Урок української мови в 1 класі "Звуки [т], [т‘]. Букви Т і т. Написання букв, складів, слів."

Про матеріал
Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань. Пригадаємо букви, які ми вчили. Демонструю слайд, де діти пригадують вивчені букви. Другий слайд «визволяю букви від жука» III. Основна частина 1. Мотивація навчальної діяльності. а) Робота над скоромовкою Тетерук проха тетерку: - Кидай просо, бери терку. А тетерка: - Не хитри! Сам бруньки на терці три! - Та я стер, тетерко, три, Та ще тричі по три, тепер ти потри. - Про кого мова йде у скоромовці? - Яку вони страву хочуть приготувати? - Який звук найчастіше повторювався? 2. Повідомлення теми та завдань уроку Діти, як ви гадаєте яка буква сьогодні буде святкувати день народження? Так, сьогодні ми святкуємо день народження букви «те». Ми не просто ознайомимося з буквою, але й навчимося читати та писати склади і слова з буквою «те». 3. Вивчення нового матеріалу 1) Виділення звуків [т], [т’]. — Послухайте вірш. Тато тигр, тигриця мама Тихо ходять чагарями. Тигреня ричати вчиться – Тигра всякий звір боїться - Який звук зустрічається дуже часто? - Назвіть ці слова. — Зробіть звуковий аналіз слова тигр за допомогою цеглинок LEGO. — Який за звучанням звук [т]: голосний чи приголосний? (Приголосний.) — Чому ви так уважаєте? — Чи виникають перешкоди під час вимови? — За допомогою чого вимовляється цей звук? (Язика.) — Отже, [т] — приголосний твердий. — Допоможіть, будь ласка, з’ясувати, хто такий тигр? Він теж узимку спить? 2. Складання сенквейну Тигр Сильний, спритний, великий Бігає, полює, ричить Тигр- велика та сильна тварина, що живе в тропічних лісах. Хижак 3. Позначення звуків [т], [т’] буквою «те». Розглядання букви. — Звуки [т], [т’] позначають буквою «те». Повторіть назву букви. Буква «те» є велика і мала. (демонструю букви) Діти, на що схожа буква. (Учні фантазують, розглядають сторінку букваря.) — «Перетворіть» букву Н на букву П. Букву П — на букву Т. 4. Робота за підручником (с. 44) 1) Введення в тему. а) Розглядання букви, робота за малюнком. Технологія «Входження в малюнок» — Уявіть себе в малюнку. Де б ви хотіли опинитися? Яким ви уявляєте торт? Опишіть його. Які асоціації виникають зі словом торт? (свято, кульки, свічки, гості…) Складіть речення зі словом торт. б) Знаходження букв у рядку. в) Читання складів з мишкою та котиком. IV. Фізкультхвилинка 6. Читання слів. Знаходження слова — підпису до малюнка (ноти). - Читання вчителем - Читання ланцюжком - Визначаємо кількість складів і положення звуку[т], [т’] у словах - Назвати слова, що відповідають на питання Хто? Що? - Знайдіть слова, до яких підійде схема. (Тато, сито, мити, пити.) 7. Робота з текстом. — Читаю текст. - Діти, про що мова йшла у тексті? Читають по одному реченню діти, які вміють читати. Робота по змісту. - Хто готував торт? -. Чому діти допомагали мамі готувати торт? - Як ви гадаєте, у які страви потрібно класти моркву та капусту? - Чи полюбляєте ви смакувати тортом? - Як ви гадаєте, що зроблять з морквою, яку приніс Микита? — А ви бачили, як мама пекла торт? Що вам найбільше запам’яталося? 6. Робота в зошиті Написання великої та малої букв «те», складів із ними. Пояснення написання елементів букви т маленької. ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 7. Рефлексія Незакінчене речення Сьогодні я навчився… Найбільше мене вразило… Найважче було.. Вдома я розкажу про…
Перегляд файлу

Тема  Звуки [т], [т‘]. Букви Т і т. Написання букв, складів, слів.

 

Очікувані результати навчання: учні аналізують звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); розповідають, про що текст, відповідають на запитання за змістом прочитаного; розрізняють головне і другорядне в тексті; знаходять у тексті речення різних видів (питальні, розповідні, спонукальні; окличні й неокличні) і доводить доцільність їх використання для досягнення мети спілкування.

