Урок української мови у 3 класі на тему "Вживання дієслів у власному мовленні"

Про матеріал
Урок української мови на тему "Вживання дієслів у власному мовленні" з використанням презентації. Підручник: Українська мова, 3 клас, М. Захарійчук
Перегляд файлу

Тема. Уживання дієслів у власному мовленні. 

Мета. Вчити учнів влучно вживати в усному і писемному мовленні дієслова; виконувати завдання за зразком; розвивати критичне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, усне і писемне мовлення; удосконалювати навички письма; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

Перебіг уроку

І. Організація класу         Створення позитивного психологічного клімату класу.                                           ІІ. Мотивація навчальної діяльності                                                                                                   ІІІ. Актуалізація опорних знань                                                                                                                 1. Повторення вивченого про дієслово                                                                                    1.1Хвилинка каліграфії                                                                                                  Демонстрація навчальної презентації.                                                                                    1.2 Навчальна гра «Доповни речення»                                                                                    Дієслово – це частина мови, яка називає дії  предметів і відповідає на питання: що робити? що зробити?                           

2.Визначення дієслів у тексті. Робота з віршем А. Костецького (уривок)

   Все прокидається поволі,

   Зі сну зимового встає.

   Радіє гай, радіє поле,

   Земля поталу воду п’є.

До підкреслених іменників випишіть зв’язані з ними дієслова

3. Повторення часів дієслів. Розподільний диктант

Співаю, світило, , падає, дує, спатиме, радітиме, летів, дощитиме, слухала

Правопис дієслів з НЕ. Робота над прислів’ям

Не помиляється той, хто нічого не робить.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вживання дієслів минулого, теперішнього, майбутнього часу у мовленні. Гра «Допоможи … вибрати дієслово»                                                         2. Робота зі словами у переносному значенні, синонімами, антонімами. Вправа 286 на ст. 114 підручника                                                                      - Прочитай вірш. Прочитай дієслова, які вжиті в переносному значенні                                                                                                                                                                        - Спиши вірш, змінивши час дієслів на минулий
  • Випиши підкреслене дієслово, добери до нього антонім. Запиши парою.                                                                                                                             
  • Випиши виділене слово, добери до нього два синоніми й запиши.
  1. Рухлива вправа «Впізнай дієслово за жестами»

Фізкультхвилинка

4.Спостереження за вживанням слів-синонімів у різних контекстах. Стратегія: Групова активність .                                                                                    

До речі, багатство нашої української мови: синоніми – властиві у повній мірі і дієсловам! Іноді, нехтуючи тонкощами значення слів синонімів, припускаємось помилок! Поспостерігаємо за дієсловами у різних контекстах… з'ясуємо, доречність їх застосування!                                                                                                  Дитинка прокинулась і розкрила очі.                                                       

Мама розкрила кватирку для провітрювання.  

Учениця розкрила підручник з української мови. 

Доречніше в даному випадку використання слів –   синонімів, які передають нюанси значення дій. Доберіть більш влучні дієслова… (Відповіді дітей). Так значно краще!              

Дитинка прокинулась і розплющила очі.    

Мама відчинила кватирку для провітрювання.  

Учениця розгорнула підручник з української мови.  

5. Робота над картиною         5.1. Відомості про підсніжник                                                                      Розглянь малюнок. Що зображено на картині? Що тобі відомо про цю квітку?                                                                                                     Наукова назва підсніжника – галантус. Мовою квітів підсніжник означає розраду і надію. Незважаючи на те, що підсніжник з'являється навесні, він здатний витримати десятиградусний мороз. ... Цибулини підсніжника отруйні.              Деякі види підсніжників внесені до Червоної книги. ... Цікаво, що англійці називають цю квітку сніговою краплею, а німці сніговою конвалією.                                                                                                                                            5.2 Виділення об’єктів на картині

- Знайдіть слова, що відповідають на питання Що? ( Підсніжники, земля, сніг, листочки, квіточки, стебло…)

- Знайдіть слова-друзів (Сніг-квіточка, листочки-стебло)

 5.3 Мовленнєві замальовки(зображені та уявні ознаки)

 Що на картині можна понюхати? Почути? Відчути на дотик?

- «Тут пахне…»

- «Я чую…»

- «Коли я торкаюся руками…»

 

 5.4 Встановлення взаємозв’язків між об’єктами ( на емоційному рівні)

Закінчіть речення: Проклюнулися з-під … Прокинулися від …Спали   під … Сумували за … Похилили до … Мріяли про.. Усміхнуться до …

 5.5 Складання метафор до слів квітка, листочки, стебло за алгоритмом:

1. Що?

2. Що робить? Який?

3. На що схожий?

4. Де?

2 + 3 - ….

6. Складання власного висловлювання за малюнком

6.1 Ознайомлення зі зразком

Був собі маленький підсніжник. Узимку він спав у мерзлій землі. Йому було холодно, самотньо. Снилася підсніжникові квітуча весна.                            І ось одного разу пригріло сонечко. Земля почала відтавати. Підсніжнику стало тепло, душно. Прокинувся він, потягнувся. Його зелені руки визирнули із землі. “Це, мабуть, весна прийшла”, — подумав підсніжник і розкрив очі. Усміхнувся ніжно і радісно та розцвів.                                                                                                                                                          6.2 Складання власних висловлювань

6.3 Корегування творів

V. Пояснення домашнього завдання. Склади власне висловлення за малюнком, використовуючи дієслова в прямому й переносному значенні. Добери до розповіді заголовок. Запиши                                                                                                                VІ. Рефлексія

Я навчилася …

Я переконалася …

Я можу навчити інших          Сподіваюсь, ви переконалися у важливості ролі дієслів у нашому мовленні!.. (Відповіді дітей) То ж з уважністю та повагою ставтеся до цієї унікальної частини мови. Влучно добирайте дієслова, щоб ваші думки не спотворювались і були зрозумілими.

 

docx
Додано
20 березня 2023
Переглядів
628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку