Урок української мови 4 клас "Повторення вивченого про іменник"

Про матеріал
Тема : Повторення вивченого про іменник Мета: Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника; продовжувати роботу над формуванням вміння відмінювати іменники, визначати рід та відмінок; формувати вміння досліджувати мовні одиниці та явища, вміння використовувати їх для вдосконалення мовлення; розвивати пам’ять, увагу, орфографічні навички; виховувати інтерес до рідної мови, вміння дотримуватись правил культури спілкування.
Перегляд файлу

Тема : Повторення вивченого про іменник

Мета: Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника;

продовжувати роботу над формуванням  вміння відмінювати іменники, визначати рід та відмінок;

формувати вміння досліджувати мовні одиниці та явища, вміння використовувати їх для вдосконалення мовлення;

розвивати пам’ять, увагу, орфографічні навички;

виховувати інтерес до рідної мови, вміння дотримуватись правил культури спілкування.

ДОДАТКИ

 

 

 

Хід уроку

І Організаційна хвилинка

Пролунав і стих дзвінок,

Починається урок.

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

ІІ Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми маємо повторити , узагальнити та вдосконалити всі наші знання з теми «Іменник». Давайте разом пригадаємо, що ми вже знаємо з цієї теми. Ми будемо працювати і у групах, і  у парах, і самостійно. За кожне правильно виконане завдання, група буде отримувати одну літеру.  У кінці уроку з отриманих літер ви зможете скласти слово. Переможе та група, яка правильно складе слово з цих букв.  Починаймо! ( У кінці уроку діти мають скласти слово МОЛОДЦІ)

ІІІ Закрілення набутих знань

  1. Асоціативний кущ «ІМЕННИК»

У групі працювали 1) тільки я – червона цеглинка

                                    2) всі – зелена

                                    3) сусід/сусідка справа – жовта

                                    4) сусід/сусідка зліва – синя

- Дякую за роботу. Першу букву отримують ………. ( Учитель обирає букви у довільному порядку)

 

  1. Визначення роду іменників

 

ЛІТАК

СЕЛО

ВОРОТА

ЯБЛУКО

ЗЕМЛЯ

ОСЕЛЯ

ПТАХИ

ДЗВІН

ПЛАНЕТА

НОЖИЦІ

БУДИНОК

ПОРОСЯ

 

У групі працювали 1) тільки я – червона цеглинка

                                    2) всі – зелена

                                    3) сусід/сусідка справа – жовта

                                    4) сусід/сусідка зліва – синя

- Дякую за роботу. Другу букву отримують ………. ( Учитель обирає букви у довільному порядку)

 

  1. Відмінювання іменників
  • Наступне завдання – робота в парі. Дістаньте матеріали з конвертика №3 (Додаток 3). Перед собою ви бачите різні букви. Прослухайте текст, складіть відповідь з отриманих букв, складіть із ним речення та  провідміняйте його у своєму зошиті. За правильну відповідь група отримає третю літеру.  Оцінюються правильність та  охайність. На цю роботу ви маєте 5 хв.
  • Слухаємо текст.
  • Це останній син Осені. Чомусь він похмурий і сумний. Може, від того, що робити йому у цю пору року нічого? Блукає він без радості, веселості та бадьорості полями, луками, аж поки не дійде до лісу.
  • Про що цей текст? Складіть відповідь із запропонованих букв та провідміняйте його.
  • Давайте перевіримо роботу.  Спочатку самостійно оцініть свою роботу. (Заповнення листка самооцінювання  ДОДАТОК №3) Перевірка роботи коментовано.
  • Дякую за роботу. Третю літеру отримують ………

 

  1. Робота із давальним відмінком іменників
  • Отже, наступне завдання. Працюємо самостійно.
  • Давайте пригадаємо, що ми знаємо про відмінювання іменників у давальному відмінку (відповіді дітей).
  • Запишіть словосполучення Друг Петро та Студент Іван Павленко  у давальному відмінку. За правильну відповідь група отримає четверту літеру.  Оцінюються правильність та  охайність. На цю роботу ви маєте 2 хв.
  • Дякую за роботу. Оцініть свою роботу кольором.

Мені було дуже легко – зелений

Мені було дуже важко - червоний

Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників - жовтий

 

  • Коментована перевірка робіт .
  • Дякую за роботу. Четверту літеру отримують……….

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

  1. Робота із власними та загальними назвами.
  • Давайте пригадаємо, що таке власна і загальна назви іменників. (відповіді дітей)
  • У конверті №4 на вас чекає завдання у парі. Прочитайте текст та підкресліть власні назви прикметників. (Додаток № 4)
  • За цю роботу ви зможете отримати п’яту літеру. На завдання вам відводиться 3 хв.
  • Взаємоперевірка робіт.

 

  1. Гра «Я – редактор» ( групова робота)
  • У п’ятому конверті на вас чекає гра « Я – Редактор». Вам потрібно прочитати прислів’я, знайти речення з помилкою та записати його правильно. За це завдання ви зможете отримати вже шосту літеру. Оцінюються правильність виконання та охайність. (додаток №5)
  • Перевірка завдання.
  •       Оцініть роботу в групі за допомогою цеглинок :

У групі працювали 1) тільки я – червона цеглинка

                                    2) всі – зелена

                                    3) сусід/сусідка справа – жовта

                                    4) сусід/сусідка зліва – синя

- Дякую за роботу. Шосту букву  отримують ………. ( Учитель обирає букви у довільному порядку)

 

  1. Визначення відмінка іменників
  • Останній конверт, остання буква і  останнє завдання .  Працюємо самостійно. Спишіть текст. Визначте відмінок іменників. (Додаток 6)
  • Перевірка завдання.
  • Дякую за роботу. Сьому букву отримують……..