 

 

Обладнання:  мультимедійна дошка, конструктор LEGO, кольорові олівці, лінійки, ручки, синельний дріт.

Хід уроку

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знань.

Пригадаємо букви, які ми вчили.

Демонструю слайд, де діти пригадують вивчені букви.

Другий слайд «визволяю букви від жука»

 

  1.         Основна частина
    1. Мотивація навчальної діяльності.

а) Робота над скоромовкою

Тетерук проха тетерку:

-         Кидай просо, бери терку.

А тетерка: - Не хитри!

Сам бруньки на терці три!

-         Та я стер, тетерко, три,

Та ще тричі по три, тепер ти потри.

-         Про кого мова йде у скоромовці?

-         Яку вони страву хочуть приготувати?

-         Який звук найчастіше повторювався?

 

  1. Повідомлення теми та завдань уроку

    Діти, як ви гадаєте яка буква сьогодні буде святкувати день народження?

Так, сьогодні ми святкуємо день народження букви «те». Ми не просто ознайомимося з буквою, але й навчимося читати та писати склади і слова з буквою «те».

 

  1. Вивчення нового матеріалу

1)     Виділення звуків [т], [т’].

— Послухайте вірш.

Тато тигр, тигриця мама

Тихо ходять чагарями.

Тигреня ричати вчиться –

Тигра всякий звір боїться

 

-         Який звук зустрічається дуже часто?

-         Назвіть ці слова.

— Зробіть звуковий аналіз слова тигр за допомогою цеглинок LEGO.

— Який за звучанням звук [т]: голосний чи приголосний? (Приголосний.)

— Чому ви так уважаєте?

— Чи виникають перешкоди під час вимови?

— За допомогою чого вимовляється цей звук? (Язика.)

— Отже, [т] — приголосний твердий.

— Допоможіть, будь ласка, з’ясувати, хто такий тигр? Він теж узимку спить?

2. Складання сенквейну

Тигр

Сильний, спритний, великий

Бігає, полює, ричить

Тигр- велика та сильна тварина, що живе в тропічних лісах.

Хижак

  1. Позначення звуків [т], [т’] буквою «те». Розглядання букви.

— Звуки [т], [т’] позначають буквою «те». Повторіть назву букви. Буква «те» є велика і мала. (демонструю букви)

Діти, на що схожа буква. (Учні фантазують, розглядають сторінку букваря.)

— «Перетворіть» букву Н на букву П. Букву П — на букву Т.

 

4. Робота за підручником (с. 44)

1)     Введення в тему.

  а) Розглядання букви, робота за малюнком.

Технологія «Входження в малюнок»

— Уявіть себе в малюнку. Де б ви хотіли опинитися? Яким ви уявляєте торт? Опишіть його.

Які асоціації виникають зі словом торт? (свято, кульки, свічки, гості…)

Складіть речення зі словом торт.

б) Знаходження букв у рядку.

в) Читання складів з мишкою та котиком.

IV. Фізкультхвилинка

  1. Читання слів. Знаходження слова — підпису до малюнка (ноти).

-         Читання вчителем

-         Читання ланцюжком

-         Визначаємо кількість складів і положення звуку[т], [т’] у словах

-         Назвати слова, що відповідають на питання Хто? Що?

 - Знайдіть слова, до яких підійде схема. (Тато, сито, мити, пити.)

7. Робота з текстом.

— Читаю текст.

- Діти, про що мова йшла у тексті?

Читають по одному реченню діти, які вміють читати.

Робота по змісту.

- Хто готував торт?

-. Чому діти допомагали мамі готувати торт?

- Як ви гадаєте, у які страви потрібно класти моркву та капусту?

- Чи полюбляєте ви смакувати тортом?

-  Як ви гадаєте, що зроблять з морквою, яку приніс Микита?

— А ви бачили, як мама пекла торт? Що вам найбільше запам’яталося?

 

 

 

6.     Робота в зошиті

Написання великої та малої букв «те», складів із ними.

Пояснення написання елементів букви т маленької.

ІІІ.   ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Рефлексія

Незакінчене речення

Сьогодні я навчився…

Найбільше мене вразило…

Найважче було..

Вдома я розкажу про…

 

 

docx
Додано
8 листопада 2023
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку