Урок української мови. 2 клас.
Тема. Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з апострофом. Перенос слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів.
Мета. Навчати учнів уживати апостроф після твердих приголосних б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї, які позначають по два звуки, переносити слова з апострофом; розвивати мовлення, мислення; навички грамотного письма; виховувати уважність, сумлінне ставлення до навчання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
І знову дзвоник кличе в клас –
Брат і сестра чекають нас.
Ми дуже любим рідну мову,
Її мелодію чудову.
ІІ. Мотивація
Девіз нашого уроку:
Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо,
Мову свою рідну
Збагачуємо й вивчаємо.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сс се ос су си слово « 7’Я»
«Казка про апостроф»
На сторінках книжок живуть братик і сестричка. Вони дружать між собою. Братик трішки гордовитий, бо пнеться до голови букв, а сестричка – скромна, все біля ніг. Але не всі слова дружать з гордовитим братиком. Його приймають слова після Б, П, В, М, Ф, Р перед Я, Ю, Є, Ї. почав він називатися цікавим словом – Апостроф. А сестричка зветься комою.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
Перша станція «Словникова». На станції трапилось лихо, сильний вітер пошкодив вивіски домів, давайте виправимо це.
Впізнати слова за першим складом.
Чи…, дя…, ґу…, к…….р. (Читання, дятел, ґудзик, комп’ютер)
Подивіться, останнє слово геть зіпсоване. Відновити його нам допоможуть його друзі.
Може він порахувати,
Може він пісні співати,
Малювати і писати,
Помилки перевіряти.
Може він листа прийняти,
З другом швидко нас зв’язати,
Він багато чого може
І завжди нам допоможе! (комп’ютер )
Клавіатура, об’єкт, мишка, принтер, юзер, текст, екран, робота
КОМП’ЮТЕР
V. Вправи на закріплення.
Наступна станція « Звукова» 2.
( Вони гордовиті, бо не люблять зливатися з голосними Я, Ю, Є, Ї, хочуть, щоб їх вимовляли роздільно. Після них ставиться апостроф.
(Щоб показати роздільну вимову приголосних звуків)
А далі станція «Швидка» 3
а) Робота над швидким промовлянням скоромовки;
б) письмо з пам’яті. Самоперевірка;
в) звуко-буквений аналіз слова п’ять. (один учень біля дошки)
Ми вже на станції «Веселинка»!4
а) читання вірша;
б) звуко-буквений аналіз слів.
Станція «Рухлива». ФІЗХВИЛИНКА 5
(3 словосполучення)
( Апостроф під час переносу не відокремлюється від попередньої букви)
Гра «Впіймай апостроф» (якщо буде час)
На цю вулицю потрапили слова з інших районів і їм вже час іти додому.
Б’ють, м’яч, буряк, пір’я, свято, м’ята, мряка, м’ясо, цвях.
VІ. Підсумок уроку.
- Час повертати жетони. Якщо вам сподобався наш урок, намалюйте на ньому усміхненого смайлика, а якщо ні, похмурого.
VІІ. Домашнє завдання. С. 68, Впр. 186.