Тема: Закріплення і узагальнення знань про іменник як частину мови
Мета :
формування предметних компетентностей: узагальнити і систематизувати знання учнів про іменник; знаходити іменники синоніми і антоніми, визначати рід і число іменників, змінювати іменники за числами, визначати відмінок іменника в реченні, вживати правильні відмінкові закінчення;
формування ключевих компетентностей:
уміння вчитися: розвивати навички раціонально розподіляти час для виконання певної роботи, працювати швидко й зосереджено; розвивати самостійність у роботі;
комунікативної: формувати вміння учнів спілкуватися належним чином під час виконання групових завдань;
громадянської: виховувати любов до рідного краю;
соціальної: формувати здатність працювати в парі, групі.
Тип уроку : урок закріплення і систематизації знань.
Обладнання : малюнок зими, сигнальні фішки - ж.р., ч. р., с. р., мн., карточки для роботи в групах і парах.
ХІД УРОКУ
Вправа «Промінчики добра»
Слайд 1
У – уважними
Р – розумними
О – організованими
К – кмітливими
Девіз нашого уроку: «Не кажи не вмію, а кажи навчусь».
Все, що існує, він називає,
На питання Хто? і Що?вірно відповідає,
А щоб не ображався весь чесний народ,
Він завжди має і число, і рід,
І відмінків різних він має аж сім. (Іменник)
Здогадались, яка тема нашого уроку? Так, іменник.
Слайд 2
Слайд 3
Слайд 4
Записуємо число, класна робота.
Слайд 5 6 7
Хвилинка каліграфії Зз зз зи зм ма им
Слайд 8 Зима
Дібрати спільнокореневі слова.
Антонім слова зима.
Що означає слово зима?
Скласти сенкан.
Слайд 9, 10
Сенкан ( колективна робота)
Перевірка
Слайд 11
Пояснювальний диктант
Заміни одним словом. Підкресли назви істот.
Перевірка
Слайд 12
Слайд 13
Робота в групах. Гра «Я знаю 5 назв»
4 - Назви дерев
Перевірка
Слайд 14, 15, 16, 17
Іменники-антоніми. Робота в групах. (Завдання на картках).
Групи отримують частини прислів’їв, які потрібно скласти. Іменники-антоніми треба підкреслити і назвати.
Добро завжди |
а лінь марнує.
|
Праця чоловіка годує,
|
так ніч лаяти. |
Коли день хвалити,
|
перемагає зло. |
Хочеш собі добра — |
то в старості знайдеш.
|
Брехень багато, |
не роби нікому зла.
|
Що в молодості навчишся, |
а правда одна.
|
Радість не вічна, |
і щастя не знайти.
|
Розумна брехня краще |
печаль не нескінченна.
|
З бідою не знатися — |
дурної правди.
|
|
|
Багато нового,
|
а лихо ще довше. |
Добро довго пам’ятається, |
та твердо спать.
|
М’яко стелить, |
та мало доброго.
|
Перевірка
Слайд 18
Гра «Подай сигнал».
Сигнальною карткою показати рід і число.
Сани, мороз, Снігуронька, ковзани, сніжинка, лижі, лід, сонце, ковзанка, бурулька.
Слайд 19
Відмінювання іменників
- Скільки відмінків має іменник?
- Що називається відмінюванням іменників?
- На які питання відповідають відмінки?
- Де використовується кличний відмінок?
Слайд 20
Хвилинка цікавинка
Слайд 21
Робота в парах
Вам потрібно списати речення і іменники поставити у форму орудного відмінка
1.Хліб пахне (любов) трударів.
2.Дідусь (ліхтар) освітив стежку.
3.Учні йшли до школи з (радість).
4.Під високою (круча) хлюпочеться вода в річці.
Слайд 22. Перевірка
IV. Підсумок уроку .
Слайд 23
"Незакінчене речення"
Я знаю…
Я навчився…
Я вмію…
Я запам'ятав…
Мені було цікаво….
Слайд 24
Дуже ви були старанні
Отже, всі ви учні гарні.
І за працю на уроці
Вам подякувати хочу .
Слайд 25
V. Домашнє завдання.
Виписати з читанки п'ять прислів'їв із іменниками.
Іменники підкреслити.
Підготуватись до контрольної роботи