Мета: створити умови для здійснення учнями рефлексії власних знань, вивчених у букварний період; розвивати увагу до проблем використання енергії та її економії; сприяти розвитку зв'язного мовлення учнів; вчити доводити свою думку; виховувати бажання бути ощадливим.
Тип уроку: урок рефлексії знань.
Обладнання: малюнки казкових героїв, індивідуальні сигнальні картки, завдання для груп,енергозберігаюча лампа, таблички для самооцінювання.
ХІД УРОКУ
II.Артикуляційна гімнастика (вправи для кінчика язика).
На дошці — малюнок Буратіно, який іде визволяти Мальвіну.
Отже, Буратіно сміливо вирушає в путь. Ідемо й ми разом з ним. На нашому шляху — звуковий ліс.
IV.Рефлексивний огляд учнями власних знань.
1.Звуковий ліс.
Скляна груша в нас висить,
Нагорі спокійно спить.
Я її вмикаю –
Темрява зникає!
(Лампочка)
- Діти, як ви думаєте, чому вдень лампочка висить без діла?
Звуковий аналіз. Поділ слова на склади, наголос.
-Допоможіть Дюймовочці скласти речення із цим словом та замоделюйте його.
- Вже й загадку відгадали, а Дюймовочка все одно сумна. Можливо, смішні речення зі словом «лампочка» її розвеселять.
2.Робота в парах. Складання смішних речень.
3.Добір слова до моделі, поділ на склади, визначення наголосу.
електрика - - - • -
струм • - • - = • = •
енергія • - • - - - • - •
-За якими ознаками визначили приналежність моделі саме цьому слову?
-Отже, енергія - це сила, що приводить предмети до руху. Тобто енергія необхідна для того, щоб почати який-небудь рух, прискорити переміщення, щось підняти, нагріти, освітити.
За допомогою енергії зігріваються наші оселі, освітлюються квартири, працюють всілякі електроприлади: пилососи, холодильники, телевізори тощо. Давайте уявимо, що міська квартира залишилася без енергії, яку вона отримує у вигляді газу, електрики і гарячої води. Що ми робитимемо?
(Відповіді дітей)
Відпустить він її лише після того, як ми попрацюємо в групах.
4.Робота в групах. Прочитати текст, підкреслити літери, які позначають 2 звуки.
Найбільш досконалими джерелами світла в даний час вважаються енергозберігаючі лампочки різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії, оскільки світлова віддача енергозберігаючих ламп вища, ніж в звичайних приблизно в 5 разів. При цьому термін служби енергозберігаючі лампочки мають у 8 разів більший, ніж звичайні.
Перевірка роботи груп.
- Що ми можемо зробити, аби лампа даремно не світила?
- У вас вдома є енергозберігаючі лампи? Як вони виглядають? Як світять?
(Демонстрація зразка)
-Але всім нам необхідно знати: ртуть, що міститься всередині цих лампочок, є дуже небезпечною для здоров’я. Тому поводитися з ними треба дуже й дуже обережно.
V. Підсумок уроку.
— Нарешті Буратіно з нашою допомогою визволив Мальвіну і вона хоче побачити, як ви засвоїли матеріал.
Знаю |
Знаю, але іноді сумніваюся |
Не знаю, але хочу знати |
|
|
|
Діти оцінюють свою роботу за таблицею:
-Як у вашій сім’ї зберігають енергію та заощаджують кошти, дізнайтеся у батьків і підготуйте поради на наступний урок.