Урок української мови в 2 класі "Розповідні речення"

Про матеріал

Розширити уявлення учнів про речення; розпочати ознайомлення з типами речень за метою висловлювання; ознайомити учнів з розповідними реченнями, їх характерними ознаками, оформленням на письмі; розвивати вміння визначати розповідні речення в мовленні, правильно записувати їх за інтонаційними ознаками; виховувати любов і небайдуже ставлення до природи.

Перегляд файлу

Тема уроку. Розповідні речення.

Мета. Розширити уявлення учнів про речення; розпочати ознайомлення з типами речень за метою висловлювання; ознайомити учнів з розповідними реченнями, їх характерними ознаками, оформленням на письмі; розвивати вміння визначати розповідні речення в мовленні, правильно записувати їх за інтонаційними ознаками; виховувати любов і небайдуже ставлення до природи.

Обладнання: підручники (Білецька М.А., Вашуленко М.С. Рідна мова 2 кл. ч.1), ноутбук, проектор, катина зимової природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

-Девізом нашого уроку будуть такі слова:

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Запамятовувати, відповідати.

 

Цільове завдання: створити позитивний емоційний настрій уроку.

  • Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе і  сусіда по голівці.
  • Якщо ви хочете допомагати один одному, простягніть руку товаришу.
  • Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть рученята вгору.
  • Якщо ви хочете бути веселими, здоровими, поплескайте в долоньки.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Цільове завдання: активізувати опорні знання  учнів про текст та речення, щоб полегшити процес сприйняття нового матеріалу.

 Мозковий штурм. Гра «Так - ні» (Слайд 1-11). Погляньте на таблицю. Якщо ви якісно засвоїли попередній матеріал, то швидко визначите тему нашого уроку. У квадратики, що відповідають порядку питань, вставте букви.

  1. Зв’язані за змістом речення утворюють текст.

Р – Так. Т – Ні.

2.   У тексті речення розміщені у будь-якому порядку.

Е – Так. О – Ні.

3.  До тексту можна дібрати заголовок.

З – Так.  П – Ні.

4.  Речення складаються із слів.

П – Так.  Р – Ні.

5.  Речення виражає закінчену думку.

О – Так.  А – Ні.  

6. Слова в реченні не зв’язані між собою.

Д – Так.  В – Ні.

7.  Слова в реченні пишуться окремо.

І – Так.  У – Ні. 

8.  Перше слово у реченні завжди пишеться з великої букви.

Д – Так.  Т – Ні.

9. В кінці речення завжди ставиться розділовий знак.

Н – Так.  М – Ні.

10. За інтонацією речення бувають окличні і неокличні.

І – Так.  У – Ні.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку та очікуваних результатів, мотивація навчальної діяльності.

Цільові завдання: сформувати пізнавальні мотиви навчання.

 - На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про розповідні речення. На уроці ми:

 (Слайд 12, 13)

  • Будемо вчитись складати розповідні речення.’ 
  • Правильно інтонувати речення.
  • Передавати цю інтонацію розділовими знаками в кінці речень.

(Запис у зошити числа і теми уроку «Розповідні речення»)

 Каліграфічна хвилинка.

 

Урок продовжим без  зупинки

З каліграфічної хвилинки

 

(Слайд 14)

 

Б  ов  рою  ко  ковдрою

 

 Творче завдання. Складіть із слів речення, поставте (.?!)

(Слайд 15)    

  • красиво, Як, у, взимку, лісі
  • пора року, Яка, зображена
  • земля, ковдрою, вкрилась, Білою

(Слайд 16)

  • Як красиво взимку у лісі!
  • Яка пора року зображена?
  • Білою ковдрою вкрилась земля.

 – Зверніть увагу, на те, що у нас вийшли різні за інтонацією речення.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Цільові завдання: ознайомити учнів з розповідними реченнями; створити умови для сприйняття та усвідомлення дітьми нового матеріалу.

 Проблемне запитання.

- Прочитайте останнє речення слайду та запишіть його. (Білою ковдрою вкрилась земля). (Запис речення на дошці і в зошитах)

  • Про що воно розповідає?
  • Які ж тоді речення називають розповідними?

 (Слайд 17)

Речення, в якому про щось розповідається або повідомляється, називається розповідним.

  • А який знак ставиться в кінці таких речень, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

(Слайд 18)

 Маленька, менша від мачини,

 Ні з ким не стану на борню,

 А, при читанні, коли треба,

 Й людини мову зупиню. (Крапка)

 Читання та аналіз правила (ст. 90).

Ознайомлення з окличним реченням.

  • Повернемось до першого речення (Як красиво взимку у лісі!)

(Слайд19)

  • Про що в ньому розповідається?
  • Як ви думаєте, з яким почуттям потрібно вимовляти це речення? (радість, захоплення)
  • Запишіть це речення.(Запис речення на дошці і в зошитах.)

Читання та аналіз правила. (ст. 91)

 

 Фізкультхвилинка (під музику)

 

Колективна робота. (Вправа 231, ст. 90.)

 

Виразне читання тексту.

-Із скількох речень складається І строфа вірша?

-Про що йдеться в першому реченні? В другому?

-Які ці речення? Окличні, чи неокличні?

-Що ставимо в кінці неокличного речення?

-Спишіть друге речення.

-Яким словом у другому реченні замінено слово сніжок?

 

 

- Із скількох речень складається ІІ строфа вірша?

-Який розділовий знак стоїть у кінці кожного речення?

-З якою інтонацією треба читати речення другої строфи?

-Спишіть останнє речення вірша

-Яким словом можна замінити вираз рідна земля?( Батьківщина, Україна, Вітчизна)

 

V. Закріплення та систематизація знань.

Цільові завдання: розвивати вміння визначати розповідні речення у мовленні, навички інтонування розповідних речень з крапкою чи знаком оклику.

 

  1.  Виконання вправи 233, ст.91

 

(Слайд 20.)

 

-Прочитайте виразно вірш.

-Що таке Карпати? Хто відпочивав у Карпатах?

-Поясніть розділові знаки в кінці речень.

-Спишіть вірш, дотримуючись розділових знаків.

-Яким виразом можна замінити слово тихо?(Ні звуку не чути)

-Побудуйте звукову модель слова сяє.

 

  1. Розвтиок мовлення.

-Розгляньте картину зимового пейзажу і складіть два розповідні речення про природу взимку.

 

VI. Підсумок уроку.

Цільові завдання: формувати ціннісне ставлення учнів до новозасвоєних знань, залучити учнів до самоаналізу навчальних досягнень, їх оцінювання та само оцінювання.

-Які речення називаються розповідними?

-На які групи розподіляються розповідні речення за інтонацією?

-Які розділові знаки ставляться в кінці розповідних речень?

 

 Рефлексія

  • Чи розширились наші знання про речення?
  • Чи навчились ми визначати розповідні речення?
  • Хто вміє правильно ставити розділові знаки в кінці речення в залежності від інтонації?
  • Які відкритя ви зробили для себе на уроці?
  • З яким настроєм завершуємо наш урок?

Діти піднімають розділові знаки:

(Слайд 21)

? – не все зрозумів, потрібна допомога;

. – урок сподобався;

! – все зрозумів, було цікаво.

Домашнє завдання. Вправа 234, ст. 91. (Виконати завдання до вправи, подане в підручнику).

 

(Слайд 22)

 

Ось і пролунав дзвінок – закінчився наш урок.

За роботу по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
8274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку