Урок української мови, 2 клас.
Тема. Формування уявлення про слова – назви предметів. Розрізнення слів, які відповідають на питання хто? або що? Складання речень з поданими словами.
Мета. Дати учням уявлення про слова – назви предметів; учити розрізняти назви істот і неістот; розвивати мовлення, вчити складати речення з поданими словами з опорою на малюнок; розвивати критичне мислення, увагу; удосконалювати каліграфічні та орфографічні навички. Виховувати уміння співпрацювати з іншими, толерантно ставитись до думки товариша.
І. Вступна частина. Організація класу.
1. Вправа «Очікування».
- Я очікую, що на цьому уроці ви будете уважними, активними, точно і зрозуміло відповідатимете, будете наполегливо працювати. А чого від уроку очікуєте ви?
2. Емоційне налаштування.
- Сядьте зручно, заплющіть очі, промовляйте: «Сьогодні я зможу працювати старанно. Мене чекає успіх. Я обов’язково навчусь чогось нового.”
3. Слухання вірша.
- Сон тихенько йде до хати,
Нам у вічі заглядає.
Ніч надворі – треба спати.
І боротись сил немає.
Загорілись в небі зорі,
Тихо місяць покотився.
Затихає хвиля в морі,
А мені вже й сон приснився.
Надія К расоткіна
4. Хвилинка каліграфії.
С с Сс он сон колиска колискова
Вправа «Асоціативний кущ» (учні добирають асоціації до слова «сон»).
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Створення проблемної ситуації.
- На попередніх уроках ми з вами вивчали тему «Значення слова». Зокрема дізнались, що слова бувають багатозначними.
Вчитель показує малюнки, ставить запитання: «Що це? Хто це?». Малюнки: лисички – гриби і звірі, сонечко – космічне тіло і комаха, мишка – тваринка і комп`ютерний пристрій.
- Чому я ставила до одного й того ж слова різні запитання: хто? або що?
ІІІ. Основна частина. Первинне знайомство з новими знаннями.
1. Робота за підручником.
- Вправа 1. Учні розглядають малюнки, обговорюють те, що наснилося Щебетунчику і Читалочці.
Робота в групах. У дітей в конвертах слова. Їх треба розташувати у дві колонки: Хто? Що?
Презентації робіт. Учні роблять висновок: «Читалочці наснились предмети, до назв яких ми ставимо запитання «Хто?», а Щебетунчику – до назв яких ставимо запитання «Що?».
2. Вправа «Закінчи речення».
- Назви людей і тварин відповідають на питання …. .
- Назви всіх інших предметів відповідають на питання … .
- Звірте правильність своїх відповідей з правилом у підручнику (стор. 54).
3. Фізкультхвилинка.
ІV. Закріплення вивченого.
1. Робота з шістьма цеглинками.
- Із рядків кольорових слів оберіть те, що є назвою предмета.
Нічний, ліжко, спить, вночі.
Малювати, намальований, малюнок.
Гриб, жолудь, дупло, білка.
Велосипед, м`яч, ролики, футболіст.
Лікар, водій, автобус, вчитель.
Олень, жолудь, їжак, зозуля.
2. Продовження роботи за підручником.
Вправа 6. – Прочитайте колискову, яку мама співала Читалочці. Поставте запитання до виділених слів.
Робота в групах. Діти отримують аркуші зі словами (дитятко, звірі, кити, акули, птахи) і визначають, до якого з них підходить звукова схема.
3. Складання речень зі словами «море, гніздечко, ліжко, ліс». Записування одного з цих речень (коментоване письмо).
4. Фізкультхвилинка.
5. Ознайомлення з інформацією Ґаджика про сон (вправа 9).
V. Заключна частина.
- На яке питання відповідають слова – назви людей і тварин?
- Які слова відповідають на питання «Що?» ?
Рефлексія : - Оцініть свою роботу на уроці (картки само оцінювання).
VІ. Домашнє завдання: виконати вправу 11, стор. 55.