Урок української мови "Енергозбереження"

Про матеріал
Матеріал розрахований на здійснення учнями рефлексії власних знань, вивчених у букварний період; для розвитку уваги до проблем використання енергії та її економії, виховування бажання бути ощадливим.
Перегляд файлу

Мета: створити умови для здій­снення учнями рефлексії власних знань, вивчених у букварний період; розвивати увагу до проблем використання енергії та її економії; сприяти розвитку зв'яз­ного мовлення учнів; вчити доводити свою думку; виховувати бажання бути ощадливим.

Тип уроку: урок рефлексії знань.

Обладнання: малюнки казко­вих героїв, індивідуальні сигнальні картки, завдання для груп,енергозберігаюча лампа, таблички для самооцінювання.

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

     II.Артикуляційна гімнастика (вправи для кінчика язика).

  • Вправа «Чищу зуби».(Кінчиком язика почистити верхні зуби з обох боків.)
  • Вправа «Смачне варення».(Кінчиком язика проводити по верхній губі зверху вниз кілька разів.)
  • Вправа «Конячка цокає копитами».(Клацати кінчиком язика по піднебінню.)
  1. Мотивація навчальної діяль­ності.

На дошці — малюнок Буратіно, який іде визволяти Мальвіну.

  •                    Карабас Барабас зачинив Мальвіну у замку. Буратіно хоче її визволити. Допоможемо йому? Для цього слід виконати завдання, що зустрічатимуться на шляху.

Отже, Буратіно сміливо виру­шає в путь. Ідемо й ми разом з ним. На нашому шляху — звуко­вий ліс.

IV.Рефлексивний огляд учнями власних знань.

1.Звуковий ліс.

  •                    Які звуки ви обрали? (Голосні і приголосні.)
  •                    Назвіть голосні.  Доведіть, що вони голосні.
  •                    Що ви знаєте про приголосні звуки?
  •                    Ой, а хто це плаче? Це ж Дюймовочка! Вона не може від­гадати загадку, яку загадала стара жаба. Допоможімо їй.

Скляна груша в нас висить,

Нагорі спокійно спить.

Я її вмикаю –

Темрява зникає!

                        (Лампочка)

- Діти, як ви думаєте, чому вдень лампочка висить без діла?

Звуковий аналіз. Поділ слова на склади, наголос.

-Допоможіть Дюймовочці скласти речення із цим словом та замоделюйте його.

- Вже й загадку відгадали, а Дюймовочка все одно сумна. Можливо, смішні речення зі словом «лампочка» її розве­селять.

2.Робота в парах. Складання смішних речень.

  •                    Розвеселили ми Дюймовочку.
  •                    Пішов Буратіно далі. Ішов він 7 довгих днів і 7 темних ночей, ішов лісами і полями і нарешті побачив замок. На ньому 4 замки. Щоб їх відчинити, треба з’єднати слова з моделями, які зачарував злий чаклун.

3.Добір слова до моделі, поділ на склади, визначення наголосу.

електрика      - - - • -

струм             • - • - = • = •

      енергія           • - • - - - • - •

-За якими ознаками визначили приналежність моделі саме цьому слову?

  •      Чи всі слова вам зрозумілі?
  •      Електрична енергія приносить нам велику користь. А як ви собі уявляєте, що таке  енергія?    

-Отже, енергія - це сила, що приводить предмети до руху. Тобто енергія необхідна для того, щоб почати який-небудь рух, прискорити переміщення, щось підняти, нагріти, освітити.

 За допомогою енергії зігріваються наші оселі, освітлюються квартири, працюють всілякі електроприлади: пилососи, холодильники, телевізори тощо. Давайте уявимо, що міська квартира залишилася без енергії, яку вона отримує у вигляді газу, електрики і гарячої води. Що ми робитимемо?

  (Відповіді дітей)

  •                    Знімаємо останній замок, а там... Змій Горинич охороняє Мальвіну.

Відпустить він її лише після того, як ми попрацюємо в групах.

4.Робота в групах. Прочитати текст, підкреслити літери, які позначають 2 звуки.

    Найбільш досконалими джерелами світла в даний час вважаються енергозберігаючі лампочки різної потужності. Вони значно скорочують вжиток електроенергії, оскільки світлова віддача енергозберігаючих ламп вища, ніж в звичайних приблизно в 5 разів. При цьому термін служби енергозберігаючі лампочки мають у 8 разів більший, ніж звичайні.

Перевірка роботи груп.

- Що ми можемо зробити, аби лампа даремно не світила?

- У вас вдома є енергозберігаючі лампи? Як вони виглядають? Як світять?

                                (Демонстрація зразка)

-Але всім нам необхідно знати: ртуть, що міститься всередині цих лампочок, є дуже небезпечною для здоров’я. Тому поводитися з ними треба дуже й дуже обережно.

V. Підсумок уроку.

— Нарешті Буратіно з нашою допомогою визволив Мальвіну і вона хоче побачити, як ви засво­їли матеріал.

Знаю

Знаю, але іноді сумні­ваюся

Не знаю, але хочу знати

 

 

 

Діти оцінюють свою роботу за таблицею:

  •                    Що нового дізналися на уроці?

      -Як у вашій сім’ї зберігають енергію та заощаджують кошти, дізнайтеся  у батьків і підготуйте поради на наступний урок.

docx
Додав(-ла)
попович наташа
Додано
16 лютого
Переглядів
130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку