Урок української мови для 7 класу "Дієслово. Початкова форма дієслова."

Про матеріал
Матеріал даної розробки допоможе учням 7 класу більш детально опанувати тему "Дієслово. Початкова форма дієслова".
Перегляд файлу

Тема. Дієслово. Початкова форм дієслова.

 

453432202_516095364188798_1908238726812795142_n

 

Мета. Закріпити знання учнів про дієслово та його функції у реченні. Ознайомити учнів із неозначеною формою дієслова. Навчити розпізнавати неозначену форму дієслова та добирати її до дієслів у інших формах. Розвивати мовлення, мислення, уміння аналізувати і робити висновки. Виховувати старанність та уважність у навчанні.

Тип уроку.

Обладнання: QR - коди, живі робочі аркуші, ілюстації створені у застосунку Canva.

 

Хід уроку:

 І. Організаційний момент

Привітання з учнями.

Перевірка готовності до уроку.

Створення позитивної атмосфери.

"Сьогодні ми розпочнемо подорож у цікавий світ дієслів. Уявіть, що ми з вами — дослідники, які вирушають у незвідані країни. Як ви думаєте, що допомагає нам рухатися вперед, діяти, здійснювати наші плани? Це наші дії, тобто дієслова! Без них ми б не могли нічого робити: ні читати, ні писати, ні бігати, ні співати." 

Уявіть собі, що ви письменники, які створюють свою першу книгу. Що потрібно для того, щоб ваші герої ожили на сторінках? Їм потрібно діяти! Герої мають бігати, говорити, мріяти, мандрувати... А допомагають їм у цьому дієслова.  Сьогодні ми дізнаємося про одну особливу форму дієслів, яку можна порівняти з чарівною паличкою письменника. Це неозначена форма дієслова. Чому чарівна? Бо вона може перетворюватися у будь-яку дію, яку ми забажаємо!"

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Бесіда про частини мови, що вже вивчали.

Запитання до учнів: Що таке дієслово?

Які функції виконує дієслово у реченні? Розгляд прикладів речень з дієсловами та їх обговорення.

 

Дієслово — самостійна частина мови, що означає дію або стан предмета й відповідає на питання що робити що зробив що робили що робитимуть що робила

Ми прикрашали ялинку різнокольоровими іграшками.

Він сфотографував захід сонця над морем.

d370c860387a3d88ba8d9ced1c02370b

Вони піднімалися на вершину гори з великим зусиллям.

Архітектори конструюватимуть новий міст через річку.

Вона декорувала кімнату квітами та свічками.

Діти прикрашали торт шоколадною глазур'ю.

Моя подруга сфотографувала красивий пейзаж під час нашої подорожі.

Знайдіть та підкресліть дієслова в реченнях.

https://www.youtube.com/watch?v=1p9IF7724V4

Перегляньте відеоматерали

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку . Подання нового матеріалу.

 Вчитель оголошує тему уроку: «Неозначена форма дієслова». Пояснення мети уроку: ознайомитися з неозначеною формою дієслова, навчитися розпізнавати її та використовувати у реченнях.

Початкова форма дієслова називається неозначеною формою. Ця форма дієслова не змінюється і не показує ні час, ні особу, ні кількість виконавців дії. Неозначена форма відповідає на питання "що робити?" або "що зробити?"

Ось кілька зразків речень з дієсловами в неозначеній формі:  Грати у шахи дуже цікаво. Вона любить малювати картини аквареллю. Моя сестра мріє плавати в океані. Ми вирішили поїхати у гори на вихідні. Я забув взяти книгу з дому. Він навчився запам’ятовувати вірші дуже швидко. Діти часто люблять будувати піщані замки на пляжі.

Завдання частина 1. Визначення неозначеної форми дієслова  Прочитайте речення і визначте неозначену форму дієслова в кожному з них.

Я навчився працювати з новим програмним забезпеченням. Вона вирішила позвонити подрузі. Ми плануємо подивитися новий фільм на вихідних. Діти люблять брати участь у різних іграх на свіжому повітрі. Він пообіцяв допомогти з ремонтом.

Частина 2.Вставлення неозначеної форми дієслова 

Заповніть пропуски, вставивши неозначену форму дієслова в кожному реченні

Я навчаюся _________ (читати) швидше.

Ти хочеш _________ (поїхати) в подорож цього літа?

Вони обіцяли _________ (зробити) домашнє завдання до кінця тижня.

Ми плануємо _________ (приготувати) смачну вечерю для гостей. Вона вирішила _________ (вивчити) нову мову.

Частина 3.  Створення речень . Складіть по два речення з кожним з наведених дієслів у неозначеній формі.

Говорити

Слухати

Вчитися

Писати

Пробувати

 Він почав писати книгу про свої пригоди. Я навчаюся писати грамотно і швидко.  Ми вирішили пробувати нові рецепти кожного тижня. Ти маєш пробувати вирішувати задачі різних типів.

Робота з живими робочими аркушами:

https://www.liveworksheets.com/w/uk/ukrainska-mova/1943148

 

https://www.liveworksheets.com/w/uk/201/1412982

 

Скануй код та виконай завдання.

рр

 

Підсумок уроку

Сьогодні на уроці ми розглянули поняття неозначеної форми дієслова. Ось ключові моменти, які ми обговорили:  Що таке неозначена форма дієслова?  Неозначена форма дієслова — це базова форма, яка не змінюється за часом, особою чи числом. Вона відповідає на питання "що робити?" або "що зробити?".

Закінчення неозначеної форми дієслова:  В основному, дієслова в неозначеній формі закінчуються на суфікс -ти. Наприклад: писати, читати, стрибати. У поезії та усному мовленні іноді використовується суфікс -ть.

Наприклад: співать, сіять. Іноді до неозначених форм додаються постфікси -ся або -сь. Наприклад: вмиватися, сміятися.

Завдання:  Ви визначили неозначену форму дієслова в різних реченнях. Заповнили пропуски в реченнях, вставивши неозначену форму дієслова. Склали речення з наданими неозначеними формами дієслів.

Ви всі чудово впоралися із завданнями на уроці! Ваше розуміння неозначеної форми дієслова було вражаючим, і ви показали відмінні результати в практичних завданнях. Ваше активне участь і старання вивчити новий матеріал заслуговують на похвалу. Ви справжні молодці! Продемонстрована вами увага до деталей і швидкість засвоєння матеріалу є важливими для вашого подальшого успіху. Продовжуйте в тому ж дусі!

Лист Оцінки

1. Я брав активну участь на у роботі на уроці

 

2. Я старався правильно відповідати  на запитання

 

3. Я старанно працював на уроці

 

4. Я допомагав однокласникам і заохочував їх до співпраці

 

5. Я доводив свою думку на уроці

 

 

docx
Додано
2 серпня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку