Урок української мови у 3 класі спеціальної школи-інтернату
Урок: Українська мова. 3 клас спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату. Навчання за програмою з учнями з розумовою відсталістю.
Тема: Розрізнення слів, що означають назви предметів за запитаннями хто? що?
Мета: Вчити розрізнювати слова – назви предметів за запитаннями хто? що?; закріплювати і поглиблювати знання учнів про слова – назви предметів, удосконалювати уміння розпізнавати їх серед інших слів; розвивати мовлення учнів, увагу, пам'ять; збагачувати словниковий запас; виховувати працьовитість, дисциплінованість. естетичні почуття.
І. Організаційний момент.
- Діти, до нас сьогодні завітали гості. Це дуже поважні вчителі. Вони прийшли подивитися, як ми працюємо, спілкуємося, і взагалі, як живемо і що ми знаємо. Давайте привітаємо їх.
- Шановні гості, знайомтесь! Перед вами учні 3-А класу. Їм ще тільки по 9-10 років, але це дуже працьовиті та старанні діти.
- Розпочнемо наш урок. Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашім гостям – приємні враження.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання.
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно, плідно працювати.
Хто на місці не сидить,
А несеться і летить?
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє?
Звісно, це такі пушинки –
Білі зимові … (сніжинки)
(Презентація «Летять сніжинки)
3. Фізкультхвилинка. Пальчикова гімнастика.
Раз, два, три, чотири, п’ять —
(рахують пальчики, починаючи з мізинчика)
Ми сніжок зліпили
(імітують ліплення сніжок)
Він кругленький і гладенький,
(показують коло, гладять свої долоні)
Але зовсім не смачненький.
(погрожують пальчиком)
Раз — підкинем,
(дивляться в гору)
Два — підкинем,
(підкидають уявлений сніжок)
Три — спіймаєм,
(прижимають кулачки до себе)
І — зламаєм.
(стукають кулачками по столу)
Зз за зв зу зе зл
Взимку заметіль
Заметіль замела всі стежки.
- Знайдіть в реченні і підкресліть назви предметів. А як ви їх впізнали? На які питання відповідають назви предметів?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- А сьогодні ви розширите свої знання про слова-назви предметів, навчитеся розпізнавати їх серед інших слів за запитаннями хто? що?
- Подивіться на малюнки. Хто зображений на першому малюнку? Що зображено на другому малюнку? Чим вони відрізняються? Але ж на обох малюнках назви предметів. Ліворуч – живі предмети (істоти), а праворуч – неживі предмети (неістоти).
- Отже до назв людей і тварин ми ставимо питання хто?, а до назв інших предметів що?.
2. Гра «Хто чи що є в класі?».
- Подивіться праворуч, ліворуч, на парту. Всюди ви бачите предмети. І ось наступне завдання від сніжинки: записати за зразком назви деяких предметів, що знаходяться в нашому класі.
Робота на дошці і в зошиті.
В класі є (хто?) учень, учитель, гості.
В класі є (що?) парта, дошка, стіл.
3. Фізкультхвилинка. Гра в сніжки «Хто? Що?».
- Снігуронька, бурулька, лід, ведмідь, сніг, Миколай, іній, заєць, лижник, сніжинка.
ІV. Узагальнення, систематизація та закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником.
с. 81 впр. 17.
с. 82 впр. 18.
2. Самостійна робота.
- Списати тільки слова, що є назвами предметів та підкреслити слова, що відповідають на запитання хто?.
Зима, холодний, дятел, розтанув, мороз, санчата, ковзани.
V. Підсумок уроку.
Закінчи речення:
- Назви живих предметів відповідають на питання _______
- Назви неживих предметів відповідають на питання ______
Саморефлексія:
Я ЗНАЮ Я УМІЮ
- Що було дуже важким?
- Молодці діти, ви добре засвоїли вивчений матеріал. Вмієте ставити питання до слів – назв предметів.
VІ. Корекційне завдання.
с. 82 впр. 20.