Тема. Звук [х]. Букви Хх. Текст. Послідовність подій. Головна думка.
Мета: закріпити вивчену літеру, її звукове значення; формувати навичку читання слів, речень і тексту із вивченими буквами;
розвивати уміння сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом, складати розповідь за початком і малюнками;
виховувати шанобливе ставлення до рідної природи, бажання зробити свою землю кращою.
Методи і прийоми: метод « Асоціативний кущ», стратегія « Ромашка Блума», робота в групах.
Очікувані результати: читає правильно та виразно вголос текст; розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного; визначає тему і головну думку в тексті; визначає послідовність подій у художньому тексті; аналізує звуковий склад слова; розповідає про свої враження від прочитаного.
Обладнання: червоні бантики для дівчаток та червоні метелики для хлопчиків, цеглинки LEGO, пазли, «Ромашка Блума».
Хід уроку
І. Вступна частина
Організація класу
(Слайди 1,2,3,4)
Асоціативний кущ
(Слайди 5,6)
ІІ. Основна частина
Мовленнєва розминка
- А щечервоний – цеколір свята. Попереду на нас чекаєбезлічзимових свят. Тожпропонуюсвятковумовленнєвурозминку.Проспіваймоскладипідмелодіюпісні «Ялинонька»
(Слайд 7)
Робота з цеглинками LEGO. Вправа «Покажи цеглинкою слово-підпис до малюнка»
(Слайди 8, 9, 10, 11)
2. Повідомлення теми та мети уроку.
- Як вигадаєте, яка буква буде головною сьогодні на уроці?
- Правильно, діти, сьогодні ми будемовчитисящекращечитати та писати слова із буквою «ха».
(Слайд 12)
Введення в тему
Під дубочком народився,
Парасолькоюнакрився,
Може, з лісу б пострибав,
Якби другу ногу мав.
- Як називаєтьсяцей гриб?
- Щовизнаєте про мухомор?
- З якихелементівскладаєтьсялітера Х?
- Надрукуйте велику літеру Х.
1.Читання слів. Робота зі словами.
- Прочитайте слова.
- Прочитайте односкладові слова.
- Знайдіть слово-підпис до малюнка.
- Відшукайте слово до схеми.
Фізкультхвилинка
(Слайд 13)
- Яка тема тексту?
- Як би ви назвали цей текст?Чому?
Простезапитання. Де відбувалисяподії?
Уточнюючезапитання. Я можупомилитися, але, здається у лісіріс мухомор?
Пояснюючезапитання.Чому мурашка залізла на мухомор?
Творчезапитання.Навіщомухоморовіяскрава шапочка?
Оцінюючезапитання.Яку користьприніс мухомор?
Практичнезапитання.Якбивипобачили мухомор у лісі, як би ви з ним вчинили?
- Розгляньтемалюнки. Якиймалюноквідповідає початку тексту?
З чого все починалося?
- Якиймалюнокілюструєнаступніподії, щовідбувалися у тексті?
- Якиймалюнокописуєкінцівкутекту?
3. Вправа «Квест-цікавинка»
- Чомумухомор маєтакуназву? Виявляється, цей гриб використовувализдавна для відлякування мух. Мухоморирозтиралидрібно, додавали порошок у підсоложену воду і змащували нею тімісця, де мух булонайбільше. Мухи летілина солодке і гинули, скуштувавшиотруєної води. Про мухомор і йогоотруйнівластивостізнаютьнавітьдіти.
В іншихджерелах говориться, що мух вбиває не отрутамухоморів. У дикійприродікапелюшокмухоморівмаєувігнуту форму, і в цьомузаглибленнінакопичуєтьсядощова вода. Коли мухи випивають воду з розчиненою в нійотрутою гриба, вони засинають і просто тонуть в ційкалюжі.
Деякітварини і люди навчилисявикористовуватицей гриб з лікарською метою. Мухомориїдятьолені, лосі, ведмеді і білки.
Капелюшкимухоморівможуть бути червоні, жовті, білі, зелені, коричневі, помаранчеві.
(Слайд 14)
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія.
Гра «Так чи ні?» Відповідаємо цеглинками.
Відповідь «так» – зелена цеглинка, відповідь «ні» - червона.