Урок української мови "Незмінювані іменники"

Про матеріал
Вправи та цікаві завдання на закріплення теми "Незмінювані іменники", а також теоретичний матеріал на вищезезначену тему.
Перегляд файлу

УРОК з української мови. 6 КЛАС

ТЕМА: НЕЗМІНЮВАНІ ІМЕННИКИ (закріплення вивченого самостійно ).

 МЕТА: закріпити на практиці опрацьовану самостійно вдома тему «Незмінювані іменники»;

узагальнити вивчене про незмінювані іменники та їх класифікацію; навчити з’ясовувати  їх закономірності  та особливості застосування у мові; сформулювати та вивчити правило «Рід незмінюваних іменників»; застосувати вивчене на практиці – в усному та писемному мовленні; навчити учнів працювати над проектом, в групі і самостійно; розвивати зв’язне мовлення школярів та творчу уяву через проектну діяльність на уроці; працювати над подоланням психологічного бар’єру між слабковстигаючими учнями та тими, які успішно вправляються на уроці, шляхом роботи обох типів у групах; розвивати комунікативні навички через активне говоріння; виховувати толерантне ставлення до товаришів по навчанню.

   ТИП УРОКУ: інтегрований.

  ОБЛАДНАННЯ: підручники, картки, ілюстровані журнали, худ. література, ватман, маркери, таблиці.

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВЯЗКИ: географія, іноземна мова, кулінарія, музика, спорт, етика, біологія.

   ХІД УРОКУ

  1. Актуалізація опорних знань:
    • Які граматичні ознаки іменника? Рід, число, відмінок.
    • Які закінчення мають іменники чоловічого, жіночого та середнього роду? Ч.р. - -о, -а та нульове закінчення; ж. р. –

-а, -я; с.р. - -о, -е (-а, -я в назвах потомства тварин та у словах дитя, маля, немовля).

  • Чи всі іменники змінюються за відмінками та числами? (Ні,не всі). Як називаються такі іменники? (Незмінювані іменники).
  • Чи для всіх відмінків таких іменників існує одна і та ж форма? (Так, незмінювані іменники мають одну і ту ж форму для всіх відмінків).
  • За чим визначаємо відмінок у незмінюваних іменниках? (За запитанням до іменника).
  • Сформулювати примітивне визначення незмінюваних іменників. (Це іменники, які не змінюються ні за відмінками, ні за числами і, як правило, іншомовного походження).
  • З’ясувати, які іменники належать до незмінюваних, розробити колективно їх класифікацію.

 А) слова іншомовного походження, що закінчуються на голосний: Торонто, аміго, пюре, манто. (Виняток – пальто – це слово відмінюється).

 Б) жіночі прізвища на приголосний, на -ь та на  -ко: Гудзь, Шевченко, Герус (хоча чоловічі відмінюються).

В) російські прізвища та населені пункти на –ово, -аго, -их: Шереметьєво, Комарово, Живаго, Плоских, Сєдих.

Г) окремі абревіатури: НДІ, НТП, НТР, (але вузу, МАЗом, СНІДом).

Д) складноскорочені слова на зразок завскладу, заввідділу, зам директора.

  • Виписати незмінювані іменники та скласти з підкресленими речення: аташе, какаду, абонент, інтерв’ю, арія, шосе, автограф, кіно, цеце, кенгуру, поні, доміно, портмоне, опера, лимон, зуб, пенсне, шевальє, дверцята, дискета, каркаде, троянда, лампа, колібрі, реноме.

Всі відповіді обговорюються разом з вчителем, неточні – виправляються учнями, які краще зрозуміли тему.

  1. Повідомлення вчителем теми та мети уроку і шляхів її досягнення ( акцент – на проектній роботі на уроці). Пояснення про суть і значення роботи над проектом (висока групова активність, залучення всіх учасників проекту до роботи над темою, добра результативність).
  2. Поділ на групи, постановка і розподіл завдань для виконання проекту кожній з груп.

Робоча назва проекту – «Незмінювані іменники в нашому житті». Над його створенням працюватимуть учні групами по 2-3 учні в кожній. Завдання групам – по підтемах:

    *віднайти в кожній із запропонованих сфер життя незмінювані іменники, визначити їх рід та скласти з ними цікаві розповіді. Дозволяється ілюструвати їх малюнками власними та віднайденими в журналах.

Для визначення роду незмінюваних іменників дозволяється користуватися таблицею- наочністю, спеціально для цього закріпленою на дошці.

    *запропоновані для дослідження підтеми: «Спорт», «Кухня народів світу», «Географія», «Етика», «Іноземна мова», «Тваринний світ», «Музика».

 Вчитель під час уроку виконує функції

консультанта. Учнівська робота має довільну форму, консультації й запитання по темі заохочуються, бо роботу спрямовано на кінцевий результат.

 

  1. Підбиття підсумків роботи: презентація проекту по частинах по групах.
  2. Узагальнення по темі.
  3. Оцінки.
  4. Домашнє завдання: повторити і додатково опрацювати нечітко з’ясовані під час роботи на уроці розділи теми.

 

 

docx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку