Робота з літературним твором
(з використанням стратегій критичного мислення)
Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка».
Очікувані результати :
-вдосконалює навички правильного і виразного читання;
-формує уміння аналізувати,узагальнювати і робити висновки з прочитаного;
-розвиває критичне мислення;
-висловлює своє ставлення до усного повідомлення.
Хід уроку
І. Вступна частина.
Вчитель: Сьогодні осіннім днем до нас зазирнули сонечко та хмарка. Спробуйте визначити, з яким настроєм ви прийшли на урок. Якщо у вас гарний настрій,то нехай засяє сонечко,а якщо навпаки – пропливе хмарка. Покажіть картки.
Хвилинка релаксації. Звучить тиха музика – звуки природи.
ІІ. Підготовчий етап
( відповіді дітей)
2.Робота над скоромовкою
Бубоніла діду баба:
Бо з кульбаби полетять
Сто малих кульбабенят.
Завдання: вимовте
А). 1 ряд – інтонація стверджувальна;
Б). 2 ряд - інтонація оклична;
В). 3 ряд – питальна інтонація.
- Підберіть синоніми до слів бубоніла,дмухай.
3. Метод Едігея. Читання речень переплутанок
гаКни Придиро крирозетьсява не мсів,кильті мит,тхо жемо не кильті видисяти і хаслути,а мієв чибати і тичу,тхо пидовотли вглятьсяда у твіс рівльоко і ківзву. роПрида вненапона союкра. баТре її лькиті тичибапо, чувідти і зуміроти.
ІІІ. Основна частина
1.Передбачення
Розглянути картинки природи. Розповісти,про що на уроці будемо говорити.
2.Вчитель: Сьогодні на уроці ми відкриємо наступну сторінку Природи. Познайомимося з новим твором В.О.Сухомлинського «Сергійкова квітка».
3.Щоденні 5.
Робота зі словами.
- прочитати правильно слова:
Колодочка гущавина ліхтарик чагарник
Вирізьблено акація дивовижний тремтіти
4. Передбачення змісту твору за заголовком «Сергійкова квітка».
Руханка
5.Слухання оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка»
6. Робота над змістом оповідання
- Вибіркове читання за запитаннями:
1.Який подарунок отримав Петро?
2.Чим хвалився Максим?
3.Чим здивував Гриць?
4.А що показав друзям Сергійко?
5. Яка була квітка?
7.Як хлопці відгукнулись про ножик,ліхтарик,соловейка? А про квітку?
8.Від кого отримали свої подарунки хлопці? А Сергійко?
9. Прочитайте,що сказали друзі Сергійка про незвичайний подарунок.
10. Вправа «Акваріум»
Завдання: Подарунки від батьків – головне,вважали Петро,Максим, Гриць. А ви як думаєте? Чому?
ІV. Заключна частина.
Рефлексія.
1.Вправа «Мікрофон»
- Якби ви були поряд з хлопчиками,як ви виразили своє захоплення квіткою Сергійка?
- Закінчити речення : Для мене квіти – це… (краса,радість,рослини…)
Висновок:
Цю красу ми повинні берегти,шанувати. Природа – це наш дім. Людина – частинка природи,вона не може існувати без неї.
Не скривдь нікого жорстокою рукою.
Що є у світі – то все твоє.
За всю турботу та щиру ласку
Природа віддячить тобі не раз.
То не поруш цю чарівну казку,
Нехай усіх вона радує нас.
Зворотний зв’язок.