8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Урок української мови в 3 класі "Закріплення знань про речення, головні і другорядні члени речення. Зв'язок слів у реченні".

Про матеріал

Урок. Українська мова 3 клас "Закріплення знань учнів про речення, головні і другорядні члениречення. Зв'язок слів у реченні".

Перегляд файлу

 

УРОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ 3 КЛАС

 

Тема. Закріплення знань учнів про речення, про головні і другорядні члени                 речення. Зв'язок слів у реченні.

 

Мета. Закріплювати знання учнів про речення – одиницю                висловлювання, про основу речення, уявлення про другорядні                члени речення; уміння встановлювати зв'язок слів у реченні за             допомогою питань;            розвивати фонематичний слух; зв’язне мовлення, уміння будувати             зв’язне висловлювання; збагачувати словниковий запас учнів;            мислення, пам'ять;            виховувати інтерес до рідної мови, прагнення її знати; любов до             творів усної народної творчості, прагнення використовувати їх у             мовленні;

           виховувати бережне ставлення і любов до природи;             спостережливість; 

           виховувати дбайливе відношення до свого здоров’я,               попереджувати  отруєння грибами;

           виховувати працелюбність, почуття дружби, взаємодопомоги,             уміння працювати в групі.

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

-         Посміхніться один одному, промовте доброзичливі слова, щоб весь урок нам було приємно спілкуватися.

Не барись, на сусіда подивись!

І йому ти посміхнись!

В дружбі - сила,

Тож мерщій берись за діло!

-         Я впевнена, що працювати ви будете саме так! Адже для вас сьогодні приготувала багато сюрпризів чарівна гостя. А хто вона, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Загадка  

У садах, гаях блукає, 

Жовті шати одягає.                                             Словник: дорогий одяг

Золотисту стелить постіль,                                                вбрання

Жде сестрицю білу в гості.(осінь)

(малюнок осені-красуні)

 

-         Чудова пора осінь. Така краса навкруги! На деревах, немов пташатка, тріпочуть різнобарвні листочки, схожі на метеликів. На каштанах сидять зелені їжачки. А на горобині запалали червоним полум΄ям ягоди. Частину цієї краси принесла осінь вам. І щоб отримати ії, треба виконати всі завдання. Тож, мерщій до роботи.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

1. Каліграфічна хвилинка

-         Осінь пропонує пригадати написання букви «о» та її з΄єднання з іншими буквами.(таблиця) - Подивіться, як я напишу букву «о».

-         Подивіться, як напишуть ваші товариші.

-         Напишіть у зошитах красиво, каліграфічно.

-         Я впевнена, що на протязі всього уроку ви будете так писати.

 

2. Звуко –буквений аналіз слова 

[ос΄ін΄] – осінь 4зв., 5 б..

-         Складіть зі словом осінь словосполучення.

 

Підсумок: 

-         Молодці, ви добре виконали ці завдання. Активно працювали, давали правильні відповіді. І за це Осінь дарує вам подарунок. ______________

 

ІІІ. Основна частина

Закріплення знань учнів про речення, його основу та умінь встановлювати зв΄язок між членами речення.

 

1. Розповідь про осінь

-         Які професії має Осінь? - 

Учні (відеозапис):

-         Я милуюся барвами осені.Ось берізки розпустили золоті свої косиці.

Великі жовті брилі одягли ясени. Яскравим вогнем палає дика груша.

Тремтять холодними вогниками листки осики.

Осінь – художниця. – на екрані

 

-         Осінь скликає дітей до школи. Вона вчить ведмедика лаштувати барліг,  білочку – запасати корм, зайчика -  готувати нову шубку, пташок збиратися у зграї.      Осінь – вчителька. - на екрані

 

-         Осінь така мила, осінь славна!

Осінь матусі їсти несе: Борщик у горщику,

Кашка  у жменьці,  Скибка у пазусі,

Грушки у фартушку.

Осінь така мила, осінь славна. Осінь – щедра господиня. – на екрані

-         Які ж професії має осінь?

 

 

 

 

 

 

2.Оголошення теми і завдань уроку.  

-         Як називаються вислови, що записані на дошці?            РЕЧЕННЯ

-         Сьогодні на уроці ми згадаємо все, що вивчили про речення. Будемо застосовувати і закріплювати знання при виконанні завдань. 3.Види речень за інтонацією та метою висловлювання.

-         Що ж таке речення?

-         Для чого потрібні речення?

-         Давайте поговоримо з осінню. Привітайте її.(Здрастуй, осене.) - З якою інтонацією вимовляємо ці речення?

-         Як передати інтонацію на письмі?

-         Якими бувають речення за інтонацією?   ОКЛИЧНІ ТА НЕОКЛИЧНІ - Про що б ви хотіли запитати в осені?

-         Які це речення за метою висловлювання?

-         Як передати питання на письмі?

-         Попросіть, закличте осінь.

-         Які це речення за метою висловлювання? - Чому?

-         Які ще бувають речення за метою висловлювання?

                                           РОЗПОВІДНІ ПИТАЛЬНІ СПОНУКАЛЬНІ Підсумок:

-         Молодці. Ви активно працювали, давали правильні відповіді, будували красиві речення і добре поспілкувалися з осінню.

-         За це вам від неї подарунок. ____________________________________

  

4.Робота в групах.

Основа речення. Головні і другорядні члени речення.

1) Відновлення деформованих речень.

-         Візьміть жовті конверти. Слова розгубились. Відновіть речення. Встановіть на дошці. Група 1  до, осінь, Прийшла, беріз. Група 2

золоті, їм, стрічки. Вона, принесла Група 3

коси, в, зелені, Вплели, стрічки. берези Група 4 на, стрункі, Засяяли, сонці, красуні

-         Командири груп, будь ласка, прочитайте речення.

-         Що можете про них сказати?

-         Чому так вважаєте?

-         У кожному реченні підкресліть основу.

-         А що таке основа?

ОСНОВА РЕЧЕННЯ

ПІДМЕТ І ПРИСУДОК

ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

 

 

 

 

5.Виконання вправи у підручнику.

Зв΄язок слів у реченні.

-         Виконуємо вправу. Відкрийте підручник на стор.54, впр.112 - Встановіть зв'язок слів в останньому реченні.

-         За допомогою чого встановлюємо зв'язок?

-         Замініть слово «полинули» іншим, близьким за значенням.

-         Чому птахи відлітають у вирій? Як називаються ті, що відлітають? Що залишаються? Як ми можемо їм допомогти?

.     Словник:

Підсумок: 

-         Згадали про основу речення. Правильно визначали підмет і присудок, другорядні слова в реченнях. Молодці. Подарунок від осені такий:

_________________________________________________________

 

 

6. Самостійна робота учнів. Робота в групах.

-Візьміть червоні конверти. Уважно прочитайте завдання і виконайте їх.

 

Група 1

Прочитайте речення. Поширте їх другорядними членами. Запишіть складені речення. Підкресліть в них основу.

Вересень струшує груші в садочку. Жовтень виганяє птахів. У листопаді опадає листя.

-         Молодці, добре виконали завдання. Усі учні з вами згодні. 

 

«Мікрофон»

-         З якими місяцями приходить до нас осінь?

-         Пригадайте з уроків природознавства, з чим пов’язана назва вересня?

-         Що людям вересень дає?

-         Чому жовтень має таку назву?

-         Яка народна назва цього місяця? - Поясніть назву місяця листопад,

-         Які давні назви він має?

 

Група 2

Розбити текст на речення і записати. Пояснити розділові знаки. Чи знаєте ви, які гриби хитруни з кожним грибником у піжмурки граються учиться діти шукати тільки їстівні гриби

ЗВЕРТАННЯ

-         Осінь пора грибів. І збирати їх можна лише з батьками.

-         Які не можна?

-         Отруйними грибами можна отруїтися і щоб цього не сталося,завжди будьте пильними і збирайте тільки їстівні гриби!

 

 

 

 

Група 3

Прочитайте текст. Випишіть зайві речення. Підкресліть в них основу.

Бурий ведмідь старанно готує барліг під корінням дерев, або сушняку.

Бурий ведмідь – тварина всеїдна. Пишається над водою червона калина. Він любить ласувати корінцями, ягодами, дрібними тваринами, медом диких бджіл. 

- Чому виписали це речення?

 

Група 4

Прочитайте текст. Випишіть зайві речення. Підкресліть в них основу. Живуть їжаки в лісі. Вдень вони сплять, а вночі виходять на пошуки здобичі. Стоять високі верби над озером. Живляться їжаки різними дрібними тваринами.

-         Чому виписали це речення?

-         Що можете сказати про ці рослини вербу і калину?

-         Згадайте які прислів’я ми вчили на уроках читання? Підсумок: 

Молодці, ви гарно працювали в групах. Правильно виконали завдання. Активно працювали при перевірці. Осінь дарує вам ___________________

 

ІY. Розвиток мовлення.

      Опис осені за малюнком та запитаннями.

-         Яка пора року настала?

-         Як змінилися дерева?

-         Якою стала травичка?

-         Кого ми бачимо у небі?

-         Куди вони відлітають?

 

Y. Підсумок

- Завдяки праці, старанності, дружній роботі ви виконали багато завдань і закріпили свої знання про … Молодці.

 

YІ. Домашнє завдання

Командири груп і помічники – записати  складений текст про осінь.

Усі інші -  скласти речення про те, як восени до зими готується:

1   – а гр. – білочка;

2   – а гр. – мишка;

3   – а гр. -  ведмідь;

4   – а гр. – борсук. І встановити зв'язок слів у ньому.

 

YІІ. Оцінювання 

Оцініть свою роботу, користуючись картками самооцінювання.

 

pdf
Додано
8 травня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку