Розробка уроку української мови в 2 класі. Тема: "Рукавичка" українська народна казка

Про матеріал

Розробка для проведення уроку української мови в 2 класі за темою "Рукавичка". Вважаю, цей матеріал допоможе колегам підготувати більш якісний урок за короткий термін часу. Хочу поділитися своєю роботою з усіма вчителями, що нестандартно ставляться до вивчення усної народної творчості в початковій школі, намагаються прищеплювати дітям людяність, толерантність, любов до книги та до читання художньої літератури, розвивають в учнях критичне мислення. Бажаю всім успіху!

Перегляд файлу

РОЗРОБКА УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ,

ПРОВЕДЕНОГО В 2 КЛАСІ

КЗО «СЗШ № 93» ДМР

ТЕМА: У КАЗКИ В ГОСТЯХ. «РУКАВИЧКА»

(УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА)

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробила: Пудова В. Ф.

 

Тема: У казки в гостях. Українська народна казка «Рукавичка».

Мета: ознайомити учнів з українською народною казкою «Рукавичка», вчити читати за особами, розвивати вміння слухати- розуміти українську мову, увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення; прищеплювати інтерес і любов до української народної творчості; виховувати інтерес до читання казок.

Обладнання: відеозапис казки «Рукавичка», презентація до уроку, капелюшки з зображенням героїв казки, карточки з прислів’ями для роботи в парі, виставка дитячих книг українських казок.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. 

         Ось і дзвоник пролунав, працювати час настав.

Тож і ти часу не гай, працювати починай.

                Сперше сядуть лиш дівчатка, а за ними і хлоп’ятка.

  • Хочу запропонувати для роботи на уроці такі правила: Слайд 2
  • Умій говорити та слухати
  • Поважай думку кожного
  • Будь ввічливим: не ображай і не ображайся
  • Будь активним
  • Говори та читай правильно
  • Чи ви погоджуєтеся з цими правилами?
  • Що значить говорити та читати правильно? Слайд 3

Хто хоче правильно читати,

Слова повинен вимовляти

Виразно, чітко та уміло,

аби було всім зрозуміло.

I I. Робота над розвитком артикуляційного апарату, навичок читання.

Прочитайте скоромовку:     Біг додому лісом лис, шелестів над лисом ліс.

  • очима              Слайд 4
  • вголос
  • голосом лисички
  • як вовк
  • як мишка

 

I I I. Оголошення теми уроку.    Слайд 5

  • Яка тема урока дізнаєтеся, якщо відгадаєте загадку.

                                                Невеличкі дві хатини,

В них м’які і теплі стіни.

По п’ять братиків малих

                                                Проживає в стінах тих. (Рукавички)

IV. Перевірка домашнього завдання

  1. Продовжіть речення: «У наших лісах водяться…, але немає…»

2. Гра «Хто у кого?» (Учитель називає диких тварин, а діти називають їх малюків.) Слайд 6

Ведмідь - …                             заєць - …

білка - …                                                 вовк - …

їжак - …                                                  лисиця - …

  1. Робота в парі.    Гра «Плутанина».

-Прочитайте порівняння. Чи все в них правильно? Слайд 7

Розплутайте їх. Про кого так кажуть?

Голодний, як їжак.
           Неповороткий, як лисиця.

                                                    Колючий, як вовк.

Хитрий, як ведмідь.

  1. Переказ казки «Ведмідь та мишка».  Слайд 8
  2. Переклад слів

 

V. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Читання вчителем вірша Х. Керит  Слайд 9  

Маю книжку невеличку,                             І зайчисько- вуханець,

В ній живе руда лисичка                             Півник - кращий співунець.

Та колючий їжачок,                                     Ще й Телесик на човні

Та солом’яний бичок,                                  Усміхається мені.

  1. Бесіда з учнями.
  • Що то за книжка, де зібрані названі герої?
  • Яка казка вам найбільше подобається?
  • Де можна взяти такі книжки? Слайд 10

Григорій Сковорода - український поет, байкар, філософ, сказав:

«Книги- найкращі порадники, найвірніші друзі!» Слайд 11

VI. Фізкультхвилинка    «Танцювали зайчики» Леонід Куліш- Зіньків

Танцювали зайчики у гайку, на сніжку біленькому, на сніжку.

Вибивали лапками гопака, хоч мела хурделиця, ще й яка!

Гарно побігайчики стриб та скік- зустрічали зайчики Новий рік.

Слайд 12

VII. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

 

  1. Перегляд  мультфільму «Рукавичка» (не до кінця)
  • Уважно дивіться, слухайте та запам’ятайте назви героїв казки.
  1. Прогнозування – Чим закінчиться казка?
  2. Бесіда за змістом казки.
  • Де поселилися звірі?
  • Звідки в лісі взялася рукавичка?
  • Яких героїв казки ви запам’ятали?
  1. Словникова робота. Слайд 14

- Поясніть назви звірів.  

  • шкряботушка     
  • скрекотушка
  • побігайлик
  • іклан
  • набрідь

 

  1. Читання казки учнями вголос. С.100
  • Чи в повному обсязі подана казка в підручнику?
  • Якої частини не вистачає?
  1. Бесіда за змістом прочитаного.
  • Хто загубив рукавичку?
  • Хто перший став в ній жити?
  • Чому звірі покинули свою хатку?
  • Як звірі ставилися до тих, хто просився в рукавичку?
  • Хто написав цю казку? Такі казки називаються- народні. Слайд 15
  • А як назвати казки, які написав автор? (Авторські)
  • Доведіть, що це казка.
  • Як записаний текст казки? (Діалог) - Що називають діалогом?

VII. Закріплення та осмислення нового матеріалу.

  1. Виразне читання казки за особами. Мишка, Жабка, Зайчик, Лисичка
  2. Продовження казки за малюнками с.101
  • Якими були звірі? Слайд 16
  1. Змінити кінець казки.

-Як могла закінчитися казка, якби дідусь не повернувся за рукавичкою?

  1. Робота в парі.  (Картки) Слайд 17
  • Оберіть до казки прислів’я, які підходять за змістом.

    Землю сонце прикрашає, а людину праця.

Не вчись руйнувати, а вчись будувати.

                                    Без труда нема плода.

 З добрим дружись, а лихого стережись.

                                   Справжній друг пізнається в біді.

 

  1. Гра «Художник помилився» Слайд 18, 19, 20
  2. Гра «Чутливе вушко» (виправити помилки) Слайд 21
  • Ішов дід полем, а за ним бігла кицька.
  • Перша побачила рукавичку жабка.
  • А хто, хто в цій хатці живе?
  • - Мишка- скрекотушка, жабка- шкряботушка, зайчик- пострибайчик. А ти хто?

VIII. Підсумок уроку.

  1. Бесіда з учнями
  • Яку казку ми сьогодні читали?
  • Хто її автор?
  • Чому навчає ця казка?
  1. Продовжи фразу:  Слайд 22
  • На уроці я дізнався…
  • Я запам’ятав…
  • Мені сподобалось…
  • Я похвалю себе за…
  1. Оцінювання роботи учнів вчителем.

IX. Домашнє завдання. Слайд 23

  1. Виразно навчитися читати казку «Рукавичка» с.100
  2. Списати в зошит загадки с.101
  3. За бажанням намалювати ілюстрацію до казки.

 

 

 

 

       

1

 

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
5673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку