Лижна прогулянка
Тема: Написання малої букви “л” і складів із нею. Словникова робота із словом лижі Мета:
- навчальна: познайомити з новою письмовою буквою, її елементами; продовжити формувати уявлення про букви, розрізняти звуки і букви; формувати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, позначати мовні звуки на письмі;
- розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів; вміння аналізувати, порівнювати рукописні букви та їх елементи; розвивати уміння працювати за зразком, виконувати завдання з коментуванням, здійснювати самоперевірку; розвивати комунікативні вміння й навички;
- виховна: виховувати бажання вивчати рідну мову, спілкуватися нею усно і письмово; формувати позитивне ставлення до навчання, до однокласників; виховувати старанність, наполегливість, охайність.
Обладнання: зошит з друкованою основою, коробочки із зернами рису, літери на магнітній основі, фотоілюстрації, дерев’яні дощечки.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Ми вам раді, добрі люди, І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у 1 клас
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Вчитель: Діти, послухайте загадку і відгадайте її.
Дві дощечки, дві сестри
Несуть мене із гори. (Лижі)
Послухайте вірш
На лижах їду з гірки Від радості кричу.
Труснуло на пагорбі І я лечу, лечу.
Вчитель: Хто з вас катався на лижах? А скільки разів падали? Чи любите ви зимову лижну прогулянку? Давайте, пригадаємо, яка тваринка надихнула вчених винайти лижі. (Заєць)
Бесіда: “Як з’явилися лижі?”
Лижі - давній винахід. Вважають, що вони з’явилися 15 – 20 тисяч років тому. Місце їх народження далека північ, вкрита снігами.
Найдавніші лижі - дерев’яні дощечки, що прив’язані до взуття. На них можна було, не провалюючи, ходити по глибокому снігу. Згодом зрозуміли, що на лижах можна швидко пересуватися. І ми сьогодні з вами помандруємо на лижну прогулянку.
Давайте слово лижі викладемо на дошці з магнітних літер. (Учні викладають слово на дошці.) А тепер викладіть звукову модель цього слова. (Учні викладають звукову модель слова з поясненням) ІІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо вчитися писати рядкову букву л, поєднувати її з іншими літерами. А як ви гадаєте, для чого вивчати літери?
2. Друкування літери л на зернах рису
3. З яких елементів складається маленька літера л? (Відповіді школярів).
4. Написання літери л в повітрі.
5. Повторення правил сидіння за партою.
6. Каліграфічна хвилинка
Вчитель: Всі ці елементи ви вже знаєте, тому наведіть їх каліграфічно, щоб підготувати руку для гарного написання нової букви. (Письмо учнями в зошитах елементів літери л).
ІV. Фізкультхвилинка
Вчитель: Давайте, діти, ми з вами відпочинемо і покатаємося на лижах. Конкурс “Лижна прогулянка” (Учні отримують по дві дерев’яних дощечки. Стоячи однією ногою на дощечці, школяр повинен переставити іншу і стати на неї другою ногою. І так по черзі. Перемагає той, хто першим дійде до фінішу)
V. Письмо складів, слів з літеро л. Робота в зошитах VІ. Робота зі словом прогулянка.
Вчитель: У нас сьогодні лижна прогулянка. Що таке лижі ми вже знаємо. Давайте попрацюємо зі словом прогулянка. На дошці це слово викладене з магнітних літер. Утворіть будь яке нове слово з букв, які є на дошці. Літери мають використовуватися стільки разів, скільки їх є у слові прогулянка. (Діти утворюють слова і викладають на дошці) VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вчитель: Ось і підходить наш урок до завершення. На прогулянці добре, а вдома все таки найкраще. Давайте повертатися. Але ж на стежці дуже багато снігу. Її потрібно розчистити. Послухайте задачу
П’ять півників, п’ять півників
У лісі в’язали віники Шість курочок, шість курочок Підмітали від снігу вулички.
Ти назвеш мені число
Скільки всіх курей було? (відповіді школярів)
Гра “Так - ні” (робота з цеглинками) (Звук л - голосний, літера л починає слово велосипед, на лижах катаються по снігові)