Як називаються записані слова?
  •         Для чого добирають споріднені слова?
  •         Який корінь у цих словах?
  •         Який суфікс у слові лісочок, лісовий, лісовик? Позначте їх.

3)Робота над поняттям «споріднені слова». Виберіть споріднені слова з групи слів, виділіть корінь.

1 Дитина, поділитися, дітвора, школярі, учні, дітки.

2 Доріжка, дорога, придорожний, путь, дорожній, шлях, дорогий.

4)Робота з підручником. Вправа 2 ст.53

5 Фізкультхвилинка.

6 Формування вмінь і навичок.

1)Вправа «Знайди зайве»

Серед слів знайти зайве і дібрати до нього споріднені.

1 Весна, весняний, весело, веснянка.

2 Сирий, сирість, сирний, сируватий.

 

        2) Робота в парах.

Виписати з вправи 3 на ст. 54 слова з префіксами.

(Притомилось, пожовклій, облетіло, пропливає).

        3)Творче завдання.(усно)

Утворити слова з префіксами на-, пре-,роз-.

        4)Самостійна робота.

Виписати з вправи 3 виділені слова. Позначити у них суфікс. Добрати і записати ще кілька слів із цими суфіксами. (-ечк- ,- ячк-, -к-).

        5) Творче завдання.(усно)

Утворити  за допомогою суфіксів слова з новими значеннями.

Став, жито, зелень, молоко.

       7 Закріплення вивченого матеріалу.

   Розібрати слова за будовою.

По одному учаснику до дошки.

Хатинонька, прибережний, зубний, малий.

       8 Підсумок уроку.

Вправа «Кубування»

  •         Над яким розділом почали працювати?
  •         Як називається змінна частина слова?
  •         Як називається частина слова, яка стоїть після корення7
  •         Як називається частина слова , яка стоїть перед коренем?
  •         Щоб знайти корінь, слід…
  •         Яка роль суфіксів і префіксів?
  •         Ви гарно працювали на уроці. Дякую за роботу.

9 Домашнє завдання.

Вправа4 на ст.54

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 листопада
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку