Урок української мови на тему:"Написання не з прикметниками"

Про матеріал
У розробці уроку подано різні вправи, завдання, які допомагають засвоїти тему "Написання не з прикметниками" разом і окремо.На наведених прикладах учні самостійно вчаться робити висновки
Перегляд файлу

Урок

Української мови у 6 класі

 

 

Тема: Написання не з прикметниками

Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прикметників, сприяти зміцненню навичок правопису прикметників з часткою не разом та окремо;

формувати вміння знаходити орфограму та пояснити вибір написання;

розвивати логічне мислення;

поглиблювати любов до рідної мови

Очікувані результати:учні правильно пишуть прикметники з вивченими орфограмами й пояснюють їх, користуючись правилами; знаходять і виправляють помилки в правописі прикметників

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Перебіг уроку

О слово рідне, хто без тебе я?

Д. Павличко

1 Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

2 Мотивація навчальної діяльності учнів

Оголошення теми і мети уроку

Бесіда

-як пишеться частка не з іменниками? ( навести приклад)

-до якої частини мови належать слова: неозорий, нестримний,недбалий, невеселий, неуважний,немічний 

 

 

-невисокий-низький

небагатий-бідний

Не глибока річка,а мілка.

Сприйняття й засвоєння нового матеріалу

Робота з підручником

1 Тренувальні вправи

а) пояснити написання не з прикметниками

невисокий,некрасивий,негайний, незначний,невтішний,невиразний,небуденний, недаремний,невідкладний,невгамовний,незвичайний, невтомний,невдалий,невибагливий

невисокий  - високий

2 Диктант із творчим завданням

Дописати прислів’я

 Завжди винуватий бідний, а(не багатий)

Питайся( не старого), а бувалого.

Хоч (не красне), але власне.

У гостях будь (не примітливий ), а привітливий.

2 Розкрити дужки : (не) довгий, (не)глибокий,(не)виразний,(не)холодний,(не)дешевий, (не)привітний;(не) темний,а світлий.

Скласти 3 речення з даними словами.

  

3 Знайти прикметники в реченнях, пояснити їх написання.

 

Невесела зимою у Шевченка хата. Нерадісним було і його дитинство. Непокірну вдачу Тарас успадкував від прадіда Івана.

 

4 Фразеологічний тренінг

 

 

Пояснити значення фразеологізмів, дібрати до кожного фразеологізм-синонім, пояснити написання не  з прикметниками

 

Неблизький світ,невелика втіха, нерозлучні друзі

Дібрати синоніми з префіксами:

Бідний-небагатий, бридкий-неприємний, брудний- нечистий,грубий-некультурний

 

 

5 Підсумок уроку

Що нового дізналися ми на уроці?

Що здалося вам складним?

Домашнє завдання

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку