Лижна прогулянка. Урок української мови в 1 класі. Підготувала вчитель початкових класів Куцик Наталія Іванівна

Про матеріал
познайомити з новою буквою, її елементами; продовжити формувати уявлення про букви, розрізняти звуки і букви; формувати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, позначати мовні звуки на письмі; розвивати зв'язне мовлення учнів; вміння аналізувати, порівнювати рукописні букви та їх елементи.
Перегляд файлу

Лижна прогулянка

Тема: Написання малої букви “л” і складів із нею. Словникова робота із словом лижі Мета: 

-         навчальна: познайомити з новою письмовою буквою, її елементами; продовжити формувати уявлення про букви, розрізняти звуки і букви; формувати вміння розрізняти друковані й рукописні букви, позначати мовні звуки на письмі;

-         розвиваюча: розвивати зв’язне мовлення учнів; вміння аналізувати, порівнювати рукописні букви та їх елементи; розвивати уміння працювати за зразком, виконувати завдання з коментуванням, здійснювати самоперевірку; розвивати комунікативні вміння й навички;

-         виховна: виховувати бажання вивчати рідну мову, спілкуватися нею усно і письмово; формувати позитивне ставлення до навчання, до однокласників; виховувати старанність, наполегливість, охайність.

Обладнання: зошит з друкованою основою, коробочки із зернами рису, літери на магнітній основі, фотоілюстрації, дерев’яні дощечки.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Ми вам раді, добрі люди, І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво 

На урок у 1 клас

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: Діти, послухайте загадку і відгадайте її.

Дві дощечки, дві сестри

Несуть мене із гори. (Лижі)

Послухайте вірш

На лижах їду з гірки Від радості кричу.

Труснуло на пагорбі  І я лечу, лечу.

Вчитель: Хто з вас катався на лижах? А скільки разів падали? Чи любите ви зимову лижну прогулянку? Давайте, пригадаємо, яка тваринка надихнула вчених винайти лижі. (Заєць)

Бесіда: “Як з’явилися лижі?”

    Лижі - давній винахід. Вважають, що вони з’явилися 15 – 20 тисяч років тому. Місце їх народження далека північ, вкрита снігами. 

   Найдавніші лижі - дерев’яні дощечки, що прив’язані до взуття. На них можна було, не провалюючи, ходити по глибокому снігу. Згодом зрозуміли, що на лижах  можна швидко пересуватися. І ми сьогодні з вами помандруємо на лижну прогулянку.

   Давайте слово лижі викладемо на дошці з магнітних літер. (Учні викладають слово на дошці.) А тепер викладіть звукову модель цього слова. (Учні викладають звукову модель слова з поясненням) ІІІ. Основна частина.

1.     Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо вчитися писати рядкову букву л, поєднувати її з іншими літерами. А як ви гадаєте, для чого вивчати літери?

2.     Друкування літери л на зернах рису

image 

 

3.     З яких елементів складається маленька літера л? (Відповіді школярів).

4.     Написання літери л в повітрі.

5.     Повторення правил сидіння за партою.

6.     Каліграфічна хвилинка

Вчитель: Всі ці елементи ви вже знаєте, тому наведіть їх каліграфічно, щоб підготувати руку для гарного написання нової букви. (Письмо учнями в зошитах елементів літери л).

ІV. Фізкультхвилинка

Вчитель: Давайте, діти, ми з вами відпочинемо і покатаємося на лижах. Конкурс “Лижна прогулянка” (Учні отримують по дві дерев’яних дощечки. Стоячи однією ногою на дощечці, школяр повинен переставити іншу і стати на неї другою ногою. І так по черзі. Перемагає той, хто першим дійде до фінішу)

V. Письмо складів, слів з літеро л. Робота в зошитах VІ. Робота зі словом прогулянка.

Вчитель: У нас сьогодні лижна прогулянка. Що таке лижі ми вже знаємо. Давайте попрацюємо зі словом прогулянка. На дошці це слово викладене з магнітних літер. Утворіть будь яке нове слово з букв, які є на дошці. Літери мають використовуватися стільки разів, скільки їх є у слові прогулянка. (Діти утворюють слова і викладають на дошці) VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Вчитель: Ось і підходить наш урок до завершення. На прогулянці добре, а вдома все таки найкраще. Давайте повертатися. Але ж на стежці дуже багато снігу. Її потрібно розчистити. Послухайте задачу

П’ять півників, п’ять півників

У лісі в’язали віники Шість курочок, шість курочок Підмітали від снігу вулички.

Ти назвеш мені число

Скільки всіх курей було? (відповіді школярів)

Гра “Так - ні” (робота з цеглинками) (Звук л - голосний, літера л починає слово велосипед, на лижах катаються по снігові)

pdf
Додав(-ла)
Куцик Наталія
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку