Урок української мови 1 клас
Тема тижня: Навіщо їсти?
Тема: Читання різних текстів. Дослідження значення слів. Лексичне значення слів. Аналіз звукового складу слова. Запис речень.
Очікувані результати: намагається виразно вголос читати нескладний текст після попередньої підготовки; читає за ролями фрагменти літературного твору; досліджує значення слів; аналізує звуковий склад слова; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі.
Обладнання: мультимедійна презентація «Корисна і шкідлива їжа», картки зі словами, комплекти фіщок-звуків, тексти для читання, схема складання асоціативних загадок, прислів’я про їжу, індивідуальні бланки опитувальника, торбинка здоров’я, набори для створення колажу, клей, ножиці, цеглинки ЛЕГО, тепломір досягнень.
Хід уроку
І. Організація класу
—Щоденно люди бажають один одному доброго дня, доброго здоров’я. Давайте і ми згадаємо нашого віршика-привітання:
«Доброго ранку,
доброго дня,
бажаєте ви
і бажаю вам я…»
—Все добре, коли людина здорова.
— Який у вас настрій, коли ви здорові? Чим ви тоді займаєтеся?
— А коли нездужаєте, у вас температура, що ви робите тоді?
— А який у вас сьогодні настрій? Покажіть сигнал.
Повторення та розучування скоромовок про їжу та харчування. Відпрацювання ритму, темпу, інтонування, передачі настрою.
Босий хлопець сіно косить,
Роса росить ноги босі.
Летіла лелека,
Заклекотіла до лелеченят.
Черепаха чаплю ввечері
Пригощала чаєм з печивом.
Миші в шафі з’їли шість шарфів.
3.Групова робота. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм». Складання асоціативного куща
— Ось уже третій день ми досліджуємо тему «Навіщо потрібно їсти?»
Ми вже точно знаємо, що їжа потрібна нашому організму як паливо.
Не попливе рікою пароплав, не поїде автівка, не здійметься вгору космічний корабель, не приїде до хворого «Швидка допомога», якщо двигун не отримає пального.
Щоб зростати, вчити уроки, працювати, бігати, стрибати, сміятися, спати, необхідна енергія (сила.)
Звідки в людини береться ця енергія? Вона виробляється організмом з їжі, що надходить. Ще їжа потрібна як будівельний матеріал. Щоб рости, необхідно їсти.
Щоб жити;
щоб бути здоровою;
щоб були сили працювати, вчитися;
щоб зростати;
щоб мати міцні зуби і кістки;
щоб мати гарний настрій;
щоб бути активною.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
— Чи можна їсти все, що заманеться? Чи всі продукти корисні?
Продовжуємо досліджувати їжу. Тема дня «Яка їжа є корисною, а яка шкідливою?»
ІІІ. Актуалізація знань.
1.Каліграфічна хвилинка. Жж, їжа, жир, желе, інжир, смаження, жульєн.
2.Мовні вправи
Читання слів – назв продуктів.
Знаходження одно-, дво-, трискладових слів.
Розподіл корисних і шкідливих продуктів на дошці.
Співвідношення зображення продукту і слова, його назви (робота в парі біля дошки).
3.Запис слів у зошит.
— Спишіть 5 слів, назви продуктів, які ви найчастіше вживаєте.
4. Парна робота. Викладання фішками звукових моделей слів м'ясо, олія.
VІ. Фізкультхвилинка
V. Відпрацювання навичок читання і письма
1. Читання в особах казки «Хто важливіший?»
В одному казковому королівстві жили друзі — Білок, Жирок, Вуглеводик, Вітамінка і Мінеральчик. Вони були нерозлучними, ніколи не сварилися.
Якось друзі посперечалися, хто з них важливіший.
«Я важливіший, бо є будівельним матеріалом. Завдяки мені людина росте»,— сказав Білок.
«Я теж важливий,— образився Жирок.— Я даю тепло й енергію організму, якщо мене бракуватиме, організм не отримає тепла, замерзне і загине».
«А я потрібен, щоб людина рухалася й жила»,— сказав Вуглеводик.
«Я важливіша,— сказала Вітамінка,— бо сприяю росту, силі, здоров’ю».
«Завдяки мені відбувається обмін речовин та інші важливі процеси в організмі»,— зауважив Мінеральчик.
Почувши це, Організм сказав: «Щоб побудувати будинок, потрібно багато матеріалів. Якщо бракуватиме хоч однієї деталі, будинок зруйнується. Ось так і я. Ви всі для мене важливі та потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик, і Вітамінка, і Мінеральчик. Завдяки вам я живу, зростаю, розвиваюсь, працюю, навчаюсь».
— Хто головні герої казки?
— Чи може наш організм обійтися без одного з цих компонентів?
Який? |
але не |
На що схожий? |
, |
|
. |
, |
|
. |
, |
|
. |
Що це?
3.Парна робота «Відновіть прислів’я про їжу»
4. Презентація індивідуальної дослідницької роботи. Опитування «Що ти любиш їсти?» Складання діаграм.
— Знайди когось, хто найбільше любить їсти (банан, рибу, яблука, сир, молоко, шоколад, торт, м'ясо).
5. Торбинка із сюрпризами. Читання та запис речень.
(Діти по черзі дістають з торбинки речення про овочі та фрукти).
ЧЕРВОНЕ ЯБЛУКО ЗРОБИТЬ МОЄ СЕРЦЕ СИЛЬНИМ, ЗЕЛЕНЕ ДОДАСТЬ СИЛИ МОЇМ М’ЯЗАМ.
МОРКВА ПОДБАЄ ПРО МОЇ ОЧІ.
АПЕЛЬСИН УБЕРЕЖЕ МЕНЕ ВІД ЗАСТУДИ.
ВОЛОСЬКИЙ ГОРІХ ДОПОМАГАЄ МЕНІ РОСТИ ШВИДШЕ, ЗАСПОКОЮЄ.
БАНАН ДОДАСТЬ МЕНІ ЕНЕРГІЇ І ДОПОМОЖЕ КРАЩЕ ЗАПАМ’ЯТОВУВАТИ.
ВИНОГРАД ПОКРАЩИТЬ МІЙ НАСТРІЙ І ДОДАСТЬ БАДЬОРОСТІ.
VІ. Підсумок уроку
Робота в групах. Створення колажу «Корисно-Некорисно»
Потрібні малюнки наклеїти на плакат.
VІІ. Рефлексія. Гра з ЛЕГО «Корисно – некорисно» .
«Так» - зелена цеглинка. «НІ» - червона цеглинка.
ІX. Самооцінювання
Тепломір досягнень
— Вітаю тебе! Ти — молодець, адже всі завдання виконано.
Оціни свою роботу на тепломірі досягнень.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|