 

IV Підбиття підсумків

           V Рефлексія.

  • Продовжіть речення….
  • Я пригадав…..
  • Я навчився…..
  • Мені було легко…..
  • Я старанно працював, але мені не все вдалося….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

САМОСТІЙНА

ЧОЛОВІЧИЙ РІД

ЧАСТИНА МОВИ

СЕРЕДНІЙ РІД

ПРЕДМЕТ

ОЗНАКА

РІД

ДІЯ

ЧИСЛО

ЯКИЙ? ЯКА? ЯКЕ? ЯКІ?

ВІДМІНОК

ЩО РОБИТЬ? ЩО ЗРОБИТЬ?

ХТО? ЩО?

ТЕПЕРІШНІЙ ЧАС

ЖІНОЧИЙ РІД

МИНУЛИЙ ЧАС

МАЙБУТНІЙ ЧАС

ОДНИНА МНОЖИНА

ВЛАСНИЙ

ЗАГАЛЬНИЙ

ІСТОТА

НЕІСТОТА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

іменник

 

 

 

додаток 2

ЛІТАК

СЕЛО

ВОРОТА

ЯБЛУКО

ЗЕМЛЯ

ОСЕЛЯ

ПТАХИ

ДЗВІН

ПЛАНЕТА

НОЖИЦІ

БУДИНОК

ПОРОСЯ

 

ЛІТАК

СЕЛО

ВОРОТА

ЯБЛУКО

ЗЕМЛЯ

ОСЕЛЯ

ПТАХИ

ДЗВІН

ПЛАНЕТА

НОЖИЦІ

БУДИНОК

ПОРОСЯ

 

ЛІТАК

СЕЛО

ВОРОТА

ЯБЛУКО

ЗЕМЛЯ

ОСЕЛЯ

ПТАХИ

ДЗВІН

ПЛАНЕТА

НОЖИЦІ

БУДИНОК

ПОРОСЯ

 

ЛІТАК

СЕЛО

ВОРОТА

ЯБЛУКО

ЗЕМЛЯ

ОСЕЛЯ

ПТАХИ

ДЗВІН

ПЛАНЕТА

НОЖИЦІ

БУДИНОК

ПОРОСЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 3

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

ЛИСТОК САМООЦІНЮВАННЯ

так

ні

1

Я охайно виконав/виконала завдання

 

 

2

Я провідміняв/провідміняла слово без помилок

 

 

3

Я виділив/виділила закінчення

 

 

4

Я склав/склала реченні зі словом

 

 

 

 

ДОДАТОК 4

       Україна є найбільшою країною Європи. Раніше Україна входила до складу інших держав, але більше двадцяти років тому наша країна здобула незалежність.

       Наша країна омивається Чорним та Азовським морями. Також вона славна своїми родючими землями, могутньою рікою Дніпром, Карпатськими горами. До складу України входить Автономна Республіка Крим зі своіми знаменитими курортами.

        Але найбільше Україна може пишатися своїм талановитим, працьовитим та миролюбним народом. Українці гостинні, вони добре ставляться до сусідів.

 

       Україна є найбільшою країною Європи. Раніше Україна входила до складу інших держав, але більше двадцяти років тому наша країна здобула незалежність.

        Наша країна омивається Чорним та Азовським морями. Також вона славна своїми родючими землями, могутньою рікою Дніпром, Карпатськими горами. До складу України входить Автономна Республіка Крим зі своіми знаменитими курортами.

        Але найбільше Україна може пишатися своїм талановитим, працьовитим та миролюбним народом. Українці гостинні, вони добре ставляться до сусідів.

 

         Україна є найбільшою країною Європи. Раніше Україна входила до складу інших держав, але більше двадцяти років тому наша країна здобула незалежність.

          Наша країна омивається Чорним та Азовським морями. Також вона славна своїми родючими землями, могутньою рікою Дніпром, Карпатськими горами. До складу України входить Автономна Республіка Крим зі своіми знаменитими курортами.

         Але найбільше Україна може пишатися своїм талановитим, працьовитим та миролюбним народом. Українці гостинні, вони добре ставляться до сусідів.

 

        Україна є найбільшою країною Європи. Раніше Україна входила до складу інших держав, але більше двадцяти років тому наша країна здобула незалежність.

         Наша країна омивається Чорним та Азовським морями. Також вона славна своїми родючими землями, могутньою рікою Дніпром, Карпатськими горами. До складу України входить Автономна Республіка Крим зі своіми знаменитими курортами.

          Але найбільше Україна може пишатися своїм талановитим, працьовитим та миролюбним народом. Українці гостинні, вони добре ставляться до сусідів.

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 5

Чужому лихові не смійся.

Просо вітру боїться, а дощу кланяється.

Що на думкі, то й на язикі.

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 6

       Учені прогнозують, що кількість населення Землі зростатиме. Дуже важливо вже зараз раціонально використовувати природні багатства і дбати про навколишнє середовище.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кізеліс Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Лемпп Таня
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
1069
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку