Урок української мови з теми "Розрізнення слів, що означають назви предметів за запитаннями хто? що?" у 3 класі спеціальної школи-інтернату

Про матеріал
Урок української мови з теми "Розрізнення слів, що означають назви предметів за запитаннями хто? що?" у 3 класі спеціальної школи-інтернату за програмою для дітей з легкою розумовою відсталістю.
Перегляд файлу

Урок української мови у 3 класі спеціальної школи-інтернату

 

Урок: Українська мова. 3 клас спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату. Навчання за програмою з учнями з розумовою відсталістю.

 

Тема: Розрізнення слів, що означають назви предметів за запитаннями хто? що?

 

Мета: Вчити розрізнювати слова – назви предметів за запитаннями хто? що?; закріплювати і поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів, удосконалювати уміння розпізнавати їх серед інших слів; розвивати мовлення учнів, увагу, пам'ять;  збагачувати словниковий запас; виховувати працьовитість, дисциплінованість. естетичні почуття.

 

І. Організаційний момент.

- Діти, до нас сьогодні завітали гості. Це дуже поважні вчителі. Вони прийшли подивитися, як ми працюємо, спілкуємося, і взагалі, як живемо і що ми знаємо. Давайте привітаємо їх.

- Шановні гості, знайомтесь! Перед вами учні 3-А класу. Їм ще тільки по 9-10 років, але це дуже працьовиті та старанні діти.

- Розпочнемо наш урок. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашім гостям – приємні враження.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання.

  1. Завдання уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно, плідно працювати.

  1. Послухайте і відгадайте загадку:

Хто на місці не сидить,

А несеться і летить?

Жваво у танку кружляє,

Наших діток звеселяє?

Звісно, це такі пушинки –

Білі зимові … (сніжинки)

 

(Презентація «Летять сніжинки)

  •      І ось ми бачимо що сніжинки прилетіли і до нашого класу. Саме сніжинки приготували для нас завдання. За кожне правильно виконане завдання сніжинки будуть прикрашати наш клас.

 

3. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

(рахують пальчики, починаючи з мізинчика)

Ми сніжок зліпили

(імітують ліплення сніжок)

Він кругленький і гладенький,

(показують коло, гладять свої долоні)

Але зовсім не смачненький.

(погрожують пальчиком)

Раз — підкинем,

(дивляться в гору)

Два — підкинем,

(підкидають уявлений сніжок)

Три — спіймаєм,

(прижимають кулачки до себе)

І — зламаєм.

(стукають кулачками по столу)

 

  1. Хвилинка каліграфії:

Зз  за  зв  зу  зе  зл

Взимку  заметіль

Заметіль замела всі стежки.

- Знайдіть в реченні і підкресліть назви предметів. А як ви їх впізнали? На які питання відповідають назви предметів?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Оголошення теми і мети уроку.

- А сьогодні ви розширите свої знання про слова-назви предметів,  навчитеся розпізнавати їх серед інших слів за запитаннями хто? що?

 - Подивіться на малюнки. Хто зображений на першому малюнку? Що зображено на другому малюнку? Чим вони відрізняються? Але ж на обох малюнках назви предметів. Ліворуч – живі предмети (істоти), а праворуч – неживі предмети (неістоти).

 - Отже до назв людей і тварин ми ставимо питання хто?,  а до назв інших предметів що?.

 

2. Гра «Хто чи що є в класі?».

- Подивіться праворуч, ліворуч, на парту. Всюди ви бачите предмети. І ось наступне завдання від сніжинки: записати за зразком назви деяких предметів, що знаходяться  в нашому класі.

Робота на дошці і в зошиті.

В класі є (хто?) учень, учитель, гості.

В класі є (що?) парта, дошка, стіл.

 

3. Фізкультхвилинка. Гра в сніжки «Хто? Що?».

- Снігуронька, бурулька, лід, ведмідь, сніг, Миколай, іній, заєць, лижник, сніжинка.

 

ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.

 1. Робота з підручником.

с. 81 впр. 17.

с. 82 впр. 18.

2. Самостійна робота.

- Списати тільки слова, що є назвами предметів та підкреслити слова, що відповідають на запитання хто?.

Зима, холодний, дятел, розтанув, мороз, санчата, ковзани.

 

V. Підсумок уроку.

Закінчи речення:

- Назви живих предметів відповідають на питання _______

- Назви неживих предметів відповідають на питання ______

 

Саморефлексія:

Я ЗНАЮ   Я УМІЮ

- Що було дуже важким?

- Молодці діти,  ви добре засвоїли вивчений матеріал. Вмієте ставити питання до слів – назв предметів.

 

 VІ. Корекційне завдання.

с. 82 впр. 20.

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку